Acasă Blog Pagina 36

Conturează viitorul – art terapie Phronetik® la cea de a 3 a editie

0

Comunicat de presă
Asociația Română de Terapii Expresive anunță începerea celei de a 3 a ediție a proiectului „Conturează viitorul – art terapie Phronetik®”. Proiectul a fost ales printre câștigătorii ediției 2019 a Programului MOL pentru sănătatea copiilor.
Art terapia implică utilizarea artelor vizuale și procesul de creație ce are loc în cadrul relației terapeutice, pentru a sprijini, menține și a îmbunătăți starea de sănătate psihosocială, fizică, cognitivă și spirituală a persoanelor de toate vârstele (Cathy Malchiodi). În art terapie procesul este mult mai important decât produsul final. Scopul folosirii artei și a materialelor vizuale in terapie nu este acela de a crea ceva ce poate fi expus (însă nu este exclus acest lucru).
Art terapia folosește materialele artistice ca instrumente prin care copiii se pot exprima într-un mod creativ, în cadrul unor ședințe individuale dar și de grup, prin care se stimulează și eliberează forțele biologice și inconștiente în vederea auto-vindecării persoanei.
Proiectul vizează copii cu vârste cuprinse între 6-15 ani, cu probleme psiho-emoționale – copii cu tulburări din spectru autist. Anul acesta ii avem ca parteneri pe profesionistii Asociației de Intervenție Terapeutică pentru Copii și Familie Activity si copii care beneficiază de serviciile lor.
Rezultatele urmărite în cadrul proiectului sunt:
peste 260 de ședințe individuale de art terapie sustinute de un art terapeut Phronetik® în supervizare în cadrul Asociației Române de Terapii Expresive și Wiener Schule fur Kunsttherapie (WSK), Austria.
consilierea a 10 copii cu tulburări din spectrul autism și ADHD timp de cel puțin 6 luni;
promovarea psihoterapiei Phronetik®, ca terapie cu rezultate eficiente în susținerea copiilor și tinerilor cu tulburări din spectrul autist și ADHD;
organizarea de întâlniri educative cu profesionisti care au urmat o formare in art terapie cu scopul de a transfera cunoștințele specifice de art terapie în lucrul cu copiii acești copii către alți art terapeuți;
un atelier adresat specialiștilor din domeniul tratării, educării și îngrijirii copiilor și tinerilor aflați în situații de risc (psihologi, educatori, terapeuți, psihiatri etc)
distribuirea de pliante de informare despre terapie și despre beneficiile acesteia în tratarea și susținerea copiilor/tinerilor cu tulburări din spectrul autism și ADHD;
includerea rezultatelor ședințelor de art terapie Phronetik® în diverse lucrări ce vor fi prezentate la diverse conferințe de specialitate naționale și internaționale.

Perioada de implementare: decembrie 2019 – august 2020

Proiectul a fost sprijinit de Fundația pentru Comunitate și MOL România prin Programul MOL pentru Sănătatea Copiilor

