Acasă Blog Pagina 173

Care sunt legăturile între dinamica creditului din economie și piața colectării de creanțe din România

0

 Câteodată răul poate deveni bun? Premise pentru dezbaterile din cadrul World Credit Congress & Exhibition (București, 8-10 iunie 2016)

Economia creează bani. Atât în perioade de recesiune, când statele cu vulnerabilități în finanțele publice își monetizează deficitele mari și în creștere, turnând datorie nouă peste datoria veche, cât și în perioadele de boom economic. Pe creștere, economia creează bani prin instrumentele tradiționale: mai multă activitate economică, mai multe locuri de muncă, cerere sporită, necesar de bani şi nevoie suplimentară de cash în economie. Și aici intervine creditul.

Creditul în perioade de boom este însă inhibat de facturile plătite în perioade recesioniste: erori de management în acordarea împrumuturilor, forțarea limitelor prudențiale, conflictul etern dintre vânzări și credit, sau pur și simplu de verdictul pieței pentru afaceri vulnerabile: insolvență sau faliment. Este la fel de adevărat că unele companii/consumatori nu plătesc pentru că nu vor, alții pentru că nu pot. Pentru a vedea ce se întâmplă cu aceste sume provenite din procesele descrise mai sus și cum pot ele reintra în circuitul economic, este necesar să observăm dinamicile a două piețe care nu pot fi separate: piața creditului și piața colectării creanțelor.

 

Piața creditului în 2015

Economia românească a creat bani și în 2015: masa monetară în sens larg (care include numerarul în circulație și în principal depozitele – fie conturi curente, depozite la vedere sau depozite cu scadențe până la doi ani) s-a majorat până la 286,3 miliarde de lei (+9,3%). Creditul neguvernamental și-a inversat tendința de scădere (generată în principal de dezintermediarea financiară) și a reușit o creștere de 3% în 2015, până la 217,5 miliarde de lei. De ce doar 3% în condițiile în care nu vorbim despre un deficit de finanțare al sistemului bancar? (raportul credite/depozite a ajuns în 2015 la 86%, adică din fiecare leu atras de sistemul bancar, au fost plasați în economia privată doar 86 de bani). Spre comparație, în anul de vârf al precedentului ciclu economic de creștere, pentru fiecare leu atras, băncile plasau 1,17 lei în credite (prin multiplicare). Deci nu vorbim despre un deficit de finanțare în 2015 al sistemului bancar. Vorbim despre altceva: incertitudini. Legate desigur de mediul economic extern dar și de performanța anterioară a sistemului bancar din România, care la nivelul anului 2013 ajunsese la 22% din totalul creditelor – neperformanță. Neperformanța este o consecință a unei economii libere, dar este ceva rău. Și totuși economia oferă instrumente pentru ca răul, după ce s-a produs, să poată deveni și bun. Și atunci este necesar să vorbim și cum poate fi recuperată o parte semnificativă din acest rău, și transformată în ceva bun, în scopul reîntoarcerii sumelor și clienților în circuitul economic. Și să observăm instrumentele și evoluția unei piețe din ce în ce mai importante, și în România: colectarea datoriilor, a creanțelor.

 

Piața colectării datoriilor în 2015

 Un studiu al Asociației de Management al Creanțelor Comerciale (AMCC) – entitate care include 15 companii ce acoperă 80% din piața colectării datoriilor/creanțelor din România, arată dinamica și competitivitatea setului de instrumente utilizat: în 2015, recuperarea datoriilor a înregistrat o creștere de 27% față de anul 2014. În 2015 au fost recuperate 359 de milioane de Euro, în special datorită ritmului mai ridicat de creștere al creanțelor din segmentul Business to Consumers (B2C), segment din care s-au recuperat 331 de milioane de Euro, față de 256,6 milioane Euro în 2014 (+29%).

 

Creanțele externalizate în 2015 în segmentul Business to Consumer

Segmentul creanțelor externalizate poate și trebuie să fie împărțit în funcție de destinatarul lor: domestic (la nivel național) și internațional. Analiza datelor oferite în premieră de AMCC permite observarea unor tendințe și sume extrem de interesante pentru ambele categorii.

