Nivelul fiscalizării rămâne cel mai important obstacol al mediului de afaceri prahovean
‘Barometrul mediului de afaceri din Prahova și județele învecinate’, realizat de către EY România și Doingbusiness.ro în luna aprilie 2016, relevă faptul că 55% dintre oamenii de afaceri chestionați în cadrul evenimentului ‘BUSINESS to more BUSINESS’, sunt încrezători și extrem de încrezători în evoluția favorabilă a economiei în acest an.
Sondajul, care arată că nivelul fiscalizării (56% dintre răspunsuri), birocrația (55%) și incertitudinea (39%) sunt principalele obstacole cărora antreprenorii trebuie să le facă față, a fost realizat pe baza răspunsurilor oferite de oamenii de afaceri din județul Prahova și din cele învecinate, prezenți la eveniment. Barometrul a inclus companii cu cifre de afaceri de până la 250.000 de Euro (19% dintre răspunsuri), între 250.000-500.000 Euro (17%), între 500.000-1.000.000 Euro (19%), între 1.000.000-10.000.000 milioane de Euro (30%), 15% dintre companiile chestionate având cifre de afaceri în 2015 mai mari de 10 milioane de Euro. ‘BUSINESS to more BUSINESS’ s-a desfășurat în 14 aprilie 2016, la Ploiești și este cel mai important eveniment de afaceri al anului din județul Prahova.
Potrivit datelor Camerei de Comerț și Industrie Prahova, prezentate de către Aurelian Gogulescu – Președintele Camerei, în județ sunt înregistrate peste 22.000 de companii, dintre care 99% sunt IMM-uri. Media ratei profitului în 2015 a fost de 4,5%, iar județul Prahova se clasează pe a 5-a poziție în ceea ce privește Produsul Intern Brut la nivel județean (5,5 miliarde Euro) în clasamentul național. Cele mai mari cifre de afaceri din județ sunt înregistrate în industrie (55%), comerț (20%) și servicii (15%). În Prahova lucrează 133.000 de angajați, iar rata șomajului este de 4,2%.
,,A fost unul dintre cele mai interesante evenimente de până acum’’, a declarat Dumitru Ion, CEO Doingbusiness.ro. ,,Descoperim că mediul de afaceri din țară devine din ce în ce mai curios, vocal și inovator, ceea ce ne arată faptul că oamenii de afaceri folosesc pe deplin instrumentele pe care noua economie le pune la dispoziție. Nu de puține ori, la Ploiești, speakerii noștri s-au aflat sub presiunea oferirii unor răspunsuri nu numai concrete, dar și extreme de aplicate. Astfel, participanții au primit soluții punctuale pentru problemele lor, fie că vorbim de consultanță fiscală, fonduri europene sau soluții de optimizare a costurilor ce derivă din schimbarea comportamentului consumatorilor și transformarea digitală a economiei’’, a mai spus Dumitru Ion.
O sesiune extrem de interactivă a evenimentului de la Ploiești a fost cea privind dezvoltarea personală (Elena Badea – Marketing Director, EY Romania) și executive coachingul (Mihai Stănescu – Executive Coach, RoCoach). Conferința a fost moderată de jurnalistul Radu Soviani, iar printre vorbitori s-au mai regăsit Carmen Afanasenco – Tax Manager, EY Romania; Rareș Medrega – Senior Trainer, Allianz-Țiriac Asigurări; Răzvan Ionescu – Director Marketing Segment Business, Telekom Romania; Roxana Mircea – Managing Partner, REI Finance Advisors; Alexandru Israil – Marketing Specialist, Netland Computers (Partener Microsoft Romania) și Dumitru Ion – CEO Kompass Romania.
Partenerii conferinței ‘BUSINESS to more BUSINESS’, organizată la Ploiești în data de 14 aprilie 2016 au fost: Telekom Romania, EY Romania, Allianz-Țiriac Asigurări, Microsoft România, RoCoach, REI Finance Advisors, Netland Computers, Camera de Comerț și Industrie Prahova și Kompass România.
Evenimentul s-a bucurat de susținerea prin parteneriate media de către: AGERPRES, Transilvania Business, Jurnalul de Afaceri, Evenimente Biz, Manager Express, MANPRES, SpatiulConstruit.ro, PrBox.ro, Prahova Business, Telegrama de Prahova, Raid Prahova, Calendar Evenimente, Investclub, RBE Connect și Revista Cariere.
Evenimentul ‘BUSINESS to more BUSINESS’este un concept unic, parte a unui proiect național care marchează în 2016 al 6-lea an consecutiv în care face parte din mediul de afaceri românesc. Seria de conferințe aduce consultanța fiscală, financiară și legislativă mai aproape de mediul de afaceri local și oferă antreprenorilor din România instrumente utile pentru promovarea și susținerea afacerii chiar și în condiții economice volatile.
Conferința națională ‘BUSINESS to more BUSINESS’ a inclus până acum mediul de afaceri din Brașov (10 martie 2016), Iași (23 martie 2016) și Ploiești (14 aprilie 2016). Proiectul continuă cu evenimentele din București (18 mai 2016), Sibiu (26 mai 2016), Constanța (16 iunie 2016), Cluj-Napoca (13 octombrie 2016), Galați (10 noiembrie 2016), Oradea (24 noiembrie 2016) și Timișoara (decembrie 2016). Totodată, în 27 octombrie 2016, la București, Doingbusiness.ro organizează evenimentul ‘CEO Conference’.
Despre Doingbusiness.ro
Doingbusiness.ro este portalul de afaceri care oferă utilizatorilor informații despre oportunitățile din economia națională, precum și despre principalele companii active în fiecare domeniu. Proiectele Doingbusiness.ro includ publicațiile ‘Romanian Business Digest’ și ‘Major Companies in Romania’, în variante print și online.
Serviciile Doingbusiness.ro includ, dar nu se limitează, la servicii de agenție de evenimente, servicii de comunicare și direct marketing – call center, direct mailing, direct e-mailing, cercetare de piață. Doingbusiness.ro este organizatorul seriilor de evenimente proprii: ‘CEO Conference’, ‘BUSINESS to more BUSINESS’, ‘IMM ReStart’, ‘Emerging Europe Energy Summit’ și ‘Emerging Europe Investment Summit’ și este co-organizator al evenimentului ‘World Credit Congress & Exhibition’, care se desfășoară în 2016 la București, între 8 și 10 iunie.