Ultimul an a inregistrat o crestere absolut covarsitoare a fenomenului work from home, raspuns absolut normal daca luam in considerare contextul. Majoritatea afacerilor si angajatilor s-au adaptat extrem de rapid, astfel business-ul a putut continua fara prea mari dificultati. Avand in vedere faptul ca vaccinul va aduce lucrurile mai mult sau mai putin la normal, ce se va intampla cand ne intoarcem la birou? 

Chiar daca cel mai probabil telemunca va ramane o parte importanta din viata noastra profesionala, intoarcerea la birou este o certitudine in acest punct. Va fi oare biroul tau pregatit pentru aceasta intoarcere? Ai luat in calcul schimbarile survenite in atitudinea si modul de munca ale angajatilor tai? Iata ce strategii poti lua in calcul pentru designul biroului pentru a-ti primi angajatii inapoi asa cum se cuvine. Totul incepe cu locatia potrivita! O poti gasi aici.

Flexibilitate 

Pana sa ne gandim la cum va arata biroul ideal sau cum va fi amenajat, trebuie sa luam in calcul faptul ca menirea lui este posibil sa se fi modificat putin. Nu putem ignora catusi de putin faptul ca oamenii s-au adaptat deja la telemunca si la beneficiile aduse de aceasta. Un spatiu de birouri trebuie sa se muleze pe noua lor atitudine fata de munca. 

 

Astfel, venitul la birou ar fi bine sa ramana doar o optiune. Chiar daca acum te temi ca toata lumea va alege sa lucreze de acasa, te asiguram ca nu va fi asa. Multora le este dor de cafelele din bucatarie si discutiile fata in fata cu colegii. Dar, pentru ca totul sa mearga bine, biroul trebuie sa devina o optiune, nu o obligatie. Stabileste un program de venit la birou in functie de cultura organizationala, stilul de lucru, dar si preferintele angajatilor. 

Siguranta si igiena

Indiferent de modul in care va arata biroul, acesta trebuie sa fie lipsit de riscul imbolnavirii. Noile designuri de birouri vor include elemente precum mai multe chiuvete, atat in bucatarii si camere de relaxare, si multiple alte modalitati de igienizare in spatiile cele mai circulate din birouri. 

Spatiile speciale pentru fiecare angajat, precum dulapurile individuale s-ar putea sa se intoarca, precum si cosurile de gunoi atent plasate doar in zonele comune, nu la fiecare birou. 

Mobilitate

Nevoia de a pastra distanta a schimbat in mod evident si felul in care colaboram fata in fata. Astfel, pe viitor se va pune accentul din ce in ce mai mult pe spatiile comune cu separatii, decat pe birourile individuale. Cel mai probabil nu vor mai exista pozitii clare pentru fiecare birou si angajatii nu vor mai respecta o asezare concreta in fiecare zi.

Asadar, se va opera conform principiului de primul venit, primul servit in alegerea locurilor de unde poti munci. Astfel poti crea spatii special construite pentru intalniri si vei scapa de birourile personale care in timp devin incredibil de murdare. Acestea pot ajunge adevarate focare de infectie din cauza faptului ca oamenii de la curatenie nu vor sa deranjeze lucrurile de pe birou. 

Evident, scaunele vor fi mobile si asezarea se va face in asa fel incat colegii nu vor fi nevoiti sa stea fata in fata. Poti scapa de mesele imense de conferinte in favoarea spatiilor deschise. 

Tehnologie si materiale

Anul acesta vom adopta din ce in ce mai mult tehnologia hands free si wifi-ul pentru a ne asigura ca atingem cat mai putine obiecte comune. Atat check in-ul vizitatorilor, cat si multe alte activitati din jurul biroului vor fi regandite pentru a limita atingerea suprafetelor comune. Nu in ultimul rand, se recomanda investitia in materiale rezistente la mucegai si care permit libera circulatie a aerului. 

Desigur, asta inseamna si faptul ca birourile vor fi din ce in ce mai verzi, incorporand astfel din ce in ce mai multe elemente naturale, de exemplu pereti din plante. 

Spatiile de birouri vor fi asadar modificate iremediabil, dar acestea nu trebuie sa dispara! 

Banner SapunulCheia.ro