Banner SapunulCheia.ro

Business & Competitive Intelligence – primul eveniment SCEB din 2020

0

Supreme Council of European Business organizează primul eveniment al anului, pe 31 ianuarie, la Grand Hotel Continental, începând cu orele 18:30. Tema întâlnirii o reprezintă modul în care business intelligence și competitive intelligence intervin în procesul de luare a deciziilor în cadrul unei companii în vederea eficientizării acestora.
Business Intelligence reprezintă procesul de analiză a datelor interne pe care o companie le generează, de la productivitate până la profituri sau pierderi. Business Intelligence constituie un instrument util în procesul de predicție a rezultatelor pentru că permite analiza concomitentă a datelor din trecut cu cele din prezent. Competitive Intelligence are rolul de a realiza o analiză a pieței pe care compania activează și a modului în care competitorii direcți își desfășoară activitatea.
Cu ajutorul instrumentelor de Business Intelligence companiile dezvoltă noi oportunități de business, implementează strategii de îmbunătățire a proceselor interne sau își extind portofoliul de produse. Business Intelligence are impact la toate nivelurile unei companii, de la planificare strategică la fixarea prețurilor sau alegerea angajaților. Competitive Intelligence are drept obiectiv principal capacitatea unei companii de a câștiga un avantaj competitiv în fața concurenților direcți.
Ultimii ani au adus transformări majore climatului de business la nivel mondial, acest lucru datorându-se în special dezvoltării tehnologiei și globalizării. Complexitatea pe care o afacere o dobândește face ca datele statistice despre tendințele consumatorilor, procesele interne sau dinamica piețelor naționale sau internaționale să fie fundamentale în luarea deciziilor. Cu ajutorul Business & Competitive Intelligence, o companie își poate îmbunătăți cota de piață, își poate adapta procesele interne într-un mod mai eficient și poate înțelege mai clar dinamica unei piețe, spune Mehmet Sumeroglu, Chairman al Supreme Council of European Business.
Cei doi speakeri ai evenimentului sunt Emil Hedeșiu, consultant în competitive intelligence în afaceri și management, și Barbu Mihăescu, Senior Advisor al Swiss Mattig Management Partners și consultant pentru Camera de Comerț Elveția – România, partener în România al Camerei de Comerț Elveția – Europa Centrală, membră a SwissCham (asociație a Camerelor de Comerț Elvețiene) și colaboratoare a Rețelei Globale Elvețiene. Printre membrii se numără importanți investitori elvețieni precum Holcim, Nestlé, Franke, Sika, Ringier, Rieker, Sefar, Inter-Spitzen, Azomures, Alpiq și Axpo, cât și mari companii elvețiene cu activități comerciale în România, precum SGS, Swiss International Air Lines, Roche, and Syngenta.
Cu peste 30 de ani de activitate, Emil Hedeșiu este, în prezent, consultant în management și competitive intelligence. Doctor în Științe Militare, Informații și Securitate Națională, absolvent al Universității Naționale de Apărare „Carol I” și autor al unui număr semnificativ de articole care dezbat subiecte legate de competitive intelligence, Emil Hedeșiu este consultant pentru numeroase companii naționale și internaționale.
Barbu Mihăescu este Senior Adviser în cadrul subsidiarei din România a firmei elvețiene Mattig Management Partners, specializată în dezvoltarea afacerilor pe plan intern și internațional, finanțarea proiectelor, fuziuni și achiziții, servicii de in-/outsourcing. Barbu Mihăescu cunoaște mediul de afaceri și are experiență în diverse domenii economice în România și în alte țări est europene (Bulgaria, Republica Moldova, Polonia, Slovacia), ca urmare a participării la proiecte internaționale finanțate de Banca Mondială, Uniunea Europeană sau investitori privați.
Evenimentul se bucură de acoperirea media a Ziarului Bursa.

Banner SapunulCheia.ro

Cartea gri a sapunului Cheia – 100% Natural – 100% Eficient

0
cartea gri a sapunului cheia

Pachetul cadou Cartea Gri a Sapunului Cheia este o poveste de istorie, o poveste adevarata, o poveste rescrisa in alt format decat povestile povestite. Este o poveste despre o alta forma de existenta. Mai gri, mai pala, mai terna.

Acest pachet este unul dintre cele mai emblematice pachete cadou asociate comunismului si acelor vremuri, Vremea lui Ceausescu – in special ternilor ani 80.

„Moraliceste nimeni nu-şi poate ocoli propria istorie. In istoria noastra, a săpunului Cheia, comunismul este acea perioadă gri, plină de constraste, care ne-a adus un maxim de notorietate. De care, în propria istorie, şi Procter&Gamble a avut parte în perioada războiului civil american.
Atunci, pe Vremea lui Ceauşescu, singurul etalon de producţie era EFICACITATEA produsului. Aspectele de plăcere în consum nu existau. Ambalarea deseori lipsea , era preluată de vănzâtoare în hârtie reciclată.

Cartea gri a sapunului Cheia

Acest pachet cadou , rescrie prin sapun acele Vremuri paleternegrimate. În acea vreme, pe Vremea lui Ceausescu, sapunul Cheia era brand naţional produs de peste 2000 de angajaţi şi exportat în multe ţări străine. Real era săpun 100% săpun, fapt pentru care calitativ era superior variantelor de import apărute după Revoluţie.
Pentru rescrierea acelor Vremuri, aceste produse contemporane sunt la fel de rudimentare ca atunci, sunt cele mai rudimentare din oferta istorică sau contemporană a noastră. Nu urmăresc plăcerea actului, nici alte funcţii bioactive. Urmăresc EFICACITATEA lor.

