Acasă Blog Pagina 3428

Akzo Nobel cumpara producatorul de vopsele Fabryo de la Oresa

0
Fabryo AkzoNobel

Producătorul olandez Akzo Nobel, unul dintre giganții globali din sectorul producției de lacuri și vopsele, prezent cu activităţi de distribuţie si pe piaţa din România, a cumpărat producătorul Fabryo Corporation de la fondul de investiţii suedez Oresa Ventures.

Achiziția confirmă tendința de iesire a fondurilor de investiții cu expuneri locale în acest sector concomitent cu intrarea marilor investitori strategici de profil de talia americanilor de la PPG și a rivalului său Akzo Nobel.

Achiziția pachetului de 100% din acțiunile Fabryo Corporation SRL a fost anunțată oficial saptamana aceasta fiind una importanta pe piata de fuziuni si achizitii din Romania, conform Buletinului de Noutati si Tranzactii din Romania al RBE Connect: fuziuni si achizitii, finantari, investitii si internationalizare de companii

Valoarea tranzacţiei este estimata la suma de 50 de milioane de euro.

In urma tranzacției Akzo Nobel declara ca devine lider pe piața locala de vopsea decorativa, avand in plan preluarea a inca doua fabrici si sase centre de distributie.

Istoria afacerii Fabryo Corporation: a fost pornită în 1994 de către omul de afaceri Daniel Guzu, care a vândut în 2006 pachetul minoritar de acțiuni către Oresa Ventures. În februarie 2009, investitorul financiar Oresa Ventures a preluat ulterior și restul acțiunilor companiei. În 2012, Fabryo a anunțat fuziunea cu Atlas Corporation.

Oresa Ventures este un fond de investiții suedez, dedicat investițiilor de capital. Fondul suedez de investitii activează în principal în Europa Centrală și de Est, fiind prezent si în România de aproape douazeci de ani. Oresa vizează in principal investiții în trei sectoare de business: servicii financiare de credit, business services și materiale de construcții, dar și in FMCG, servicii medicale, distribuție, servicii business-to-business.

În România, printre companiile aflate în prezent în portofoliul Oresa Ventures se află branduri precum Somaco Grup Prefabricate (100%), Kiwi Finance (circa 80%), Trinity (circa 60%)

De-a lungul timpului, Oresa Ventures a investit peste 150 milioane de euro în Europa Centrală și de Est.

Banner SapunulCheia.ro

Asigurările de sănătate conving generația Millennials să se angajeze

0
Asigurările de sănătate

Specialiștii în asigurări și în recrutare susțin faptul că generația Millennials consideră necesar ca în oferta de muncă să fie integrat un pachet extra-salarial care să conțină o serie de beneficii importante, cum ar fi: flexibilitatea orelor de program, posibilitatea de a lucra de acasă, abonamente la sălile de fitness, training-uri gratuite și, mai ales, asigurări private de sănătate.

Schimbarea de perspectivă este cu atât mai mare cu cât generația X este dispusă să lucreze peste program, să accepte condiții de muncă sub așteptări și să nu aibă cerințe suplimentare de la angajatori. În comparație, generația Y se informează constant despre evoluția tehnologică, este la curent cu schimbările sociale la nivel național și internațional, are expectanțe ridicate atât de la ei, cât și de la ceilalți și un grad ridicat de mobilitate. De asemenea, grație procesului de globalizare la care Millennials au fost expuși, aceștia urmează o traiectorie profesională mult orientată spre internaționalizare.

Datorită contextului social și profesional actual, se observă o creștere a cererii pentru pachetele de beneficii extra-salariale care includ asigurări private de sănătate cu acoperire internațională. Mai mult decât atât, gradul de mobilitate al angajaților a crescut considerabil, fapt care a condus la nevoia companiilor de a accesa planuri personalizate de asigurări medicale private, care să cuprindă beneficii mai cuprinzătoare decât un abonament medical, cum ar fi: asigurare pentru maternitate, tratamente stomatologice în caz de accident, transfer medical de urgență, evacuare și repatriere. În egală măsură, aceste planuri sunt deductibile până la 400 euro / an, atât pentru angajator, cât și pentru angajat, ceea ce reprezintă o facilitate fiscală importantă, susține Laura Afrasine, Director General MediHelp Internațional.

Millennials sunt o generație de tineri educați, creativi, încrezători în forțele proprii și cu obiective ambițioase pe care le urmează îndeaproape. De aceea, angajatorii trebuie să se adapteze cerințelor și nevoilor noului profil al angajatului, în special pentru a fi competitivi în piața muncii, pentru a-l motiva să performeze și pentru a-i crește gradul de loialitate față de companie.

Banner SapunulCheia.ro

Ixconnect – un nou sistem de conectori pentru mobilier, marca Häfele, pentru eficiență sporită

0
Ixconnect

Häfele, lider în domeniul producției și comercializării de accesorii și feronerie pentru mobilier, precum și sisteme electronice de control al accesului, inspiră industria, dar mai ales experiența utilizatorului prin noile sisteme de conectori Ixconnect. Noile produse asigură eficiență sporită producătorilor, cât și consumatorilor în montarea rapidă și stabilă, fără a fi necesară utilizarea uneltelor.

