Promovarea este o parte integrantă a succesului unei afaceri, întrucât, prin publicitate, îți poți extinde portofoliul de clienți și, astfel, obține noi oportunități pentru creșterea business-ului. Dar, de unde să începi și, mai ales, cum știi cât să investești în promovarea afacerii tale? 

Există multe modalități de a face acest lucru și fiecare diferă în funcție de timpul 

în care vrei să obții rezultate, buget, public țintă și alte necesități individuale. Cu toate că promovarea online a depășit orice imaginație, mediul offline este cu siguranță un factor ce nu trebuie neglijat.

Marketing online vs. marketing offline

Ceea ce diferențiază marketingul online de marketingul offline este practic tipul de canale pe care se realizează. Marketingul offline, cel tradițional, are loc în lumea pe care am o poți defini ca fizică, în timp ce marketingul online se mișcă exploatând potențialul Internetului. 

Ceea ce trebuie să știi este că marketingul online nu este în sine mai eficient decât marketingul offline și invers. În plus, este surprinzător cât de bine încă funcționează metodele offline de marketing după atâția ani și cum nu au fost ”cucerite” de revoluția digitală.

Acestea sunt două forme de marketing care pot fi mult mai eficiente dacă sunt utilizate simultan, fiecare cu beneficiile proprii.

Marketingul offline și brand awareness

Chiar dacă multe dintre metodele de promovare offline par demodate, fiecare din ele are o multitudine de avantaje ce te pot poziționa în fața competitorilor tăi.

Iată câteva din avantajele celor mai populare metode de marketing offline.

Campaniile TV

Deși este considerată de mulți o metodă demodată, reclama TV are încă o influență majoră asupra brand awarenessului. Principalul avantaj îl constituie faptul că, neavând opțiunea de „skip ad”, are cea mai mare rată de vizualizare completă a reclamelor. Un alt avantaj major îl constituie faptul că îți poți seta anumite criterii specifice, precum intervalul orar sau posturile TV, astfel încât să ajungi la publicul tău țintă.

Chiar dacă este o metodă costisitoare, contribuie la creșterea încrederii oamenilor în brandul tău, lucru care poate influența enorm decizia de cumpărare în mediul online.

Networking sau evenimente din industrie

Indiferent de industrie sau dacă businessul tău este B2B sau B2C, cu siguranță există evenimente la care poți participa pentru networking:

  • conferințe;

  • seminarii;

  • universități locale;

  • discuții cu influenceri.

 

Asigură-ți un loc la evenimente din industrie, închiriază un stand, instalează un roll-up banner și socializează cu potențiali clienți sau parteneri. Puterea networkingului face to face și crearea de relații nu trebuie subestimată. Aceasta reprezintă o formă foarte personală de contact uman, pentru că implică, adesea, o relație directă între tine și clientul potențial.

În special pentru un B2B, într-o eră în care potențialii tăi clienți au atât de multe opțiuni online sau offline, relațiile interumane și atenția la nevoile sale vor face diferența.

Printing sau materiale publicitare

Fiecare dintre noi a avut anumite imagini care i-au captat atenția sau care i-au rămas întipărite în minte. Marketingul vizual funcționează. Conform studiilor, 65% din consumatori își pot aminti conținutul vizual chiar și după 3 zile.

Iată câteva idei:

  • panouri publicitare – pot fi amplasate pe părțile laterale ale străzilor, pe fațade și pe acoperișurile clădirilor; 

  • material publicitar – poți distribui materiale promoționale în târguri, în magazine, în parcări sau în orice altă zonă foarte populată;

  • printing – poți plasa reclame în ziare, broșuri sau reviste specializate.

Marketingul online

„Online marketing” este doar o expresie ce cuprinde toate metodele diferite de promovare și desfășurare a unui business în mediul online. Metodele sunt atât de variate și au avansat atât de mult, încât costurile sunt mult mai reduse decât în cazul metodelor tradiționale, în offline. 

 

De la newslettere, la Social Media, SEO sau reclame plătite în Google, businessurile reușesc la un cost avantajos să ajungă direct la publicul lor țintă și într-un timp foarte scurt. 

VITEZA, element fundamental care caracterizează marketingul online

O altă diferență între offline și online este viteza. O campanie online poate fi editată mult mai rapid, iar efectele sunt direct proporționale. Modificările, atunci când vine vorba de online, au și costuri mult mai mici decât cele offline.

Gândește-te, doar, cât ar putea costa o reeditare a broșurii, în comparație cu prețul schimbării unei linii într-un banner. Merită menționat, printre diferențe, un punct comun: o muncă de marketing bine făcută costă și este corect să fie așa.

Imaginând închirierea unei pagini dintr-o revistă pentru publicitate, indiferent de costuri, știi că pagina respectivă a acelei ediții a revistei va fi în circulație pentru o perioadă limitată de timp și va fi văzută doar de către cei care cumpără revista.

Deși rezultatele unei campanii de marketing offline sunt mai greu de urmărit și măsurat decât cele din campaniile de promovare online, brand awarenessul și încrederea în brand se vor reflecta în online foarte rapid.

 

Astfel, marketingul online poate fi îmbinat foarte eficient cu brand awarenessul obținut prin canalele offline pentru a ajunge la rezultatele dorite. Important este să măsori, în mod constant, rezultatele, să te consulți cu specialiști din ambele medii și să găsești mixul de marketing potrivit pentru businessul tău.

Banner SapunulCheia.ro