Legislativ nu mai putem respecta întru tocmai soluţiile acelor Vremuri. Utilizînd ingrediente selecţionate şi adaos de aromă care nu se mai fură ca atunci, săpunurile actuale nu mai au acel miros greu de unturi râncezite. În plus, respectînd principiul comunist al reciclării inseram pierderile tehnologice în produs obtinînd astfel, cele mai mici costuri posibile,
Pentru informarea consumatorului ambalăm produsele. În aceeaşi hârtie maculatură, gri. Manual. Fără atenţie la detalii. Urmarind doar EFICACITATEA. În aceleaşi culori pale,mate şi terne, ca atunci.
Aceste produse se lasă colorate sulfleteşte de cei care atunci erau Generaţia cu Cheia la gât!
Sau descoperite de copiii şi nepoţii ei, pentru a înţelege o altă formă de existenţă, mai gri, mai pală, mai ternă!”

Limbajul de mai sus este afisat pe brosura atasata pachetului, in romana si engleza.

Cutia in forma de carte, lucrata manual, este din mucava bruta. Asa cum era atunci. Este lucrata grosier, fara atentie la detalii. Asa cum se lucra atunci. Urmarind doar EFICACITATEA ei. Cutia este biodegradabila. Cutia este reutilizabila. Cutia se inchide in lateral.

cartea gri a sapunului cheia

Pachetul cadou Cartea Gri a Sapunului Cheia se poate cumpara de aici: https://sapunulcheia.ro/produs/cheia-colectii/cheia-de-pe-vremea-lui-ceausescu/pachet-cadou-cartea-gri-a-sapunul-cheia/

Mai multe produse 100% Naturale, Romanesti, aici: https://sapunulcheia.ro/magazin/

Banner SapunulCheia.ro

Românii – tot mai interesați de serviciile medicale private

0

Interesul tot mai crescut al românilor pentru serviciile medicale la cele mai înalte standarde transformă mediul de sănătate privat într-o alternativă din ce în ce mai atractivă. Nivelul profesional al medicilor, condițiile de igienă, gradul mai mare de control asupra procesului medical sau timpul redus de așteptare reprezintă câțiva dintre factorii determinanți în alegerea celei mai bune opțiuni de tratament. Încrederea în specialiștii din spitalele și clinicile private a crescut considerabil, iar români, în raport cu anii anteriori, se bucură de accesibilitate la cei mai buni doctori și la cele mai noi tehnologii.
Printre elementele care favorizează evoluția pozitivă a atitudinii publicului din România în raport cu serviciile medicale private regăsim, în principal, creșterea nivelului de trai. Încă de la începutul anului 2019, piața asigurărilor de sănătate a înregistrat o creștere de aproape 20%. Acest lucru demonstrează faptul că românii se adaptează constant tendințelor de consum din Europa Occidentală și pun accent pe prevenție, în detrimentul tratării bolii după apariția simptomelor. Companiile prin intermediul cărora pot fi accesate asigurări private de sănătate, precum MediHelp Internațional, pun la dispoziție planuri tot mai diverse și mai relevante, adaptate unor nevoi specifice, oferindu-le oamenilor un instrument financiar accesibil prin care să beneficieze de cele mai bune servicii medicale în cadrul sistemului privat de sănătate.
Creșterea interesului românilor pentru serviciile medicale private are la bază conștientizarea faptului că, fără o stare bună de sănătate, o persoană nu poate avea o calitate a vieții ridicată. De aceea, accesul rapid la servicii medicale de prevenție fac asigurările de sănătate private un instrument extrem de atractiv, spune Elena Ciobanu, Director Operațional al MediHelp Internațional.
În ciuda creșterii semnificative a interesului față de serviciile medicale private, există decalaje importante la nivelul țării. Astfel, există clivajul dintre persoanele tinere și cele în vârstă, urmat de diferența marcată de clivajul dintre mediul urban și cel rural. Tinerii din marile orașe beneficiază într-o proporție covârșitor mai mare de serviciile private, acest lucru fiind facilitat și de includerea de către companii a asigurărilor medicale private în pachetele extra salariale.
Suntem conștienți de faptul că, pentru unele persoane, posibilitatea de a beneficia de o asigurare de sănătate privată este încă o provocare. De aceea, MediHelp Internațional încearcă mereu să își adapteze planurile de asigurare pentru a le face cât mai accesibile, oferind tuturor șansa de a alege servicii medicale de calitate. Depunem, de asemenea, eforturi constante pentru a prezenta unui public cât mai larg beneficiile asigurărilor medicale pentru că, în ciuda creșterilor considerabile din ultimii ani, avantajele pe care acestea le furnizează nu sunt cunoscute de către o mare parte dintre români, completează Elena Ciobanu, Director Operațional al MediHelp Internațional.