Noii conectorii Ixconnect SC 8/25, respectiv SC 8/60, destinați obiectelor de mobilier de diverse dimensiuni, împreună cu conectorul de rafturi TAB 15, impresionează prin asamblarea extrem de simplă a panourilor, dar și prin puterea de susținere uimitoare și păstrarea esteticii pieselor de mobilier. Câștigător al premiului Interzum, „Best of the best” 2017, conectorul nedemontabil Ixconnect SC 8/25 s-a remarcat în competiție datorită principalelor sale trăsături: simplitatea și viteza în timpul instalării.

Noile inovații întruchipează filosofia companiei despre simplitate și ușurință. Tehnologia feroneriei Häfele este dezvoltată și poziționată pe piață pentru a face viața mai ușoară atât a producătorilor, cât și a consumatorilor: mai ușor de ales, de comandat, de procesat și, desigur, de utilizat. Astfel, gama sistemelor de șuruburi Easiness marca Häfele setează noi standarde de calitate și funcționalitate pe piața conectorilor de mobilier.

Cei doi conectori, Ixconnect SC 8/25 și SC 8/60, sunt utilizați pentru găuri standard de 8 mm, în timp ce TAB 15 poate fi folosit pentru găurile de 15 mm. În comparație cu modelele de gaură complexe, cerute în mod normal – cum ar fi găurile cu fantă de tip T – Häfele reduce timpul de montare, dar și costurile de implementare. De asemenea, conectorii formați dintr-o singură piesă fac posibilă pre-asamblarea facilă într-un timp scurt, dar și diminuarea erorilor survenite la momentul montării mobilierului.

Câștigătorul premiului Interzum capătă un aspect discret, chiar invizibil, după instalarea sa, îmbunătățind aspectul mobilei, în comparație cu soluțiile convenționale. Astfel, unește piesele de mobilier prin simpla îmbinare a acestora, nefiind necesară utilizarea uneltelor. De asemenea, poate fi folosit împreună cu panourile RPC G 13/20, făcând posibilă fixarea în canelură, stabilitatea și protejarea bazei sertarelor din lemn împotriva vibrațiilor, fiind totodată invizibil, datorită instalării în partea din spate a mobilierului.

Conectorul demontabil Ixconnect 8/60 este proiectat special pentru mobilierul mai mare, folosește o tehnologie inteligentă și permite noi posibilități de creare și dezvoltare a mobilierului, datorită strângerii acestuia printr-o rotație de 180°. Așadar, cu ajutorul SC 8/60, chiar și piesele masive de mobilier devin ușor de asamblat în poziție verticală, prin simpla înșurubare.

De asemenea, conectorul brevetat pentru rafturi, TAB 15, este un produs rezultat în urma colaborării dintre Häfele și consumatorii săi și poate fi montat fără ajutorul uneltelor, în funcție de caracteristicile mobilei. Acesta îndeplinește cerința de a suporta o capacitate mare și de a avea stabilitate unghiulară, oferind avantajele de securizare a rafturilor pentru transport și de reducere a numărului de găuri care pot determina daune mai mari.

Așadar, cu noile produse Ixconnect, Häfele combină stabilitatea cu minimalismul, pentru piese de mobilier calitative. Toți conectorii, care fac parte din gama Easiness, sunt produse testate și certificate la standarde germane, remarcându-se prin singuranță și calitate constante. Prin aspectul discret și funcționalitatea lor, acești conectori îndeplinesc într-un mod special cerințele de design din industria de mobilă, iar consumatorii finali se pot bucura de ușurința și rapiditatea procesului de asamblare.

Despre Häfele
Häfele este o companie internațională, condusă de membrii celei de-a treia generaţii a familiilor Häfele şi Thierer, cu sediul în Nagold, Germania. A fost fondată în 1923, iar în prezent serveşte industriei accesoriilor pentru mobilă, feroneriei arhitecturale şi a sistemelor electronice de control a accesului. Printre clienţii săi se numără cei din industria mobilei, producătorii de mobilier, distribuitorii de feronerie, arhitecţi şi designeri din peste 150 de țări din întreaga lume. Häfele dezvoltă și produce accesorii de feronerie și sisteme electronice de control al accesului în 6 fabrici în Germania și Ungaria. În exercițiul financiar 2015, Grupul Häfele a realizat venituri de 1,3 miliarde de euro, având peste 7.100 de angajați în 37 de filiale, și numeroase reprezentanţe în întreaga lume.

Häfele România este una din cele 37 de subsidiare ale Häfele GmbH & Co KG Germania. Înființată în octombrie 2009, cu sediul în Timișoara și un punct de lucru în București, vine în întâmpinarea producătorilor de mobilă, revânzătorilor de feronerie și accesorii pentru mobilă, designerilor și arhitecţilor prin soluțiile și produsele inovatoare.