În 2015, numărul creanțelor externalizate internațional s-a majorat semnificativ, de la 527,16 mii până la 826,49 mii (+56% față de 2014), iar dinamica valorii arată fără dubii că anul 2015 a fost anul externalizării internaționale a creanțelor mari. Valoarea totală a creanțelor externalizate internațional a fost de 8,83 miliarde de Euro, de 38 de ori mai mare decât cea înregistrată în 2014 (0,23 miliarde Euro). Prin urmare, și valoarea medie pe caz s-a majorat semnificativ: de la 439 Euro/caz până la 10.684 de Euro (de aproape 25 de ori mai mult). Valoarea creanțelor externalizate domestic s-a majorat și ea, însă într-o manieră nu atât de impresionantă (de la 1,27 miliarde Euro în 2014 la 1,32 miliarde Euro în 2015), în timp ce media valorică a  creanțelor externalizate pe acest segment s-a majorat de la 675 de Euro la 1.126 de Euro. Toate aceste elemente arată o creștere semnificativă a pieței colectării de creanțe în România.

 

Câteodată răul poate deveni bun?

Desigur, răul nu este niciodată bun. Dar limitarea răului înseamnă mai puțin rău. Iar în ceea ce privește colectarea creanțelor, vorbim despre un set de instrumente și profesioniști care pot readuce sume importante în circuitul economic. Cu cât colectarea creanțelor își sporește eficiența și întoarce bani în economie, cu atât premisele pentru o viitoare amplificare a creditării sustenabile și responsabile, se îmbunătățesc. Până la urmă, activitatea de creditare și cea de recuperare de creanțe ajută și la o mai bună cunoaștere a clientelei. Iar această cunoaștere poate contribui la reîntoarcerea în circuitul economic a clientelei solvabile sau, din contră, la menținerea unei clientelei ,,rele’’ în afara circuitului economic. Amândouă elementele contribuie la o activitate de creditare mai bună în viitor: o cunoaștere a clienților, a modului în care își conduc afacerile, a proceselor lor interne de plăți, a tiparelor după care își respectă obligațiile, a situațiilor lor financiare, a valorii afacerii lor. Piața colectării creanțelor contribuie la această cunoaștere,  iar creșterea gradului de recuperare a creanțelor acționează ca un avertisment timpuriu pentru o viitoare creștere a creditării. În final, mai multă economie și mai mulți bani, în urma optimizării managementului creditului și recuperării creanțelor.

Luis Eduardo Pérez Mata, Președintele ICM Consultoria Capacitación Integral și Președinte al World Credit Congress & Exhibition consideră că: ,,Transformarea managementului creditului corporate și al creanțelor începe printr-o nouă înțelegere și viziune care să includă faptul că acest management are un canal direct de comunicare deschis și îndreptat spre clienți, cu impact fundamental pentru îmbunătățirea vânzărilor și drept consecință, pentru majorarea veniturilor’’.

Această nouă viziune va fi detaliată în cadrul World Credit Congress & Exhibition care se desfășoară anul acesta în București (între 8 și 10 iunie 2016), după ce România a fost aleasă în premieră pentru o țară din Europa Centrală și de Est, ca stat gazdă. Mai multe detalii despre Congres sunt disponibile aici: http://www.creditcongress.com/2016/romana/index.html.

Organizatorii – ICM Consultoria Capacitación Integral și Leadership Events, în parteneriat cu Doingbusiness.ro și Business Mark, estimează o participare de 600 de specialiști din sectorul bancar, al colectării creanțelor și al serviciilor conexe. Congresul reprezintă platforma ideală pentru interacțiunea specialiștilor din piața financiară, bancară, a consultanței/serviciilor financiare, profesioniști care activează la nivel global.

Reprezentanții companiilor mici, mijlocii, mari și ai corporațiilor multinaționale care doresc să participe la cea de-a cincea ediție a World Credit Congress & Exhibition, se pot înregistra aici: http://2016.creditcongress.com/?locale=rom.

World Credit Congress & Exhibition este sprijinit de Expense Reduction Analysts și Tao Institute for Credit & Risk Management, iar Sponsorii evenimentului sunt: EOS Group (Gold Sponsor), EuroCollectNet Lawyers (Silver Sponsor) și Advantage Software Factory.

Partenerii evenimentului sunt: Kompass Romania, Corporate Rebels, Irish Credit Management Training, the Credit Coach, ACCE, Profit Centred Credit Group, Chartered Institute of Credit Management, Malta Association of Credit Management (M.A.C.M.), GEKKO și Hungarian Credit Management Association.