Banner SapunulCheia.ro

21.000 de puieți plantați toamna aceasta de ViitorPlus, prin proiectul “Adoptă un copac!”

0
adopta un copac

ViitorPlus-Asociația pentru dezvoltare durabilă, prin proiectul de împădurire „Adoptă un copac!”, anunță finalizarea plantărilor de arbori din campania de toamnă 2019. Datorită implicării a 700 de voluntari din companiile partenere și comunităților locale, 21.000 de puieți au fost plantați, în două localități din sudul României – com. Bistreț, jud. Dolj, și com. Chirnogi, jud. Călărași.
În contextul actual, având în vedere că anul acesta în România s-au semnalat primele tornade, a fost secetă din mai până în noiembrie, la nivel mondial s-a înregistrat cea mai călduroasă vară din istoria măsurătorilor, iar Națiunile Unite au declarat anul 2019 ca fiind unul al „urgenței climatice”, există o nevoie susținută de acțiuni colective ce trebuie să se realizeze imediat pentru a proteja mediul, iar printre astfel de demersuri se regăsește și crearea de noi păduri și perdele forestiere.
“Adoptă un copac!” este un proiect al asociației ViitorPlus care se concentrează pe plantarea unor noi perdele forestiere, care aduc atât beneficiile realizării unei păduri, cât și beneficii sociale și economice, protejând localități din câmpie de înzăpeziri și reducând cheltuielile de deszăpeziri. Acest proiect se derulează prin atragere de fonduri din mediul privat – companii – și donații de la persoane fizice.
11 companii și mai mulți donatori persoane fizice s-au implicat toamna aceasta și au contribuit direct la aducerea la viață a arborilor ce vor deveni în câțiva ani perdelele forestiere și vor proteja comunele Chirnogi și Bistreț de: înzăpeziri, viscol, degradarea solului și deșertificare.
Perdele forestiere din comuna Bistreț au putut fi aduse la viață cu sprijinul companiei OMV Petrom, care, prin campania „România plantează pentru mâine”, a asigurat fondurile necesare și ai cărei angajați au luat parte la evenimentul de plantare organizat de asociația noastră.
În comuna Chirnogi au fost plantați arbori în perdeaua forestieră ce va proteja DN 41. Acest demers a fost realizat cu sprijin financiar și participarea directă la evenimentele de plantare din partea următoarelor companii: Cora Lujerului, Siemens Romania, METRO SYSTEMS Romania, SmartDreamers, ING Bank, Ecoxtrem, Equilobe Software, GEFCO, Henkel Romania, Dell Romania.
Fără contribuția tuturor companiilor menționate, precum și a donațiilor persoanelor fizice, cele 3.3 ha de perdele forestiere adiționale nu ar fi putut fi aduse la viață, iar implicarea acestora dovedește că dacă se coalizează eforturi în scopul ajutorării mediului, se pot atinge rezultate ce vor contribui la un viitor mai bun pentru generațiile următoare.
De asemenea, proiectul nostru a avut norocul să beneficieze de sprijinul mai multor instituții, care ne-au sprijinit cu produse și servicii necesare în diverse etape de implementare ale acțiunilor de împădurire. Așadar, dorim să le mulțumim pe această cale Primăriei comunei Bistreț, Primăriei comunei Chirnogi, Institutului Național de Cercetare-Dezvoltare pentru Mașini Agricole și Instalații destinate Agriculturii și Industriei Alimentare (INMA), companiilor Autonom Rent a car, Pensiunea Casa Țărănească și Alidavtrans.
Programul „Adoptă un copac!” al asociației ViitorPlus este un proiect care ajută la creșterea suprafeței împădurite din România. Sub umbrela ViitorPlus, din 2007 până în prezent, peste 12.000 de voluntari au ajutat la înființarea a 70 de hectare de pădure.
Companiile care doresc să participe cu voluntari la plantările din primăvara anului 2020, o pot contacta pe Andreea Croitoru, managerul programului „Adoptă un copac!”, la adoptauncopac@viitorplus.ro. Participând la acțiunile noastre de plantare, companiile pot contribui activ la două dintre Obiectivele de dezvoltare durabilă stabilite de Națiunile Unite, SDG 15-Viață terestră și SDG 4-Educație de calitate, astfel încât împreună putem aduce speranță într-o perioada plină de provocări climatice.
„Mă interesează viitorul pentru că acolo îmi voi petrece restul vieții!”