Banner SapunulCheia.ro

Perind isi dezvolta afacerea cu un pachet de solutii software unic in Romania

0
solutii software

Perind, lider national in productia de maturi si articole de periaj, implementeaza o suita completa de sisteme software pentru a sustine dezvoltarea afacerii. Compania a ales un pachet unic de solutii pe piata din Romania, iar echipa Senior Software lucreaza la customizarea acestora, in functie de nevoile clientului.

Grupul Perind a fost fondat in 1922 si este, in prezent, cel mai mare producator de perii si articole de menaj din Romania. Cu sediul central si baza logistica in Oradea, Perind detine puncte de lucru in doua alte zone ale tarii – Maramures si Prahova – unde desfasoara activitati de prelucrare a lemnului si injectare de mase plastice.

Produsele companiei sunt furnizate pe piata locala printr-o retea nationala de 140 de distribuitori si prin intermediul marilor lanturi de magazine din Romania, fabricarea acestora respectand cele mai inalte standarde de calitate.

Evolutia constanta a afacerii a determinat reprezentantii Perind sa isi continue investitiile in tehnologie pentru a acoperi nevoile de management al unui business atat de complex. Astfel, compania a ales sa implementeze un pachet unic de solutii software in Romania, oferit de catre Senior Software.

Pentru planificarea si integrarea resurselor si a proceselor interne (financiar-contabile, aprovizionare, productie etc), reprezentantii Perind au ales sistemul SeniorERP, completat de alte solutii specializate pentru gestionarea mai eficienta a anumitor componente de business. Sistemele alese acopera partea de management a resursei umane (HR), zona de depozitare si logistica (WMS), dar si gestionarea canalelor de vanzare: vanzarea pe teren (SFA), reteaua de magazine (POS), comertul online (E-commerce). In plus, pentru urmarirea eficienta a performantei fiecarei functii de business in parte, managerii Perind au hotarat sa implementeze o solutie specializata de analiza si raportare (SeniorVisualBI).

„Cu vechile sisteme aveam anumite restrictii, iar noi ne-am dorit sa lucram cu un furnizor de solutii software puternic si stabil, cu o experienta vasta pe piata, care sa ne ofere solutii pentu o vizualizare mult mai corecta a costurilor de productie, o eficientizare a timpului si un control mult mai mare asupra stocurilor si livrarilor. Practic, ne doream o viziune clara a ceea ce facem pentru a imbunatati procesul decizional. Am ales pachetul de solutii furnizat de Senior Software deoarece am considerat ca sunt indeplinite toate criteriile dorite de noi”, a declarat Oana Ciorba, Acquisitions Manager Perind.

La nivel operational, sistemele implementate vor contribui la imbunatatirea productivitatii si reducerea timpilor de lucru prin automatizarea activitatilor manuale repetitive (precum facturarea comenzilor). In plus, noile sisteme vor determina cresterea acuratetii datelor, dar si a disponibilitatii acestora datorita operarii in sisteme integrate care faciliteaza transmiterea informatiilor in timp real. Mai mult, prin conectorul de tip EDI, schimbul de documente cu IKA va fi gestionat mai usor.

In zona de vanzari, sistemele vor asigura o eficienta crescuta a activitatilor de pe teren, iar prin platforma de comert electronic personalizabila, se va obtine o vizibilitate mai mare a produselor pe piata.

In ceea ce priveste operatiunile de logistica din cadrul companiei Perind, softurile vor sustine cresterea nivelului de onorare a comenzilor si optimizarea spatiului de depozitare prin asigurarea trasabilitatii complete a stocurilor. Mai mult, Perind a ales sa-si completeze softurile de gestiune cu echipamente hardware precum cititioare coduri de bare si imprimante termice pentru automatizarea depozitului. Totodata, capacitatea de control si analiza, necesare managementului in procesul decizional, va creste ca urmare a usurintei cu care sistemele comunica intre ele, astfel fiind asigurat si accesul rapid la date corecte si relevante pentru companie.

De asemenea, instrumentul de raportare va oferi echipei Perind posibilitatea de a realiza analize complexe de business doar din cateva click-uri, prin dashboard-uri intuitive. Acest aspect va determina urmarirea cu usurinta a evolutiei cheltuielilor si vanzarilor pe fiecare canal de vanzare in parte si nu numai.

Utilizand aceasta suita de softuri, reprezentantii Perind isi vor atinge mai usor obiectivele de marire a gamei de colaboratori si, mai ales, de crestere a vanzarilor, odata cu dezvoltarea zonei de comert online. In plus, managerii companiei vor avea o viziune clara asupra activitatilor companiei si a strategiilor pe care trebuie sa le abordeze pentru sustinerea dezvoltarii dorite.

Banner SapunulCheia.ro

Cum a fost la Cursurile de Brokeraj de Afaceri din 7-9 iunie de la Bucuresti

0
Cursuri de Brokeraj in Afaceri

In perioada 7-9 iunie 2018 Bursa Romana de Afaceri (RBE Connect) si Asociatia Nationala a Brokerilor de Afaceri din Romania – ANBAR , au organizat in Bucuresti sesiunea aferenta primului semestru 2018, de Cursuri de Brokeraj de Afaceri. Participantii au fost atat din Bucuresti dar si din alte orase ale tarii precum Cluj, Constanta si Suceava.