Partenerii media ai evenimentului sunt: Forum Economics, Ciclo de Riesgo, Credit Matters, AGERPRES, Hotnews, Transilvania Business, SpatiulConstruit.ro, Calendar Evenimente, Jurnalul de Afaceri, Evenimente Biz, Revista CARIERE, RBE Connect, PRBOX.ro, MANPRES, Manager Expres si Invest Club.

Banner SapunulCheia.ro

Conferința Națională “BUSINESS to more BUSINESS” ajunge la Ploiești în 14 aprilie 2016

0

Consultanța fiscală și de afaceri, dar și instrumentele de dezvoltare personală, devin disponibile și pentru mediul de afaceri din județul Prahova

 

Cel mai important eveniment de afaceri al anului din Ploiești – “BUSINESS to more BUSINESS”, se desfășoară joi, 14 aprilie 2016, la Hotel Prahova Plaza, începând cu ora 9.00 și este organizat de Doingbusiness.ro. Evenimentul de la Ploiești face parte din Proiectul Național “BUSINESS to more BUSINESS” care a debutat la Brașov, în 10 martie 2016.

Evenimentul “BUSINESS to more BUSINESS” este un concept unic care marchează în 2016 al 6-lea an consecutiv în care face parte din mediul de afaceri românesc. Seria de conferințe aduce consultanța fiscală, financiară și legislativă mai aproape de mediul de afaceri local și oferă anterprenorilor din România instrumente utile pentru promovarea și susținerea afacerii chiar și în condiții economice volatile.

BUSINESS to more BUSINESS 2016 înseamnă deja noi recorduri: la Brașov am înregistrat cea mai numeroasă participare de până acum, iar la Iași am reușit să ne bucurăm de o interactivitate fără precedent. Am creat un cadru favorabil în care managerii și antreprenorii locali să dezbată aspecte importante pentru afacerile lor si, mai ales, să găsească soluții, prin intermediul specialiștilor invitați de noi, la problemele cheie pe care le întâmpină.. Revenim în Prahova în 2016 cu mult interes, pentru că mediul de afaceri de aici este extrem de interesant și activ’’, a declarat Dumitru Ion – CEO Doingbusiness.ro.

Conferința de la Ploiești este organizată la hotelul Prahova Plaza începând cu ora 9.00 și reprezintă cea mai bună oportunitate pentru companiile din Prahova și județele învecinate de a descoperi noi perspective de afaceri, dar și instrumente de dezvoltare personală adresate managerilor de companii.

La Ploiești va fi lansat, în premieră, Barometrul mediului de afaceri din Prahova și județele învecinate, realizat de EY România și Doingbusiness.ro, un instrument extrem de important pentru antreprenorii prezenți, întrucât conturează, în esență, așteptările fundamentale ale mediului de afaceri local pentru perioada imediat următoare.

Conferința este structurată în 3 sesiuni: consultanță fiscală, financiară și management performant, transformarea digitală și schimbarea comportamentului consumatorilor (care cuprinde adaptarea strategiei de marketing și vânzări pentru a crește performanța companiei) și o sesiune extrem de interactivă axată pe dezvoltarea personală.

Conferința va fi moderată de jurnalistul Radu Soviani, iar printre vorbitori se vor regăsi Carmen Afanasenco – Tax Manger, EY Romania, Elena Badea – Marketing Director, EY Romania, Răzvan Ionescu – Director Marketing Segment Business, Telekom, Roxana Mircea – Managing Partner, REI Finance Advisors, Mihai Stănescu – Executive Coach, RoCoach și Dumitru Ion – CEO Kompass Romania.

Mai multe detalii despre conferință și pentru înregistarea online a participanților sunt disponibile aici: http://evenimente-2016.doingbusiness.ro/evenimente-viitoare/b2mb-2016-ploiesti/. Participarea este gratuită pentru primele două persoane din cadrul aceleiași companii, iar evenimentul permite întâlniri bilaterale de lucru/consultanță între participanții care se înregistrează și speakerii prezenți la eveniment.

Partenerii Conferinței “BUSINESS to more BUSINESS” organizată la Ploiești în data de 14 aprilie 2016 sunt: Telekom Romania, EY Romania, Microsoft, REI Finance Advisors, Allianz-Țiriac Asigurări, RoCoach și Kompass Romania.

Evenimentul este susținut prin parteneriate media de: AGERPRES, Transilvania Business, Jurnalul de Afaceri, Evenimente Biz, Manager Expres, MANPRES, PrBox.ro, Prahova Business, Telegrama de Prahova, Raid Prahova, Calendar Evenimente, Investclub,  RBE Connect, Revista CARIERE, SpatiulConstruit.ro.