Despre ViitorPlus – asociația pentru dezvoltare durabilă:
ViitorPlus – asociația pentru dezvoltare durabilă – este o organizație non-profit, cu o experiență de 13 ani în dezvoltarea de programe de antreprenoriat social, educație

Banner SapunulCheia.ro

INSIDE YOUR MIND – PROIECT CO-FINANTAT DE ADMINISTRATIA FONDULUI CULTURAL NATIONAL

0

In perioada 26 Septembrie – 06 Noiembrie 2019 a fost deschisa publicului expozitia multimedia “Inside Your Mind” in Strada Transilvaniei 24, Sector 1. Bucuresti.
 
Adresandu-se unui public format din tineri si persoane sensibile, inclinate spre arte, care doresc sa cunoasca mai multe despre mintea si emotiile umane si sa gaseasca solutii pentru problemele emotionale, expozitia a avut peste 180 de beneficiari, atat tineri cat si adulti, atat romani cat si persoane din Rusia, Danemarca, Italia, Spania. Textele si materialele audio video regasite in expozitie sunt atat in limba romana cat si in engleza.
 
Depresia este considerata de catre Organizatia Mondiala a Sanatatii – principala cauza de de imbolnavire si dizabilitate la nivel mondial. Conform statisticilor, in Romania, la fiecare doua ore, cineva se sinucide. 
 
Expozitia “Inside Your Mind” utilizeaza tehnicile multumedia: fotografii, 2D, 3D, AR – Augmented Reality, filme si materiale video interactive pentru constientizarea legaturii dintre ganduri, emotii si realitate si intelegerea faptului ca omul este creatorul propriei fericiri. Starea de bine depinde de modul in care acesta interpreteaza realitatea prin gandurile sale si de emotiile prin care o creeaza.
 
Expozitia multimedia va fi relansata sub forma muzeului Inside Your Mind.
 
In cadrul proiectului Inside Your Mind au fost lansate 10 expozitii foto 2D si 3D in spatii neconventionale: scoli, licee, baruri – restaurante, hoteluri, cabinete, spatiu de co-working, din 4 judete: Bucuresti, Galati, Prahova, Brasov, avand peste 1200 de beneficiari din diferite categorii sociale, inclusiv tineri cu nevoi speciale.
 
INSIDE YOUR MIND este un proiect coordonat de Asociatia de Arte si Spiritualitate ZAN ART si co-finantat de Administratia Fondului Cultural National. Proiectul nu reprezinta în mod necesar pozitia Administratiei Fondului Cultural National. AFCN nu este responsabila de continutul proiectului sau de modul in care rezultatele proiectului pot fi folosite. Acestea sunt in intregime responsabilitatea beneficiarului finantarii.

Banner SapunulCheia.ro

CBD pentru animale: are efect benefic asupra acestora?

0

Introducerea de produse CBD in regimul alimentar de zi cu zi al animalutului tau poate sa te ajute in a-i asigura un echilibru intre corp si minte. La fel ca si oamenii, animalele au nevoie de ajutor pentru reglarea diferitelor functii, precum imunitatea, durerea, starile si somnul. 

Canabidiolul are proprietati de calmare si echilibrare ale acestora si, astfel, ajuta la combaterea anxietatii, stresului si insomniilor. Folosirea unui produs CBD pentru animale iti va permite sa le oferi un regim cu un efect benefic pentru corpul lor.

Nu numai oamenii pot fi supusi zilnic la stres, ci si animalutele. Uleiul CBD pentru animale de la CBDLife.ro incepe sa functioneze atunci cand receptorii canabinoizi din corpul acestora sunt activati, de exemplu, de stres, anxietate si durere. Efectul canabidiolului asupra proceselor fizice este unul indirect si este focusat pe imbunatatirea functiilor corpului. 

Uleiul CBD este o sursa bogata de canabidiol, cel care poate oferi un echilibru intre mintea si corpul animalului tau. Caii, pisicile si cainii sunt unele dintre cele mai bune exemple de animale care pot avea beneficii in urma unui regim cu CBD.

Concentratia si dozajul produselor CBD pentru animale

Ii poti da animalului tau produse CBD, fara a te ingrijora de existenta unor efecte secundare, intrucat acestea nu contin substante psihoactive. Doza zilnica recomandata este diferita la animale, comparativ cu cea pentru oameni, si depinde foarte mult de greutatea acestora. 