Cursurile s-au desfasurat pe parcursul a trei zile si au avut ca obiectiv instruirea participantilor in tainele brokerajului / intermedierii de afaceri, profesie in curs de dezvoltare in Romania in ultimii ani de zile, data fiind nevoia reala a proprietarilor de afaceri de a apela la serviciile unor profesionisti pentru a-si vinde afacerea, a-si identifica parteneri de afaceri, gasi finantari sau noi piete de desfacere.

Nevoia unor profesionisti in intermedierea de afaceri pe piata romaneasca este evidenta, iar cursurile Scolii de Brokeraj de Afaceri ANBAR asigura profesionalizarea celor interesati sa practice intermedierea de afaceri la un nivel ridicat, etic si nu in ultimul rand sa realizeze in mod organizat venituri din aceasta activitate.

Astfel, participatii la aceasta sesiune de curs in brokerajul de afaceri, au dobandit o serie de informatii si competente noi, care sa le permita sa poata acorda antreprenorilor, reprezentantilor de firme si oamenilor de afaceri, o serie de servicii de natura sa ii sprijine pe acestia sa isi vanda afacerile, sa isi gaseasca finantari si parteneri de afaceri in tara si strainatate.

Participantii la curs au avut ocazia sa afle de la trainerii Bursei Romane de Afaceri, pe langa elementele teoretice si practice care privesc Brokerajul de Afaceri, si cateva din “secretele meseriei” – foarte folositoare pentru a incepe si performa in activitatea de intermediere de afaceri. De asemenea, in mod exceptional, participantii au posibilitatea ca dupa sesiunile de curs sa mentina legatura cu Bursa Romana de Afaceri si sa colaboreze pentru a putea beneficia de sprijinul si resursele multiple ale Bursei Romane de Afaceri atat cele din mediul online (platforma de business matchmaking RBE Connect) cat si offline (reteaua de contacte nationale si internationale).

Ii incurajam atat pe investitori cat si pe cei care detin sau conduc firme si doresc sa isi vanda afacerea sau sunt in cautarea de parteneri afaceri, sa apeleze la brokerii nostri de afaceri pentru a obtine servicii le profesionale de intermediere aferente identificarii oportunitatilor de business de calitate care ii intereseaza.

Urmatoarea sesiune de Cursuri de Brokeraj in Afaceri se va desfasura in perioada 18-20 Octombrie 2018, tot la Bucuresti. Cei interesati sa devina Brokeri de Afaceri sunt rugati sa ne scrie la office@rbe.ro sau sa ne contacteze la telefon 021-266.56.77. Tarife speciale pentru cei inscrisi pana la data de 15 iulie 2018.

In masura in care exista interes, pentru grupuri mai mari de participanti, se pot organiza si sesiuni de curs in alte orase.

Nu in ultimul rand, si companiile mari interesate in achizitia de afaceri mici si mijlocii, sunt incurajate sa apeleze la brokerii de afaceri pentru a intra in contact cu proprietari de afaceri / antreprenori /interesati sa isi vanda integral sau partial afacerea.

Brokerul de Afaceri este profesionistul care poate organiza si eficientiza procesul de intermediere a unei afaceri, fie ca ne referim la vanzarea – cumpararea a unei afaceri, realizarea unui parteneriat de afaceri, vanzarea de tehnologie sau know-how, vanzarea – cumpararea de francize, realizarea de contacte care sunt urmate de incheierea de tranzactii intre doi sau mai multi parteneri de afaceri etc, atat in avantajul vanzatorului, cat si in beneficiul cumparatorului.

Atat consultantii de afaceri, avocatii, contabilii, auditorii, evaluatorii, reprezentantii de firme, expertii in fonduri europene, cat si cei interesati in dezvoltarea personala si identificarea unor modalitati de obtinere de venituri din activitatea de intermediere de afaceri pot deveni brokeri de afaceri daca urmeaza cursurile Scolii de Brokeraj in Afaceri.

Cei interesati sa devina Brokeri de Afaceri sunt rugati sa ne scrie la office@rbe.ro sau sa ne contacteze la telefon 021-266.56.77

Brokerul de afaceri ANBAR este o persoana care prin experienta, tinuta si etica profesionala, este pregatita sa ofere servicii de intermediere de business la standarde de calitate recunoscute la nivel international.

Asociatia Nationala a Brokerilor de Afaceri din Romania (ANBAR) este organizatia care reuneste profesionistii implicati in domeniul intermedierilor de afaceri din Romania. Membrii ANBAR, sunt denumiti si Brokeri de Afaceri.

BURSA ROMANA DE AFACERI este prima si cea mai complexa platforma de intermediere si consultanta in afaceri din Romania cu acces la piata internationala, parteneri de afaceri, investitori straini, oportunitati de afaceri, care faciliteaza internationalizarea companiilor romanesti, investitiile private de capital, realizarea de parteneriate de afaceri, joint-ventures in tara si strainatate, dezvoltarea si/sau restructurarea afacerilor, vanzarea si cumpararea de afaceri la cheie.

