Dacă ați condus vreodată o mașină cu cutie automată, atunci știți că există două diferențe mari între o cutie automată și o transmisie manuală:
Nu există pedală de ambreiaj într-o mașină cu cutie automată.
Nu există o schimbare de viteză într-o mașină cu cutie automată. Odată ce ați pus transmisia în unitate, totul este automat.
Atât cutie automată (plus convertorul său de cuplu) cât și o transmisie manuală (cu ambreiajul) realizează exact același lucru, dar o fac în mod total diferit. Se pare că modul în care o cutie automată o face este absolut uimitor!
Scopul unei cutii automate:
La fel ca o transmisie manuală, sarcina primară a cutiei automate este de a permite motorului să funcționeze în cutia de viteze oferind în același timp o gamă largă de viteze.
Fără o cutie automata, autoturismele ar fi limitate la un raport de transmisie și acest raport ar trebui să fie selectat pentru a permite mașinii să se deplaseze la viteza maximă dorită. Dacă doriți o viteză maximă de 80 km / h, atunci raportul treptelor de viteză ar fi similar celei de-a treia treaptă de viteză la majoritatea autoturismelor cu transmisie manuală.
Probabil că nu ați încercat niciodată să conduceți o mașină cu transmisie manuală folosind doar a treia treaptă. Dacă ați fi făcut-o, veți afla rapid că nu ați avut aproape nici o accelerație la pornire și, la viteze mari, motorul ar suferi. O mașină ca aceasta se va uza foarte repede.
Deci, transmisia utilizează unelte pentru a utiliza mai eficient cuplul motorului și pentru a menține motorul la o viteză corespunzătoare. Când remorcați sau tractați obiecte grele, transmisia autovehiculului dvs. poate ajunge suficient de fierbinte pentru a arde lichidul de transmisie. Pentru a proteja transmisia de daune grave, conducătorii auto care ar trebui să cumpere vehicule echipate cu răcitoare de transmisie.
Diferența majoră dintre o transmisie manuală și o cutie automată este aceea că transmisia manuală blochează și deblochează diferite seturi de trepte de viteză la arborele de ieșire pentru a obține diferitele rapoarte de transmisie, în timp ce într-o transmisie automată același set de roți dințate produce toate uneltele diferite raporturi. Ansamblul planetar este dispozitivul care face acest lucru posibil într-o transmisie automată.
Când vă vă uitați în interiorul unei cutii automate, veți găsi un sortiment vast de piese într-un spațiu destul de mic. Printre altele, vedeți:
O cutie planetară
Un set de benzi pentru a bloca părțile cutiei de viteze
Un set de trei îmbinări cu plăci umede pentru a bloca alte părți ale setului de viteze
Un sistem hidraulic care controlează ambreiajele și benzile
O pompă mare de angrenaj pentru a deplasa lichidul de transmisie în jur
Centrul de atenție este planetara. De dimensiunea unui pepene galben, această parte creează toate rapoartele de transmisie diferite pe care le poate produce. O cutie automată conține două seturi planetare complete, pliate împreună într-o componentă.
Fiecare dintre aceste componente este necesara pentru cutia automata. Alegerea piesei care joacă rolul care determină raportul de transmisie pentru cutia automata este importanta.