De asemenea, este bine ca doza necesara sa fie determinata in mod individual, in functie de simptomele animalutului. In general, una sau doua picaturi de ulei CBD pe zi este doza cea mai buna pentru un caine sau o pisica. Primele rezultate sunt observabile, de obicei, la o saptamana dupa inceperea folosirii acestui supliment alimentar. Pentru un regim de mentinere, nu este nevoie sa alegi un ulei CBD pentru animale prea concentrat.

Ceva delicios si benefic pentru animalutul tau!

Animalele accepta cu usurinta uleiul CBD atunci cand acesta este introdus in ceva delicos, precum intr-o gustare. Absorbtia acestuia se realizeaza partial prin mucoasa orala si partial prin tractul gastrointestinal. 

Daca vrei sa folosesti ulei CBD pentru animale, atunci trebuie sa-ti amintesti mereu ca acesta nu este o potiune magica! Poate fi folosit ca parte a unui regim echilibrat, care sa fie util in reglarea functiilor organismului.

Informeaza veterinarul ca animalutul tau primeste picaturi de CBD  si consulta-te cu el atunci cand vrei sa schimbi ceva in programul zilnic. Canabidiolul nu are efecte negative si nici nu interactioneaza cu alte medicamente si suplimente.

Daca vrei sa folosesti ca supliment alimentar uleiui CBD pentru animalele tale, un produs cu un procentaj mai scazut de canabidiol este suficient. In cazul in care il utilizezi ca suport pentru un tratament de insanatosire, atunci va fi necesara o concentratie mai mare. 

Produsele CBD sunt usor de folosit. Pentru a le oferi animalutelor tale cantitatea ideala, cel mai bun sfat ar fi sa incepi de la o doza scazuta pe care sa o maresti, in caz de nevoie. Folosirea de CBD pentru animale este o experienta care poate oferi rezultate diferite de la un blanos la altul.

Banner SapunulCheia.ro

Proiectul privind asocierea micilor producători de unt de shea, cafea și ceai din Uganda a luat sfârșit!

0

FRASIN AGROTEHNIC S.R.L a finalizat proiectul “Studiu privind asocierea micilor producători de unt de shea, cafea și ceai din Uganda” (Cod proiect: 1161/19.04.2019). Proiectul a fost cofinanțat din fonduri naționale prin Agenția de Cooperare pentru Dezvoltare – RoAid.

Proiectul “Studiu privind asocierea micilor producători de unt de shea, cafea și ceai din Uganda” a urmarit promovarea asocierii micilor producători ca soluție pentru crearea de locuri de muncă pentru locuitorii din mediul rural, femei, persoane aflate în risc de sărăcie, care cultivă cafea, ceai și shea în Uganda.
La realizarea obiectivelor proiectului au participat activ consultanti agricoli locali din Uganda.

Principalele activități și rezultate vizate în cadrul proiectului au fost:

• Realizarea unei strategii de asociere a micilor producători, pe baza nevoilor specifice, a strategiei locale de dezvoltare precum și a recomandărilor organismelor internaționale, concretizata intr-un studiu;
• Promovarea avantajelor asocierii în agricultura la nivel local;
• Organizarea unei vizite de lucru în Uganda în cadrul căreia au fost relizate întâlniri cu reprezentanți ai fermierilor, cu fermieri dar si cu cooperative sepcializate.
• Realizarea unei pagini web unde sunt prezentate rezultatele studiului privind asocierea producătorilor mici și mijlocii din Uganda.

Valoarea totală a proiectului este de 50.680 EUR, din care 49.680 EUR reprezintă valoarea cofinanțării asigurate de la Bugetul de Stat prin Agenția de Cooperare pentru Dezvoltare – RoAid, iar 1.000 EUR – contribuția proprie a beneficiarului.
***
Agenția de Cooperare Internaţională pentru Dezvoltare – RoAid este mecanismul național instituțional dedicat Asistenței Oficiale pentru Dezvoltare, înființat prin Legea 213/2016, sub coordonarea Ministerului Afacerilor Externe.

