Daca ai un business online si iti doresti sa fii cat mai usor de gasit de catre potentialii clienti interesati de produsele si serviciile tale, ai nevoie ca site-ul tau sa ocupe pozitii de top in Google. Avand o vizibilitate cat mai buna in motoarele de cautare, site-ul tau se va bucura de cresteri ale traficului, ale ratei de conversie, precum si ale vanzarilor si profitului. Daca nu ai suficienta experienta in SEO sau nu ai timp sa te ocupi singur de acest aspect, cel mai recomandat este sa apelezi la serviciile SEO oferite de catre o agentie specializata.
Fara indoiala, inainte de a lua o decizie, este important sa fii cat mai bine informat, pentru a evita sa iti irosesti timpul si banii colaborand cu agentii neprofesioniste, mereu in cautare de venituri rapide, insa incapabile de a oferi rezultatele promise.
Iata cateva intrebari pe care le poti adresa agentiei inca de la prima intalnire, pentru a te asigura ca vei beneficia de servicii SEO de calitate:
1. Cu cati clienti ati colaborat pana acum? Imi puteti da cateva exemple relevante?
O agentie SEO profesionista, cu experienta notabila in domeniu, iti va impartasi fara nicio ezitare informatii relevante din portofoliul sau de clienti. Astfel, te poti convinge ca cei care au colaborat cu agentia respectiva au beneficiat de servicii SEO de calitate.
2. Ce strategii SEO se vor folosi pentru a imbunatati pozitiile site-ului meu in Google?
Aceasta intrebare este, de asemenea, foarte revelatoare cu privire la calitatea serviciilor SEO pe care ti le propune o agentie. Reprezentantul acesteia trebuie sa fie capabil sa iti explice pe intelesul tau care sunt potentialele strategii pe care le-ai aplica cu scopul de a-ti ajuta site-ul sa urce in SERP. Mai mult, acesta trebuie sa iti poata oferi cu aproximatie un deadline cu privire la atingerea rezultatelor promise.
In momentul in care iei in considerare colaborarea cu o agentie ce ofera servicii SEO, aceasta ar trebui, in urma efectuarii unui audit, sa iti comunice tehnicile SEO pe care urmeaza a le folosi pentru a-ti propulsa site-ul in Google, precum si pentru a remedia eventualele probleme pe care site-ul tau le avea deja dinaintea colaborarii cu agentia.
3) Imi puteti garanta ca site-ul meu va ocupa locul 1 in Google?
Daca primesti un raspuns afirmativ la aceasta intrebare, cel mai recomandat este sa iti iei gandul de la o colaborare cu respectiva agentie, deoarece cu siguranta nu iti va oferi servicii SEO de calitate. Orice specialist SEO cu experienta stie ca nu poti garanta niciodata primele pozitii in Google, cu toate ca multi pseudo-specialisti ofera astfel de promisiuni, in speranta unor castiguri imediate.
Daca strategia de optimizare SEO este una solida si eficienta, rezultatele pozitive pot incepe sa apara chiar din prima luna, insa nimeni nu iti poate garanta ca site-ul tau va ocupa prima pozitie in Google dupa anumite cuvinte-cheie, deoarece sunt mult prea multi factori care influenteaza felul in care site-urile sunt ierarhizate in motoarele de cautare.
4) Care sunt indicatorii prin care veti evalua rezultatele serviciilor SEO oferite?
Exista o serie de indicatori prin care se pot evalua rezultatele serviciilor SEO oferite de catre o agentie.
In primul rand, trebuie analizat traficul organic de pe site. Consultantii cu experienta in domeniu ar trebui sa stie sa utilizeze tool-uri specifice domeniului pentru a urmari evolutia site-ului in clasamentul motoarelor de cautare, numarul de linkuri de pe alte site-uri care aduc trafic catre site-ul tau si alti indicatori de acest gen, informandu-te transparent in privinta acestora.