Companiile din România înregistrează un deficit semnificativ în ceea ce privește serviciile de customer care, situație sesizată în presă de mai multe ziare printre care și Cotidianul. Există numeroase sectoare de activitate în care, pe baza unei cercetări făcute, s-a descoperit că mare parte din clienții industriei telecom nu sunt mulțumiți de interacțiunea cu consultanții, că experiența mersului cu taxiul este, de cele mai multe ori, neplăcută sau că ospitalitatea personalului din HORECA necesită îmbunătățiri semnificative.
Un alt studiu în ceea ce privește așteptările clienților cu privire la interacțiunea cu brandul arată că acestea sunt din ce în ce mai crescute. Oamenii își doresc să aibă o experiență pozitivă cu furnizorii și să beneficieze de serviciile calitative pentru care au plătit sau de care au fost atrași și convinși în primă instanță.
Există un număr mare de companii în România care aleg să nu investească în servicii profesionale de customer care, să nu își chestioneze clienții despre experiența avută în timpul achiziției și să nu își manifeste grija față de ei, poate doar trimițându-le un mesaj de ziua lor de naștere. Așadar, neatenția la detalii se va transforma, în timp, în lipsa clienților și în scăderea vânzărilor.
„Atunci când discutăm de satisfacția clienților, există, în general, două percepții total diferite: cea a companiei și cea a clienților finali. Adeseori considerăm că Dacă nu sună clientul, înseamnă că totul este ok. O presupunere care poate dărâma companii. Recomand tuturor o evaluare constantă a satisfacției portofoliului și vă invit să faceți un scurt exercițiu de început: întrebați echipa ce consideră despre cât de satisfăcuți sunt clienții și ulterior întrebați-i pe ei direct. Rezultatul va fi revelator ?!”concluzionează despre importanța investiției în clienții companiei, Delia Daniu (expert în servicii de customer care și Managing Partner Alpha Power Media & Communication)

Banner SapunulCheia.ro