Informații suplimentare pot fi obținute la: tel. 0733.979.636; e-mail manueldelpino@frasin.eu; persoană de contact: Manuel del Pino.

www.frasin.eu
www.roaid.ro

Banner SapunulCheia.ro

„Tranzacțiile M&A o perspectivă juridică și fiscală”

0

Pe 19 noiembrie 2019, NNDKP Legal & Tax și BusinessMark, au organizat evenimentul „Tranzacțiile M&A: aspecte cheie juridice, fiscale și de business într-o perspectivă 360 de grade”.
Evenimentul i-a avut ca vorbitori pe: RUXANDRA BOLOGA, Partener NNDKP, unul dintre coordonatorii practicii de Corporate/M&A, GEORGETA DINU, Partener NNDKP, coordonator al practicilor de Concurență, Ajutor de Stat, Drept UE, SILVIU BĂDESCU, Partener, NNDKP Consultanță Fiscală, VLAD NĂSTASE, CEO, Concilium Consulting.
Discuția a fost moderată de ANCA TOMA, Director Business Development și Marketing în cadrul NNDKP.
Specialiștii NNDKP au prezentat și analizat subiecte, precum: pregătirea vânzării sau achiziției unei companii, aspecte privind procesul de due diligence pentru achiziția unui business concurent; modalități de finanțare a unei achiziții; considerații fiscale ce ar trebui avute în vedere în legătură cu finanțarea unei achiziții; aspecte juridice în decizia de achiziție sau vânzare; elemente cheie în negocierea contractelor; implicațiile fiscale la o achiziție de active în comparație cu o achiziție de titluri de participare; protejarea valorii companiei achiziționate până la intrarea efectivă în companie a noului proprietar; asigurarea continuității business-ului și tranziția spre noul cumpărător.
„Primul aspect pe care îl recomandăm oricărei companii să îl aibă în vedere în procedura de demarare a unui proiect de tip M&A este selectarea unor consultanți potriviți: financiari, juridici și de taxe. Aspectul critic care trebuie avut în vedere este ca aceștia să nu fie doar tehnic calificați, ci parteneri cu care să existe o chimie bună. Cel de-al doilea aspect este recomandarea de a vă evalua afacerea prin propriul proces de vendor due dilligence – financiar, juridic și de taxe – identificând astfel posibilele elemente problematice care ar trebui gestionate înainte de a se transforma în aspecte care v-ar putea slăbi poziția de negociere”, a precizat Ruxandra Bologa într-unul din răspunsurile sale cu privire la cum se pregătește vânzarea sau achiziția unei companii.
În continuare, Georgeta Dinu și Silviu Bădescu au vorbit despre procesul de due dilligence pentru achiziția unui business concurent, pentru a evita riscurile concurențiale generate de accesul la date comerciale sensibile.
„În cele mai multe cazuri, potențialul cumpărător vrea să știe tot. Vânzătorul, la rândul lui, e dispus să arate cât mai mult, dar are și preocuparea că unele dintre informații sunt sensibile și că trebuie să le arate înainte de a fi sigur că tranzacția se va încheia. Ce facem dacă eu, cumpărător, aflu informații despre un business, dar apoi nu cumpăr? Sunt mecanisme care implică echipe comune care să evalueze informațiile sensibile și pentru care trebuie stabilită o procedură de acces,”, a spus Georgeta Dinu.
La rândul său, Silviu Bădescu a punctat că „perspectiva fiscală e importantă în orice tranzacție de M&A”.
„Sunt diverse lucruri care trebuie să se discute: tranzacția e cu sau fără TVA, cum structurez tranzacția, care sunt implicațiile fiscale, ce mă ajută, ce mă dă înapoi? Importanța due dilligence este majoră: cum negociez, cum pun problema ca strategie în negociere, ce structură aleg la nivel de strategie? Toate aspectele trebuie discutate și văzute pe tot parcursul procesului de achiziție”, a detaliat el.
În ceea ce privește indicatorii de business care determină o reanalizare de strategie pentru companie și acționariat, Vlad Năstase a punctat:
„Fiecare companie trebuie să evalueze dacă și-a atins potențialul maxim în actualul model de business și dacă poate să aducă ceva în plus prin modelul nou de business, dar și dacă măsurile le sunt la îndemână. Asistăm în România și la un nou fenomen: schimbul de generații. Așadar și factorul de vârstă ar putea fi un indicator care să răspundă la această întrebare. În același timp, companiile care rezistă de cel puțin 10 ani în piață, un posibil investitor le va observa”.
În cea de-a doua sesiune, specialiștii NNDKP au vorbit despre elementele cheie în negocierea contractelor de achiziție/vânzare, cu accent pe mituri și adevăruri referitoare la due dilligence, clauzele de răspundere și de despăgubire și modalitățile de stabilire a prețului.
Recomandarea generală oferită de specialiștii NNDKP reprezentanților companiilor interesate de proiecte de tip M&A este aceea de a avea o imagine de ansamblu asupra riscurilor, pentru că numai așa își vor putea stabili poziția de negociere.

