Când spunem aplicații de business ne gândim automat la acele aplicații care pot fi accesate de pe telefonul mobil și care au drept scop creșterea interacțiunilor cu produsele/serviciile unei afaceri.

 

Această asociere este, însă, doar parțial adevărată. Utilitatea unei aplicații este, într-adevăr, cu atât mai mare cu cât poate fi rulată direct de pe telefonul mobil – adică dispozitivul cu cea mai mare rată de utilizare în decursul unei zile.

 

Totuși, dincolo de această percepție, o aplicație de business poate însemna mult mai mult de atât, în funcție de scopul pentru care a fost dezvoltată. 

 

Iată ce tipuri de aplicații poți dezvolta pentru afacerea ta!

 

Creativitatea umană este nelimitată, în special atunci când are la îndemână tehnologia potrivită. Altfel spus, ar fi (cel mai probabil) imposibil să facem o listă cu toate tipurile de aplicații de business pe care ai putea să le ai ca reper. Totuși, dacă le-am împărți în 3 mari categorii, acestea ar arăta așa:  

 

  1. aplicații de business cu focus pe UTILIZATOR 

 

– sunt acele aplicații care au ca scop generarea de beneficii la nivel individual. Acestea pot fi:

    • de productivitate;

    • de comunicare;

    • de inventariere;

    • de facturare;

    • Etc.

 

  1. aplicații business cu focus pe AFACERE 

 

– care ajută la extragerea unor date de ansamblu pentru simplificare deciziilor de business și eficientizarea proceselor. Câteva exemple:

    • aplicații CRM;

    • aplicații de analiză (a vânzărilor, de exemplu);

    • aplicații pentru managementul unor procese;

    • aplicații pentru managementul de personal;

    • etc. 

 

  1. aplicații business cu focus pe CLIENT 

 

– cele mai multe materializandu-se în aplicații mobile independente care ajută la creșterea profitabilității unei afaceri pe segmente specifice. Diversitatea lor este extrem de mare (de la aplicații de plată, până la cele de eCommerce care permit comenzi directe, programări, urmărirea unor livrări, etc). În special pentru aceste tipuri de aplicații este esențial să decizi tipul de dezvoltare pe care ți-l dorești:

 

    • aplicații native: dezvoltate pentru un anumit sistem de operare (iOS sau Android, de obicei). Dacă vrei să ai aplicația activă pe ambele sisteme de operare, vor exista, practic, două procese de dezvoltare specifice (pe tehnologii diferite);

 

    • aplicații hibrid: sunt un mix între aplicațiile native și cele web, având flexibilitate de convertire de pe un sistem de operare pe altul;

 

    • aplicații web: care funcționează, de fapt, ca pagini web dar rulate ca aplicații mobile.

 

Ce criterii trebuie sa urmărească dezvoltarea aplicației tale

 

Pentru dezvoltarea de aplicații există o serie de criterii de bază de care, atât tu, cât și dezvoltatorul cu care lucrezi, trebuie să țineți cont: 

 

  1. să rezolve o problemă punctuală;

  2. să se concentreze pe o funcționalitate centrală;

  3. să livreze valoare reală;

  4. să fie intuitivă;

  5. să aibă o grafică modernă;

  6. să nu aibă erori;

  7. să ofere experiențe personalizate;

  8. să ofere posibilitatea de trimitere de feedback-uri;

  9. să permită extragerea de date cu privire la comportamentul utilizatorilor;

  10. să permită update-uri non-intruzive. 

 

Cum alegi corect dezvoltatorul software pentru aplicația ta

 

În realizarea unui astfel de proiect, un rol esențial este jucat de echipa de dezvoltare aplicații mobile. Externalizarea unui proiect către o echipă dedicată de developeri care are experiență pe o diversitate de proiecte îți va reduce semnificativ efortul de a găsi aplicația potrivită.

 

În plus, o companie de dezvoltare software de încredere va avea capacitatea de a-ți oferi nu doar o soluție, ci și consultanță tehnică pentru alegerea celei potrivite nevoilor tale punctuale și contextuale.

 

iată la ce ar trebui să te uiți atunci când alegi compania care îți va dezvolta aplicația de business:

  • este o companie cunoscută pe piață;

  • oferă servicii de dezvoltare software prin echipe dedicate;

  • lucrează cu developeri cu experiență;

  • are experiență extinsă pe proiecte similare;

  • are testimoniale și recomandări pozitive pe social media și platformele din industrie.

 

Dezvoltarea unei aplicații de business vine, așadar, cu oportunități dar și cu o serie de provocări. De cele mai multe ori îți cunoști în profunzime nevoile de business, însă îți este dificil să stabilești un proces de dezvoltare și să asociezi tehnologii și soluții moderne care să fie capabile să le rezolve corect. De aceea, este esențial să identifici în piață partenerul potrivit pentru astfel de proiecte. 

Prin prisma experienței pe care o are și a tehnologiilor pe care le folosește, de obicei, cea mai sigură alegere este chiar furnizorul tău de servicii software. 

Banner SapunulCheia.ro