Conferința națională “BUSINESS to more BUSINESS”a inclus până acum mediul de afaceri din Brașov (10 martie 2016) și Iași (23 martie 2016). După evenimentul de la Ploiești (14 aprilie 2016), Proiectul Național continua cu evenimentele din București (18 mai 2016), Sibiu (26 mai 2016), Constanța (16 iunie 2016), Cluj-Napoca (13 octombrie 2016), Galați (10 noiembrie 2016),  Oradea (24 noiembrie 2016), Timișoara (decembrie 2016). Totodată, în 27 octombrie 2016, la București, Doingbusiness.ro organizează evenimentul CEO Conference. (detaliile despre CEO Conference 2015 sunt disponibile aici: http://evenimente.doingbusiness.ro/mcr-events/2015 ).

 

***

Despre Doingbusiness.ro

Doingbusiness.ro este un portal de afaceri care oferă utilizatorilor informații depre oportunitățile din economia națională precum și prezentarea principalelor companii active în fiecare domeniu. Proiectele noastre includ: publicațiile Romanian Business Digest și Major Companies in Romania în variante print și online.

Serviciile noastre includ: servicii de agenție de evenimente, servicii de comunicare și direct marketing – call center, direct mailing, direct e-mailing, cercetare de piață. Doingbusiness.ro este organizator al seriilor de evenimente proprii: CEO Conference, Business to more Business, IMM ReStart, Emerging Europe Energy Summit și Emerging Europe Investment Summit.

Mai multe detalii despre evenimentele organizate în 2015 de Doingbusiness.ro sunt disponibile aici. Mai multe detalii despre evenimentele ce vor fi organizate în 2016 de către doingbusiness.ro sunt disponibile aici.

Banner SapunulCheia.ro

Pregatiti pentru un altfel de training de vanzari?

0

Perfect! Va asteptam atunci la cursul NLP Technics for Smart Sellings, ce va avea loc in perioada 23 – 24 aprilie, la Bucuresti – Hotel Marshal Garden. In cadrul acestui training, participantii vor avea ocazia sa invete principiile de baza NLP si strategii de convingere subliminala pe care le pot folosi cu succes in activitatea de vanzare sau in cea de relationare cu clientii (interni sau externi).
Cursul se adreseaza reprezentantilor departamentelor de management, vanzari, PR&comunicare, marketing, HR interesati de dezvoltarea continua profesionala dar si de imbunatatirea tehnicilor de comunicare persuasiva.
Participantii vor putea sa utilizeze instrumente, tehnici de vanzare NLP si modele pentru dezvoltarea relatiei cu cumparatorii, adoptand in acelasi timp mentalitatea si atitudinea unor oameni de vanzari de inalta performanta. Valoarea acestui curs este data de asemeni, de faptul ca notiunile expuse in cadrul acestui program pot fi aplicate atat in viata profesionala cat si in cea personala.
Despre ce vom discuta?
 Folosirea tehnicilor NLP pentru stabilirea si atingerea obiectivelor propuse
 Cunoasterea modurilor de rezolvare a unui conflict
 Cum sa depasesti problemele de blocare cand vorbesti in public sau cand vinzi ceva
 NLP pentru vanzari istete
 Cum iti manipulezi, subtil, colegii si cum esti manipulat de acestia
 Cum te manipuleaza seful si cum poti tu sa il manipulezi
 Cum poti folosi cuvintele magice de impact pentru a vinde orice

Concret, veti invata la acest training:
un model simplu de functionare a mintii noastre si a comunicarii interpersonale;
1+1 tipare motivationale cheie in vanzari, marketing si branding personal;
cum iti folosesti corpul pentru a transmite un mesaj congruent si puternic;
cum sa eviti manipularea celor din jur “citind” mai bine semnalele verbale si nonverbale;
3+1 tehnici de inchidere a comunicarii (tehnici derivate din vanzari): “cum ceri banii”;
cele mai importante 5 legi ale persuasiunii si aplicatiile lor in comunicare si vanzari;
cum sa renunti la virusii de limbaj pentru a transmite mesajul dorit;
care sunt si cum te poti folosi de cuvintele magice de impact pentru a “vinde” orice;
trucuri de folosire a limbajului de sugestionare si a limbajului directivpentru a influenta;
cum sa scapi de problemele de “blocare” cand vorbesti in public sau cand vinzi ceva;
tehnici, principii si modele adaptabile atat in business, cat si in relatiile personale.

