Discuțiille despre alinierea filosofiei de HR la planificarea tacticilor de business ale organizațiilor au continuat în a doua zi a conferinței „HR Business Strategist”, care a avut loc pe 24 februarie, la Hotel Radisson Blu din București.
În a doua zi a evenimentului s-au abordat teme precum: mapping for millennials, sharing economy, organizational culture sau career planning.
Speakerii primei sesiuni de discuții au fost: ROB VEERSMA, Global Director Training and Development, Gazprom International Netherlands, AURELIA FLOREA, Human Resources & Procurement Director, Miele, STELIAN BOGZA, Co-Founder, BenefitOnline, ANDREEA DOBRE, Deputy HR Manager, Marionnaud și SERGIU TAMAȘ, Head of Human Resources Corporate, NTT Data România.
Invitatul special al evenimentului, ROB VEERSMA, a vorbit despre cât de important este ca organizațiile să investească în angajați: „Sunt oameni care au rezultate bune în urma training-urilor, unii învață ceva dar nu pun în practică, iar alții nu evoluează deloc. În ciuda riscurilor care există, training-ul este esențial deoarece s-a dovedit că ajută la creșterea productivității companiilor. S-a dovedit că organizațiile care au investit 57% în dezvoltarea angajaților, și-au mărit veniturile cu 37%.”
AURELIA FLOREA, Human Resources & Procurement Director, Miele, a oferit detalii despre investiția în tineri și parteneriatul pe care Miele l-a realizat între universitate, industrie și politic: „In industra electronică nu este ușor de gasit oameni. Ne-am gândit ce să facem, astfel încât să aducem ingineri electroniști în companie. Ca departament de HR trebuie să fii atât de creativ astfel încât să-i menții motivați atât pe cei tineri, cât și pe angajații mai vechi. Ne-am dorit să avem o viziune comună cu universitatea, industria și politicul, așa că am gândit o structură, am identificat strategia și ne-am propus un plan de acțiune. Ne-am împărțit în trei grupuri la nivel regional și fiecare am avut aceleași obiective. Ne-am concentrat pe calitatea resursei umane și am căutat să ne adresăm elevilor de la licee pentru a-i încuraja să meargă la facultăți de electronică. În acest sens, am organizat workshop-uri în mai multe licee din țară.”
STELIAN BOGZA, Co-Founder, BenefitOnline, a vorbit despre libertatea oferită angajatorilor de a-și alege beneficile și cât de mult contează acestea: „Beneficile flexibile satisfac nevoile unice și în schimbare ale fiecărui angajat. Beneficile trebuie să fie relevante, să dea sentimentul de control, transparență și echitabilitate, fără duplicare. În anul 2016, cadourile, vacanțele și tansportul s-au numărat în topul beneficilor pentru angajați.”
ANDREEA DOBRE, Deputy HR Manager, Marionnaud, a povestit cum compania a dezvoltat proiecte în funcție de nevoile angajaților: „ Majoritatea angajaților noștri sunt din generatia Y, așa că am dezvoltat proiecte în funcție de necesitățile oamenilor, concentrându-ne mai mult pe zona de digital, apreciere și diversitate. Încurajăm o atmosferă distractivă la locul de muncă, iar pentru asta am implementat gamefication. În urma acestei metode de diversitate, am pierdut 60% din angajați, pentru că nu s-au adaptat acestui stil de lucru. Cu toate acestea, am angajat ulterior din ce în ce mai mulți tineri care s-au identificat cu această adaptare. Am mers mai departe cu acești oameni și astfel compania a trecut printr-o schimbare în bine.”
SERGIU TAMAȘ, Head of Human Resources Corporate, NTT Data România, a vorbit despre relația dintre manager și angajați: „50% dintre angajați se simt amenințați de liderul lor și resimt acest lucru mai mult decât recompensa. Ca să atragem oamenii trebuie să–i găsim pe cei mai buni și să-i ajutam să devină grozavi. Pentru asta trebuie să apelăm la obiective strategice precum: evaluarea succesului individual raportat la obiectivele companiei, conversațiile frecvente pentru a identifica provocarile și pentru a te conștientiza cu privire la nevoi, investirea în engagement.”