Un eveniment: NNDKP Organizat cu susținerea: BusinessMark

Despre NNDKP:
Nestor Nestor Diculescu Kingston Petersen (NNDKP) este promotor al avocaturii de business în România de 30 de ani, fiind recunoscută ca un pionier al pieței de profil locale. Cu birouri la Bucureşti, Cluj-Napoca, Timişoara și Braşov, NNDKP oferă servicii de asistență juridică și consultanță fiscală complete și integrate.
De-a lungul celor trei decenii de activitate, NNDKP a oferit consultanță juridică în tranzacții și proiecte reper pentru evoluția comunității de afaceri din România, precum privatizarea BCR, pentru o sumă record la vremea respectivă în Europa de Est sau privatizarea Romtelecom, o tranzacție ce a stimulat piața telecomunicațiilor din România.
Firma reprezintă România în unele dintre cele mai importante asociaţii profesionale la nivel internaţional – Lex Mundi, World Services Group – şi este membru fondator al SEE Legal. NNDKP este clasată în mod constant pe primele poziții în toate ariile de practică cercetate de către Chambers & Partners, Legal500 și IFLR1000 și a fost numită de patru ori Cea mai bună casă de avocatură din România din nouă ediții ale prestigioasei gale Chambers European Awards.

Despre BusinessMark:
Mark your B2B opportunity, alături de BusinessMark, companie ce oferă servicii integrate B2B. Principala linie de activitate a BusinessMark este organizarea de evenimente business „concept propriu” prin care ne propunem să oferim mediului de afaceri românesc un spaţiu profesionist de discuţii şi networking. Combinând metode de comunicare şi business matchmaking, oferim partenerilor noștri modele de dezvoltare complexe, conectându-i în mod direct cu mediul de afaceri şi creând oportunităţi de parteneriat strategic.

Banner SapunulCheia.ro

Proiect romanesc privind promovarea asocierii producătorilor mici și mijlocii de porumb din Mozambic – provincia Manica

0

FRASIN AGROTEHNIC S.R.L a lansat proiectul “Promovarea asocierii producătorilor mici și mijlocii de porumb din Mozambic – provincia Manica” (Cod proiect: 1160/19.04.2019). Proiectul este cofinanțat din fonduri nationale prin Agenția de Cooperare pentru Dezvoltare – RoAid.

“Promovarea asocierii producătorilor mici și mijlocii de porumb din Mozambic – provincia Manica” urmărește promovarea asocierii micilor producatori ca solutie pentru crearea de locuri de munca pentru locuitorii din mediul rural, femei, persoane aflate in risc de saracie, care cultiva porumb.
La realizarea obiectivelor proiectului vor participa activ autoritatile locale din provincia Manica

Principalele activități și rezultate vizate în cadrul proiectului sunt:

• Abordarea organismelor internationale care au acordat ajutor umanitar in Mozambic si a autoritatilor locale in vederea sustinerii asocierii micilor producatori locali;
• Realizarea unei strategii de asociere a micilor producatori, pe baza nevoilor specifice, a strategiei locale de dezvoltare precum si a recomandarilor organismelor international;
• Promovarea strategiei la nivel local;
• Organizarea unei vizite de lucru in Mozambic – provincia Manica la care vor participa autoritati locale precum si reprezentanti ai producatorilor mici si mijlocii din regiune;
• Realizarea unei pagini web unde vor fi prezentate rezultatele studiului privind asocierea producatorilor mici si mijlocii din Mozambic care vor lua parte la realizarea studiului.

Valoarea totală a proiectului este de 50.682 EUR, din care 49.682 EUR reprezintă valoarea cofinanțării asigurate de la Bugetul de Stat prin Agenția de Cooperare pentru Dezvoltare – RoAid, iar 1.000 EUR – contribuția proprie a beneficiarului.
***
Agenția de Cooperare Internaţională pentru Dezvoltare – RoAid este mecanismul național instituțional dedicat Asistenței Oficiale pentru Dezvoltare, înființat prin Legea 213/2016, sub coordonarea Ministerului Afacerilor Externe.

Informații suplimentare pot fi obținute la: tel. 0733.979.636; e-mail victorita.meirosu@gmail.com; persoană de contact: Victorita Meiroșu.
www.frasin.eu;
www.roaid.ro

Banner SapunulCheia.ro

RECENTE