Prin platforma RBE Connect, noi conectam oamenii de afaceri si companiile, la noi piete de desfacere, afaceri de vanzare, oportunitati si propuneri de afaceri.

Banner SapunulCheia.ro

Totul despre îngrijirea orală

0
îngrijirea orală

Un zâmbet frumos este, în primul rând, o relație armonioasă cu propria sănătate și aspectul exterior, și abia după aceasta, îngrijirea oferită de un medic stomatolog . Există situații, când aveți nevoie de restaurări (odontologie), curățire sau implanturi dentare, dar ele doar accentuează cât de mult contează să aveți grijă de sănătatea dinților. Încă din copilărie, părinții ne impuneau să curățăm regulat dinții și ne spuneau cât de important este să avem grijă de igiena orală – lucru extrem de important, de altfel.
Instrucție pentru igiena orală de bază: periatul corect al dinților
În primul rând, periați dinții cel puțin 2 ori pe zi, chiar mai bine – cu 15 minute înainte de fiecare masă. După masă, se recomandă clătirea cavității bucale cu apă sau clătitor special. De asemenea, dinții trebuie curățați timp de cel puțin 3 minute, deoarece în acest timp eliminați bacteriile și plăcile. Puteți să folosiți cântecul preferat în calitate de timer și să vă periați dinții ascultându-l. Desigur, nu uitați să vă spălați dinții înainte de a merge la culcare.

Cabinet Stomatologic: 0754 572 976

Banner SapunulCheia.ro

Print supply chain management în retail și FMCG

0
supply chain management

Agenția de Print a fost unul dintre partenerii conferinței „reTAG- a Retail & FMCG conference for the modern world” organizată pe 13 iunie de BusinessMark.
Evenimentul a avut drept teme principale: schimbările care au influențat industria de retail și FMCG în ultimii ani, evoluția tehnologiei, profilul consumatorului, noile generații și valorile acestora. În egală măsură, vorbitorii au discutat despre formule de consum recente, despre schimbările pe care companiile le fac constant pentru a adapta procesele operaționale și a îmbunătăți colaborarea cu furnizorii și despre ajustarea constantă a strategiilor de vânzări și de marketing. În acest context, relația dintre retail și FMCG devine tot mai importantă, iar o colaborare optimizată între acestea este esențială.
Intervenția lui Călin Pascu a avut drept subiect provocările referitoare la gestionarea printurilor care pot apărea în cadrul lanțului de furnizori în industria retail & FMCG. Accentul a căzut pe identificarea celor mai potrivite soluții în print supply chain management, cu scopul de a preîntâmpina posibilele erori și de a asigura distribuția la timp a tipăriturilor în magazine.
În ceea ce privește print supply chain management, există mai multe etape și tipuri de furnizori: agenții de creație sau grafică, tipografii, transportatori și firme de distribuție poștală. Fiecare are un termen standard de livrare și orice eroare apărută pe parcursul acestor etape va influența negativ întregul proces și va determina pierderea resurselor. Din experiența noastră, putem spune că există o serie de soluții pe care o companie de print management le aplică cu scopul atingerii obiectivelor de print, cum ar fi: asigurarea back-up-ului, garantarea livrării, desemnarea unui responsabil dedicat pentru proiect, accesul la furnizori specializați, livrare personalizată și multe altele, arată Călin Pascu, General Manager Agenția de Print.
Una dintre concluziile sesiunii a fost aceea că, pentru a eficientiza lanțul logistic, este necesară identificarea nu doar a unui furnizor, ci a unui partener de afaceri de încredere. În felul acesta, compania are certitudinea faptului că, indiferent de dimensiunea campaniei de marketing sau de numărul locațiilor în care trebuie să ajungă tipăriturile, va primi soluția de care are nevoie, astfel încât să fie îndeplinite atât obiectivele campaniei, cât și cele de afaceri.

Banner SapunulCheia.ro

Provocările tehnice ale sticlei în cazul clădirilor foarte înalte

0
Provocările tehnice ale sticlei

Sticla pentru clădirile foarte înalte (precum zgârie norii de peste 600 de metri înălțime) este, de obicei, luată ca atare în ceea ce privește funcțiile sale tehnice. Totuși, vitrajele care acoperă clădirile foarte înalte din prezent, precum ar fi Burj Khalifa din Dubai, sunt la fel de importante în ceea ce privește performanța clădirilor precum oțelul și betonul din interiorul acestora.

Când vine vorba despre structuri foarte înalte, principalele provocări sunt reprezentate de forța vântului, temperatură, diferențele de altitudine și de condens.

La apropiere de sol, vântul este contracarat de copaci și de alte clădiri, dar, pe măsură ce clădirile sunt ridicate la înălțimi foarte mari, aceste obstacole dispar. În acest moment, turnul se confruntă cu forța deplină, neîngrădită a vântului.