Cea de-a doua sesiune de discuții i-a avut ca speakeri pe: OANA PIPER, Human Resources Manager, SupremiaGrup, MIHAI GĂVAN, HCM Sales Director, TotalSoft , GABRIELA NIȚĂ, Human Resources Manager, Altex Logistic & Distribution și ANDREEA ILINCA, Human Capital Manager, Global Employer Services, Deloitte România.
OANA PIPER, Human Resources Manager, SupremiaGrup, a explicat că trebuie găsit un echilibru între ce sunt angajații ca indivizi și rolul lor în companie: „Am investit 30.000 în învățarea tehnicilor de management individual, iar astăzi 30% dintre angajați își cunosc valorile individuale. Mai mult, următorul pas pe care ni l-am propus să-l facem este armonizarea între valorile individuale și cele organizaționale.”
„Implementarea unui plan de carieră în organizații este important. 87% dintre organizațiile care au aplicat această metodă susțin că au crescut retenția angajaților. Implementarea se poate realiza prin susținerea top managementului, a middle managementului și al polilor de influență.”, a afirmat MIHAI GĂVAN, HCM Sales Director, TotalSoft.
GABRIELA NIȚĂ, Human Resources Manager, Altex Logistic & Distribution, a vorbit despre cultura organizațională: „Cultura organizațională aduce avantaje companiilor precum: libertate, atitudine pozitivă, apreciere, muncă în echipă. Dacă creezi o cultură a încrederii, vei avea angajați loiali. Dacă cineva îți dă încredere, te face să fii de încredere. Încrederea duce la performanță.”
ANDREEA ILINCA, Human Capital Manager, Global Employer Services, Deloitte România, a dezvăluit cum poți să transformi o strategie în Total Rewards: „Conceptul Total Rewards nu se referă doar la renumerație, ci și la aspectele tangibile și intangibile dintr-o organizație. Feedback-ul, coaching-ul, dezvoltarea carierei, managementul performanței, mobilitatea, dezvoltarea profesională, sunt doar câteva dintre elementelele care pot duce la evoluție. Interacțiunea cu oamenii este ceea ce duce la succesul modelului Total Rewards. De asemenea, se recomandă comunicarea cu angajații pentru a afla ceea ce își doresc pe anumite zone și pentru a identifica ce elemente pot funcționa mai bine.”
Partenerii evenimentului au fost: Romanian Software, Deloitte Romania, AIRFRANCE/ KLM, TotalSoft, World Class, Biroul de traduceri Champollion, LEO HR, Chocolissimo, Donut Studio, Leonidas, Max Relax, Wellington și On Screen.
Evenimentul a fost organizat cu sprijinul: CCIFER, British Romanian Chamber of Commerce și Bilateral Chamber of Commerce Bulgaria-Romania.
Parteneri media: E-JOBS, Portal HR, Jurnalul de afaceri, Promoafaceri, Global Manager, Femei in Afaceri, Business Woman, StartUps, PR BOX, RBE, Business24, Ziare.com, Calendar evenimente, Legal Marketing, Avocatura.com, Transilvania Business, Finzoom Debizz, Administratie.ro, Roportal.ro, MLM News, Revista Valoarea, Bucuresteni.ro, Manager Express, Economia Online, Chalbert, Antreprenor in Romania, Plan de afacere.ro, Rabbit Media și Vox Capital.
Despre BusinessMark
BusinessMark este o companie ce oferă servicii integrate de B2B, oferind clienţilor săi modele de dezvoltare complexe, conectându-i în mod direct cu mediul de afaceri şi creând oportunităţi de parteneriat strategic. Atât prin organizarea de evenimente business, cât și prin serviciile de B2B Public Relations oferite, BusinessMark își propune să vină în întâmpinarea partenerilor săi cu strategii de comunicare și promovare centrate pe business matchmaking și crearea de oportunități de dezvoltare.