Conceptul de strategie în decursul istoriei a avut un impact major asupra tuturor realizărilor și schimbărilor importante în culturile lumii. Sun Tzu în cartea Arta Războilui spunea că șansa reală de a ieși dintr-o bătălie victorios nu este a celui care are cea mai bună pregătire pe teren ci a celui a cărui strategie  bate strategia inamică.

În zilele noastre am structurat acest concept și l-am rafinat până la un nivel în care orice activitate a companiilor fac parte dintr-o strategie bine pusă la punct. Fie că vorbim despre un brand sau despre o campanie de promovare, strategiile gândite pe durate îndelungate și clar formulate sunt imperios necesare pentru a aduce rezultatele dorite.

În domeniul marketingului o strategie bună este formulată de preferat pe minim 5 ani, aceasta aducând rezultatele scontate de termen lung. O strategie de brand sau de campanie nu este deloc un task ușor sau simplu. Timpul și resursele pe care le solicită o strategie de brand trebuie să fie flexibil și dispus mereu la schimbări însă, dozvoltarea businessului și impactul în rezultate nu vor întârzia să apară. Strategia de marketing răspunde la o serie de întrebări care ating o serie de pași exacți în dezvoltarea oricărui business. În acest articol vrem să vă vorbi despre doar 5 praguri importante din acest proces.

1.     Contextul – care este locul business-ului în plan local și național? (piață, domeniu, dezvoltare)

2.     Misiunea – ce beneficii vrea compania ta să aducă dezvoltării locale/naționale/globale?

3.     Obiectivele – ce vreau într-un mod practic să împart structurat și clar formulat dorințele din agenda de activitate a companiei?

4.     Tacticile – cum vreau să aduc la realitate ce mi-am propus în obiective? Aici intră mai excat modalitățile și canalele prin care vreau să comunic.

5.     Evaluarea – presupune stabilirea unor indici de măsurare a rezultatelor pentru stabilirea acțiunilor care au ajutat la atingerea obiectivelor.

De la structurarea și dezvoltarea ideilor și valorilor care definesc compania până la acțiunile practice și evaluarea acestora sunt o serie de pași oferă imaginea de ansablu clară oferind un avantaj în comparație cu alte companii.

În general tentația multor companii este să treacă o bună parte acești pași, trecând direct în sectorul de tactici și execuții, excluzând baza teoretică și contextuală crucială pe care aceasta o are. În acest caz preponderent se regăsesc companiile mici și care sunt abia la început de drum care își doresc locul în piață și doresc rezultate rapide.

Echipa agenției Limonade lucrează în zona de strategie de marketing și consultanta pentru construirea unei identități solide și consolidate a brandurilor.

Banner SapunulCheia.ro
Articolul precedentGata cu „Las-o cu apa la inmuiat”
Articolul următor”Cu ochii larg inchisi” in varianta romaneasca, de Armada si Semana
Suntem o echipă interactivă tânără, orientată spre client și performanțe. Înființată în 2009, agenția noastră și-a respectat întotdeauna angajamentele față de clienți și parteneri. Ne bazăm pe experiența si profesionalismul specialiștilor noștri pentru a livra consultanță de marketing, SEO, Google Adwords, promovare pe Facebook, creare de site-uri web și grafică la cel mai înalt nivel!Mai întâi înțelegem nevoile afacerii tale, oferim consultanță strategică și întotdeauna vei primi de la noi servicii de calitate, la prețul corect. În cele 100 de proiecte realizate cu succes am dat dovadă de implicare și suport iar clientul mulțumit reprezintă obiectivul nostru principal! Oferim pachet complet pentru promovarea afacerii tale: începând de la strategie de publicitate, alegerea brand-ului, creare de site-uri (landing page, site de prezentare sau magazin online), grafică (logo și bannere), optimizare pentru motoarele de cautare, anunțuri si reclame prin Facebook și Google Adwords până la administrarea conturilor de Social Media (postări zilnice, cresterea notorietății si a numărului relevant de like-uri și fani). Ne găsiți în București , la biroul nostru din zona Unirea sau online. Te așteptăm să ne contactezi pentru o ofertă de pret!