Alți factori importanți sunt lumina și căldura. Clădirile înalte, din cauza masei interne enorme de căldură, necesită de obicei aer condiționat în permanență, chiar și în lunile reci ale anului. Aerul condiționat reprezintă singurul cost energetic cel mai mare al clădirilor de tip zgârie nori. Clădirile foarte înalte prezintă o provocare unică: nu doar că au o masă de căldură internă foarte ridicată, ci și o proporție foarte mare a dimensiunii lor totale este cu mult peste cea a vecinilor, prin urmare nu este nimic care să blocheze soarele. De asemenea, majoritatea acestor clădiri sunt, de obicei, în regiuni deșertice din Orientul Mijlociu, Africa și Asia de Sud Est.

Pentru a complica lucrurile și mai mult, fațadele clădirilor foarte înalte sunt aproape exclusiv din sticlă, cu un accent deosebit pe panouri din sticla de largi dimensiuni, care oferă priveliști maxime, fără obstacole. Provocarea este că aceste panouri din sticlă mai mari trebuie să fie extrem de puternice pentru a rezista la forțele mari ale vântului și trebuie proiectate într-un asemenea mod astfel încât să compenseze cantitatea de lumină admisă în interiorul clădirii pentru îmbunătățirea bunăstării și confortului ocupanților acesteia.

Provocările specifice clădirilor foarte înalte

Împrejurimile
Vecinătățile unei clădiri și, în cazul clădirii Burj Khalifa și Jeddah Tower, climatul deșertului de pe plan local, reprezintă factori importanți de luat în considerare. Zonele din jurul clădirilor foarte înalte, precum dealurile și alte clădiri, absorb de fapt mare parte din căldura intensă de pe durata zilei, dar radiază în continuare sau emit această căldură către împrejurimi pe durata nopții. Sticla cu un nivel redus de emisivitate (Low-E) contribuie la reflexia acestei radiații de undă lungă și reduce la minim transmisia acesteia. Din acest motiv, utilizarea unei sticle cu nivel redus de emisivitate (Low-E) (precum Guardian SunGuard Neutral 60) reprezintă una dintre cele mai bune alegeri.

Climatul de pe plan local în aceste regiuni foarte calde, cu umiditate din deșert, cu temperaturi în timpul zilei care ajung până la 50°C – reprezintă adevărate provocări pentru sticlă, în ceea ce privește tensiunea și deformarea, dar și posibile probleme de condensare.

Majoritatea oamenilor nu își dau seama cât de populară este sticla cu un nivel redus de emisivitate (Low-E) în Orientul Mijlociu și de ce este folosită. În general, oamenii cred că sticla cu un nivel redus de emisivitate (Low-E) este utilizată doar în climate cu vreme rece. Totuși, conceptul de blocare și de reflectare a căldurii indirecte pe durata nopții și pe durata zilei este o idee pe care majoritatea oamenilor nu ar lua-o în considerare.

Condensul
În cazul clădirilor foarte înalte, există întotdeauna un risc de condens care poate apărea pe panourile exterioare de sticlă (exterior). Acest lucru se datorează diferenței de temperatură dintre exteriorul clădirii (care este foarte fierbinte și umed pe durata verii) și temperatura din interior (aerul condiționat).

Utilizarea unor sticle cu un nivel redus de emisivitate ca panou intern poate ajuta la prevenirea transferului aerului rece din interiorul clădirii către panoul de sticlă din exterior.

În timp ce tratamentul de securizare sau călire va face ca sticla să fie de 5 ori mai puternică pentru a rezista la forțele extreme ale vântului și la diferențele de temperatură.

Diferențe de altitudine
Diferența de altitudine dintre partea de sus și de jos a unei clădiri foarte înalte și diferența de temperatură respectivă pot produce probleme de deformare a sticlei pe unitatea sticlei de izolare, din cauza diferenței de presiune.

La proiectul Burj Khalifa, a existat chiar și provocarea data de diferența de temperatură dintre temperaturile de la locul producerii și de la locul de montaj ale geamurilor termoizolante, care au fost produse în ianuarie, la o temperatură de 26°C și instalate ulterior în locația din Dubai în august, când temperatura era de 48°C. Calculele referitoare la tensiunea și deformarea vitrajelor le-au permis experților noștri de la Guardian Glass să ajute la definirea grosimii corecte a sticlelor, care să se potrivească cu înălțimile diferite de instalare a sticlei, din partea de sus și de jos a clădirii.

Vântul
Din cauza înălțimii clădirilor foarte înalte, forțele vântului pot fi extrem de mari. Chiar dacă forma dinamică a clădirii este proiectată să reducă încărcarea structurală datorată creării de turbioane eoliene, grosimea sticlei este, de asemenea, foarte importantă. În cazul clădirii Burj Khalifa, fațada de sticlă a fost proiectată să reziste la forțe ale vântului de până la 250 km/oră. Precum s-a amintit anterior, sistemul de sticlă pentru Jeddah Tower a fost proiectat să reziste la o balansare cu rază de 2,5 metri fără pericol de rupere sau de scurgeri. Grosimea sticlei utilizate depinde de înălțimea clădirii în care este montată. Tratamentul termic este, de asemenea, crucial (securizare sau călire), deoarece va face ca sticla să fie de 5 ori mai puternică pentru a rezista la forțele extreme ale vântului și la diferențele de temperatură.

