Desi exista pe internet destul de multe articole care iti ofera sfaturi despre cum poti gasi o agentie SEO serioasa, putine dintre acestea reusesc sa iti ofere o directie clara care sa te ajute sa faci diferenta intre diversele firme care ofera astfel de servicii. Nimeni nu neaga ca imaginea conteaza, insa un website bine-facut si o autodescriere pompoasa nu sunt de ajuns pentru ca o agentie SEO sa isi demonstreze potentialul.
Din pacate, din cauza unor agentii care nu au putut sa ofere servicii satisfacatoare clientilor lor, SEO, ca domeniu, a avut de suferit in trecut, capatand o reputatie negativa. Exista multe povesti despre agentii care nu sunt acolo pentru tine atunci cand ai nevoie, care nu isi respecta deadline-urile si care pur si simplu iti mananca banii fara a-ti livra rezultate. Multe dintre acestea au facut chiar mai mult rau pentru site-urile clientilor lor, sfarsind prin a primi penalizari de la Google din cauza unor tehnici de black hat SEO desi acestea, in prezent, sunt complet interzise.
Iata cateva sfaturi care te pot ajuta sa gasesti o agentie SEO profesionista, care sa contribuie in mod real la dezvoltarea business-ului tau online:
Cauta o agentie SEO care sa se poata alinia strategiei tale de business
O agentie SEO profesionista trebuie sa fie in stare sa isi adapteze munca la nevoile tale de business si sa te ajute sa iti atingi obiectivele. Cu toate acestea, multe firme care pretind ca ofera servicii de optimizare SEO, la prima discutie cu potentialii clienti , incep prin a vorbi despre termeni tehnici precum “cuvinte cheie” sau “backlink-uri”, fara sa iti puna nici macar o intrebare despre natura business-ului tau si obiectivele tale. Tehnicile pe care o agentie SEO le foloseste pentru a-ti ajuta business-ul sa creasca in online sunt importante, insa acestea trebuie in mod obligatoriu adaptate la obiectivele si strategia ta de business. Daca o agentie SEO iti spune de la prima intalnire cat te vor costa serviciile pe care intentioneaza sa ti le ofere, dar nu iti pune nicio intrebare despre ce obiective de business ai, este un semn clar ca singurul lucru pe care il urmareste este sa iti incaseze banii fara a-ti oferi servicii SEO in adevaratul sens al cuvantului.
Ai nevoie de o agentie SEO care sa inteleaga business-ul tau in profunzime si piata in care opereaza acesta, pentru a putea concepe o strategie de optimizare SEO care sa te avantajeze in fata competitorilor. Numai avand aceasta abordare o agentie te poate asista in atingerea obiectivelor pe care ti le-ai propus.
Cauta o agentie SEO cu care sa iti placa sa lucrezi
Desi poate suna ca un truism, gandeste-te ca vei colabora cu acea agentie pe termen lung. In prima perioada a contractului va trebui sa comunici mai intens cu specialistii agentiei, asa ca este important sa iti placa oamenii cu care colaborezi si sa nu intampini bariere de comunicare in interactiunea cu ei. Specialistii dintr-o agentie SEO trebuie sa iti ofere un sentiment de incredere si certitudinea ca vor fi acolo pentru tine atunci cand site-ul tau va intampina probleme. Mai exact, trebuie sa formati o echipa coeziva, ai carei membri sa fie capabili sa lucreze impreuna pentru un obiectiv comun.
Cauta o agentie SEO care este la curent cu ultimele tendinte din domeniu si care are o viziune si o abordare proprie
O agentie SEO trebuie sa aiba, in primul rand, know-how-ul necesar pentru a putea pretinde sa fie ghidul tau in online. Asta inseamna ca trebuie sa fie la curent cu ultimele update-uri de algoritm Google si ultimele tendinte din online, sa inteleaga rolul Social Media in strategia generala de marketing online si sa fie capabila sa ti le explice si tie, pe intelesul tau. In trecut, o agentie SEO se putea limita la a cumpara link-uri si a scrie articole cu continut mediocru in care sa inghesuie cat mai multe cuvinte cheie, insa astazi optimizarea SEO a trecut in alta era. Continutul de calitate, experienta utilizatorului si brand-awareness-ul au devenit temelia unei strategii de optimizare SEO. Insa cum iti poti da seama daca agentia SEO se ridica la acest nivel? Simplu: fa o mica investigatie pentru a vedea care este prezenta lor in online. Au un blog de specialitate? Publica articole de opinie in care au o pozitie clara si proprie vizavi de practicile din online din ultima vreme? Daca efectuezi o cautare in Google dupa numele agentiei, care este frecventa lor de aparitie pe alte site-uri? Nu in ultimul rand, poti intreba clientii cu care lucreaza daca sunt multumiti de serviciile lor. Feedback-ul din partea acestora poate fi foarte lamuritor.