Alegerea tipului potrivit de bandă transportoare pentru a manipula materiale abrazive și agresive este esențială pentru realizarea conveiorului eficient din punct de vedere al costurilor, potrivit SKBS.

 

Conveioarele pot oferi o metodă extrem de eficientă de transport la fața locului, dar durabilitatea și fiabilitatea lor pot fi factori critici atât în ​​productivitate, cât și în gestionarea costurilor. Banda transportoare în sine este adesea cea mai vulnerabilă componentă, deoarece trebuie să manevreze materiale dure, ascuțite și adesea abrazive.

Conveioarele pot oferi o metodă extrem de eficientă de transport la fața locului, dar durabilitatea și fiabilitatea lor pot fi factori critici atât în ​​productivitate, cât și în gestionarea costurilor. Banda transportoare în sine este adesea cea mai vulnerabilă componentă, deoarece trebuie să manevreze materiale dure, ascuțite și adesea abrazive.

 

Tehnologia utilizată pentru fabricarea benzilor transportoare a avansat enorm în ultimii ani, iar utilizatorii moderni ar trebui să se aștepte la un nivel mult mai ridicat de performanță și o durată de viață mai lungă de la benzile lor.

 

“Din păcate, aceasta nu este întotdeauna experiența, deoarece obținerea celor mai bune sfaturi și îndrumări nu este întotdeauna la fel de ușoară”, a explicat directorul general de vânzări Dunlop Conveyor Belting, Les Williams. „Pentru mulți furnizori și companii de servicii, benzile transportoare care durează mai mult și necesită mai puțină întreținere nu sunt bune pentru afaceri. De prea multe ori, filosofia lor pare să fie„ vinde ieftin și înlocuiește des ”.

 

„Ca și cum ar încurca lucrurile în continuare, furnizorii de conveioare – și companiile care le montează și le întrețin – par să fi dezvoltat, de asemenea, un limbaj propriu, care poate face ca specificarea benzii corecte să fie o sarcină dificilă.” Potrivit lui Williams, înțelegerea construcției unei benzi transportoare poate ajuta la selectarea benzii potrivite pentru aplicație, pentru a maximiza durata de viață.

 

„Centurile de cauciuc cu armături textile„ cu mai multe straturi ”sunt tipul cel mai des utilizat în industria carierei și a agregatelor și constau de obicei din două elemente”, a explicat el. „În primul rând, există carcasa, care conține în mod tipic straturi de țesătură extrem de puternică, dar flexibilă încorporate în cauciuc. Carcasa este cea care oferă caracteristicile inerente ale unui conveior SKBS, cum ar fi rezistența la întindere și alungirea, uneori numită elasticitate sau„ întindere ” ‘sub tensiune.

 

„Un capac exterior de cauciuc protejează carcasa curelei și diferite tipuri de compus din cauciuc sunt utilizate pentru învelișurile de curea din cauciuc cu mai multe straturi. Fiecare dintre compușii diferiți este conceput pentru a rezista efectelor dăunătoare, cum ar fi uzura cauzată de abraziune, rupere și tăiere, căldură, pătrunderea focului și a uleiului. Aceste învelitoare diferite sunt în general denumite „calități de acoperire”. Cel mai frecvent utilizat tip de acoperire pentru transportul agregatelor este rezistent la abraziune. ” Williams a adăugat că selectarea celui mai bun tip de capac exterior va determina în mare măsură eficacitatea și durata de funcționare a conveioarelor.

 

“Calitățile de rezistență la uzură ale unei benzi transportoare sunt unul dintre factorii majori care determină speranța sa de viață și, în cele din urmă, cel mai adevărat test al raportului calitate-preț”, a spus el. „Ca regulă generală, 80% din uzura suprafeței benzii transportoare apare pe capacul superior al benzii, cu aproximativ 20% uzură pe capacul inferior.

 

„Uzura pe capacul superior este cauzată în primul rând de acțiunea abrazivă a materialelor transportate. Aceasta este crescută în punctul de încărcare sau„ stație ”unde centura este expusă la impactul materialului vrac și la punctul de descărcare în care este materialul eficient „accelerat” de suprafața centurii.

 

„Contrar credinței populare, curelele scurte – mai puțin de 50 m – se uzează de obicei într-un ritm mai rapid, deoarece trec punctele de încărcare și descărcare mai frecvent în comparație cu curelele mai lungi. Din aceste motive, alegerea tipului corect de calitate a capacului și a grosimii a benzilor cu lungime mai mică devine și mai importantă decât pentru alte aplicații, specificarea conveiorului potrivit poate ajuta la prelungirea duratei de viață

 

“Uzura pe capacul inferior al curelei este cauzată în principal de contactul de frecare cu suprafața tamburului și a ralanti. Rata și uniformitatea acestui tip de uzură pot fi afectate negativ de mulți alți factori, cum ar fi tamburele aliniate sau uzate și ralanti stabiliți la unghiuri incorecte. Factori precum pătrunderea ozonului sau un mediu necurat în care există o acumulare de deșeuri pot accelera uzura. Sistemele de curățare a centurilor, în special răzuitoare din oțel, pot provoca, de asemenea, uzura suprafeței superioare a capacului. ” Cu toate acestea, capacele mai groase ale curelei nu îmbunătățesc neapărat durata de viață și specificarea grosimii potrivite poate avea un impact asupra funcționării. “Grosimea reală a capacului este un aspect important”, a spus Williams. “În principiu, diferența de grosime între capacul superior și capacul inferior nu trebuie să depășească un raport mai mare de 3 la 1.

 

“În teorie, cu cât materialul este mai abraziv și cu cât transportorul este mai scurt, cu atât capacul ar trebui să fie mai gros. În realitate, calitatea efectivă a rezistenței la abraziune a capacului curelei este mai importantă decât grosimea.

www.skbs.ro

Banner SapunulCheia.ro