PwC Global a realizat studiul 2018 Global Consumer Insights, care atrage atenția asupra faptului că, pe 1 din 3 persoane la nivel global, încrederea în brand o determină să achiziționeze un produs. Potrivit celor 35% dintre respondenți, încrederea în brand se află în top 3 factori care influențează decizia de achiziție, alături de prețul produsului sau serviciului cumpărat. Mai mult decât atât, 14% dintre aceștia o situează pe locul I în detrimentul prețului.
Există numeroase cercetări care atestă faptul că o persoană ia decizii de cumpărare pe criterii subiective și emoționale, iar dobândirea încrederii are loc pe baza acelorași premise. În egală măsură, încrederea este strâns legată de percepție, care se referă la modul în care o persoană simte și evaluează lumea. Această abilitate se manifestă diferit la fiecare persoană, de aici și infinitele percepții cu privire la un obiect.
Printul intervine exact în cadrul procesului de formare a percepției și încrederii într-un produs, afirmă Călin Pascu, Manager General Agenția de Print. De multe ori, o persoană aflată la raft este atrasă de culoarea unui ambalaj, de textura imprimării – atunci când discutăm despre un produs de lux – sau de semnalistica pentru anumite game care corespunde cu cea din revistele periodice. Acesta este doar unul dintre numeroasele motive pentru care brandurile trebuie să acorde o atenție deosebită întregului sistem de packaging deoarece, de multe ori, un simplu ambalaj influențează percepția consumatorului, contribuie la consolidarea încrederii și la creșterea vânzărilor.
Cu fiecare an, atât comportamentul consumatorului, cât și așteptările sale în ceea ce privește produsele și brandurile preferate sunt din ce în ce mai complexe, motiv pentru care companiile trebuie să se adapteze, în mod constant, și să facă eforturi în a le îndeplini.
Una dintre direcții este dată de investiția în packaging, tradusă în: utilizarea materialelor eco-friendly, realizarea etichetelor creative, care să spună povestea produsului, dezvoltarea campaniilor integrate de marketing prin care să îi ajute să identifice, la raft, produsul văzut în reclama din social media sau de la TV explică Călin Pascu.