Guardian Glass
Guardian Glass, parte a grupului Guardian Industries, este unul dintre cei mai mari producători mondiali de produse din sticlă float, sticlă peliculizată și produse fabricate din sticlă. În cele 25 de fabrici de sticlă float din toată lumea, Guardian Glass produce sticlă de înaltă performanță pentru uz exterior (atât în scopuri comerciale, cât și rezidențiale) și aplicații din domeniul arhitectonic interior, precum și produse din domeniul transporturilor și tehnic. Sticla Guardian se găsește în locuințe, birouri, mașini și în unele dintre reperele arhitectonice cele mai semnificative din lume. Centrul de Știință și Tehnologie al Guardian Glass lucrează în permanență să creeze produse din sticlă și soluții noi, utilizând cea mai avansată tehnologie pentru a-și ajuta clienții să vadă ce este posibil – see what’s possible®. Vizitați guardianglass.com.

Guardian Industries
Guardian Industries, o companie globală cu sediul central la Auburn Hills, Michigan, are în jur de 18.000 de angajați și deservește facilități din America de Nord, Europa, America de Sud, Africa, Orientul Mijlociu și Asia. Companiile Guardian fabrică produse de sticlă flotată cu un nivel ridicat de performanță, peliculizate și fabricate pentru aplicații arhitecturale, rezidențiale, de interior, din domeniul transporturilor și tehnic și componente de înaltă calitate placate cu crom și din plastic vopsit, pentru industriile automobilelor și camioanelor comerciale. Viziunea companiei Guardian este să creeze valoare pentru clienții săi și societate, prin inovare continuă, cu utilizarea unor resurse puține. Guardian este o sucursală deținută în totalitate de Koch Industries, Inc. Vizitați guardian.com.

Banner SapunulCheia.ro

VELUX lansează MyDaylight, prima aplicație de mobil pentru renovarea mansardei cu realitatea virtuală

0
VELUX

Noua aplicație oferă proprietarilor de case șansa de a proiecta design-ul propriei camere, vizualizând efectele reale ale luminii naturale, prin intermediul unei simulări 360o și în realitate virtuală.
Fiind un adevărat ajutor pentru oricine are în vedere reamenajarea podului ori transformarea lui într-un spațiu locuit, noua aplicație MyDaylight de la VELUX, readuce încăperile la viață, într-o manieră virtuală. Astfel, vei putea observa cum razele soarelui pot revigora și aduce beneficii încăperilor, pe ecranul smartphone-ului tău, Iphone sau Android, printr-o simplă accesare în App Store sau Google Play Store. Această aplicație, care utilizează tehnologia avansată de gaming, este gratuită și îți oferă posibilitatea de a surprinde efectele luminii naturale asupra căminului tău, printr-o simulare 360o și în realitatea virtuală.
Lumina naturală este vitală pentru sănătatea și bunăstarea oamenilor, dar mulți își amenajează casa fără a lua în considerare acest aspect. Însă, MyDaylight vine în ajutorul tuturor, fiind prima aplicație prin care lumina naturală devine tangibilă în spațiul care se dorește amenajat, iar utilizatorii sunt cei care o proiectează și o experimentează, înțelegând astfel cum, prin lumină, spațiul se transformă.

Aplicația îți permite amenajarea unei încăperi reale din casă, prin simpla selectare a parametrilor – cum ar fi dimensiunea podelei, înălțimea acoperișului sau plafonul tavanului – și adăugarea ferestrelor, a pardoselii și a finisajelor de la nivelul pereților, sau localizarea camerei și alte date importante. Iar, după aproximativ zece minute, aplicația proiectează simularea digitală personalizată a încăperii, care poate fi văzută în maniera 360o sau prin intermediul realității virtuale. Simplu și rapid!
„Lumina naturală creează impresia de mai mult spațiu și sporește confortul și bunăstarea. Suntem, însă, conștienți de faptul că proprietarii de case au dificultăți în a înțelege care este impactul luminii naturale în casa lor, iar acest lucru ne-a determinat să dezvoltăm aplicația MyDaylight. Sperăm că mulți oameni vor considera aplicația utilă în procesul de reamenajare a casei, bucurându-se de experiența realității virtuale și de prezentarea 360o”, declară Grant Sneddon, Daylight Expert, VELUX.
Pentru a proiecta camera dorită cu ajutorul luminii naturale, trebuie doar să urmezi 5 pași simpli:
1. Descarcă aplicația MyDaylight din magazinele virtuale App Store sau Google Play Store;
2. Configurează spațiul virtual adăugând parametrii încăperii, precum dimensiunea spațiului și panta acoperișului;
3. Creează diferite variante de iluminare naturală prin schimbarea poziției ferestrelor și/sau a dimensiunilor ferestrelor;
4. Așteaptă câteva minute și vei primi o notificare cu privire la camera ta personalizată, inundată de lumină;
5. Având simularea salvată în telefonul tău, vei putea experimenta design-ul camerei, atât în formatul 360o, cât și prin intermediul VR. Dacă vei folosi ochelari VR, vei avea parte de o experiență inedită, care îți va da impresia că te afli chiar în camera pe care ai creat-o prin intermediul aplicației!
https://www.velux.ro/mydaylight
https://www.velux.ro/mydaylight/mydaylight-inspiratie

Despre Grupul VELUX
În urmă cu 75 de ani în Danemarca, Villum Kann Rasmussen, fondatorul companiei, își propunea să transforme podurile întunecate în spații locuibile de calitate, cu lumină naturală și aer proaspăt. De atunci și până în prezent, grupul VELUX a ajuns să fie recunoscut în toată lumea pentru că a revoluționat conceptul de fereastră de mansardă, dar și pentru inovațiile sale în domeniu și abilitatea de a dezvolta produse de înaltă calitate care definesc standardele industriei.

Despre VELUX România
De 21 de ani, mai precis din 19 mai 1997, VELUX România aduce lumina și aerul proaspăt și în casele din România și din Republica Moldova. VELUX România are sediul central și depozitul la Brașov, alegerea unui oraș din centrul țării fiind de la început o decizie strategică pentru distribuirea optimă a produselor. Compania se implică constat în cauze sociale și în viața comunității brașovene.
Pentru mai multe informații accesați www.velux.ro și Facebook VELUX Romania.

Banner SapunulCheia.ro

Alukönigstahl inaugurează showroom-ul din Chișinău, cu o investiție de 60.000 de euro

0
Alukönigstahl

Alukönigstahl, sucursala concernului austriac cu același nume, lider european pe piața sistemelor din aluminiu, PVC și oțel, deschide noul sediu în Chișinău – Republica Moldova, dotat și cu un showroom modern, care a atras o investiție de aproximativ 60.000 de euro. Noul sediu, cu o suprafață de 120 de mp, expune cele mai noi produse și soluții, devenind locul ideal pentru informarea și inspirarea partenerilor.

Pentru anul în curs, Alukönigstahl Moldova estimează o creștere de cel puțin 20% a business-ului și are în plan ca, până la finele lui 2018, să își extindă echipa, în prezent compania având doi angajați.

„Ne bucurăm că, la doi ani de la înființarea filialei locale, anunțăm acum deschiderea primului showroom din Republica Moldova, amenajat cu ajutorul unor sisteme și soluții de ultimă generație de la Schüco și Warema, partenerii noștri. Acesta este împărțit în două zone mari: zona operațională, care susține activitățile zilnice ale echipei, dar și zona expozițională, unde partenerii pot fi consiliați de specialiștii noștri în alegerea soluțiilor potrivite pentru proiectele lor”, a declarat Attila Beer Administrator Alukönigstahl România și Republica Moldova.

Încă de la intrare, sunt prezente elementele pe care Alukönigstahl le poate furniza partenerilor săi, de la fațada elegantă din sistem Schüco FWS 50, ce permite luminii naturale să intre cu generozitate în spațiul de lucru, până la ușa de la intrare, realizată din seria ADS 70.HI, echipată cu Access Control. De asemenea, pentru o mai bună ventilație naturală, ferestrele au fost așezate la înălțime și echipate cu feronerie cu acționare electrică Schüco TipTronic SimpySmart, care asigură o acționare facilă a acestora.

Sala de întâlniri poate fi delimitată de restul spațiului, datorită ușii pliante Schüco ASS 80 FD, în 6 foi, ce permite o separare flexibilă și asigură, totodată, și o bună izolare fonică între cele două zone. Peretele opus ușii pliante dezvăluie încă trei elemente spectaculoase, de mari dimensiuni: două uși glisante din seria ASS 77 Panorama Design respectiv ASS 80 Hi și o fațadă FWS 60 CV. Acest perete este protejat cu jaluzele exterioare Warema, cu diferite forme și dimensiuni ale lamelei, cu acționare electrică, ce asigură umbrirea optimă a spațiului.

Sucursala de la Chișinău a înregistrat în 2017 vânzări de peste 550.000 euro, livrând soluții arhitecturale din aluminiu pentru diverse clădiri de birouri, ca de exemplu sediul Starnet, dar și construcții rezidențiale.

Despre Alukönigstahl
Înființată în 1864, Alukönigstahl GmbH este o companie de familie dezvoltată de-a lungul a cinci generații, iar în prezent acoperă 17 țări Sud-Est europene, cu o cifră de afaceri de peste 300 milioane de euro (în 2014).
Din 2016, s-a înființat filiala din Republica Moldova, cu sediul în Chișinău. Alukönigstahl asigură partenerilor săi locali o gamă largă de produse și servicii: sisteme de profile Schüco din PVC și aluminiu pentru ferestre și uși, pereți cortină și luminatoare; sisteme de profile din oțel Jansen pentru ferestre și uși, pereți cortină și luminatoare; documentație tehnică completă pentru producerea tâmplăriei; consultanță pentru alegerea soluției optime din punct de vedere tehnic și financiar pentru un proiect.
Pentru mai multe informatii, vizitați site-ul companiei: www.alukoenigstahl.dro

Banner SapunulCheia.ro

RECENTE