Acest training are maximum de impact atunci cand participantii vin cu exemplele personale din business
(vanzari si negocieri, motivarea angajatilor, marketing) si din viata privata (motivare personala,
influentarea celor din jur), exemple si studii de caz care sa fie discutate alaturi de trainer.
Cum te poti inscrie?
Trimite-ne un e-mail la rezervare@connectevents.ro si iti vom trimite toate detaliile in cel mai scurt timp.

Dep Marketing&Comunicare
Sorina TIRCA
Connect Events
m: 0727 317 419
www.connectevents.ro

Banner SapunulCheia.ro

ULTRAMARIN – expozitie aniversară

0

Sâmbătă, 2 aprilie, vă aşteptăm la expoziţia ULTRAMARIN. Evenimentul este organizat cu ocazia împlinirii unui an de la deschiderea oficială a spaţiului cultural Gallery, dar şi pentru sărbătorirea unui an de activitate a Asociaţiei Naţionale pentru Arte Vizuale Contemporane. Vernisajul va avea loc în spaţiul cultural Gallery (Str. Leonida, Nr. 9-11), începând cu ora 19:00.
ULTRAMARIN este o expoziţie colectiva de fotografie, pictură, sculptură, grafică, ceramică, instalatțe și artă 3D, care adună peste 100 de artiști naţionali şi internaţionali într-un eveniment unic, dedicat exclusiv artei vizuale contemporane, curatoriată de Mirela Trăistaru și Daniel Sur.
Ultramarin este cea mai pură nuanță de albastru. Simbolizează încrederea, loialitatea, înțelepciunea, inteligența, credința și adevărul. Este asociat cu calmul, puritatea, serenitatea şi spiritualitatea.
Evenimentul se va încheia cu o petrecere aniversară dedicată reușitelor primului an de activitate al spaţiului cultural GALLERY și al ANAV.
2015 – primul an de activitate al ANAV
Primul an de activitate al Asociaţiei Naţionale pentru Arte Vizuale Contemporane a debutat în 2 aprilie 2015 cu expoziţia RED. Evenimentul de deschidere a spaţiului cultural Gallery a adunat peste 80 de artişti naţionali şi internaţionali.
2015 a fost un an al rezultatelor excepţionale, reflectate prin activităţile artistice desfăşurate de ANAV şi prin numărul suprinzător de artişti promovaţi:
• a susţinut peste 130 de evenimente culturale;
• a promovat şi a expus peste 400 de artişti naţionali şi internaţionali;
• a organizat câte un eveniment artistic diferit în fiecare zi a lunii iunie 2015, în cadrul Bienalei de carte-obiect pe care a găzduit-o în parteneriat cu DFEWA;
• a fost organizator în cadrul festivalului de artă contemporană, KULTURAMA, festival cu peste 30.000 de vizitatori;

• a colaborat cu Ambasada Franţei, Muzeul Naţional de Artă al Romaniei, delegaţia Wallonia-Bruxelles la Bucureşti, Muzeul Ţăranului Român, Institutul Francez, Asociația Artiștilor Plastici Chinezi din Regiunea Yinchuan, Institutul Confucius, DFEVA, Universitatea Națională de Arte, Noaptea Albă a Galeriilor, Art Safari, ARCUB, MOYA – VIena, Institutul Cultural Român;
• a susţinut proiecte de integrare socială prin artă în colaborare cu organizaţii nonguvernamentale;
• a organizat peste 20 de întâlniri cu oameni de cultură din zona non-vizuală în cadrul proiectului Galeria Întâlnirilor.

DRESS CODE: Vă provocăm să fiți artiști pentru o seară purtând ceva ALBASTRU!

Banner SapunulCheia.ro

Prima conferinţă de Business Diplomacy din România a avut loc la Bucuresti, pe 29 Martie 2016

0
Creșterea capacității PTIR

Bursa Română de Afaceri a organizat in premiera nationala, în parteneriat cu ANEIR, pe data de 29 Martie la Bucureşti, la Hotel Grand Continental, prima Conferinţă de Business Diplomacy din România.

 Conferinta s-a desfasurat in contextul în care paradigmele de business se schimbă des sub influenţa factorilor tehnologici, economici, sociali şi geopolitici globali, decidenţii în afaceri fiind nevoiti să găsească noi metode şi tehnici pentru a reuşi. Astfel, companiile trebuie să îşi dezvolte competenţe interne pentru crearea, cultivarea şi managementul relaţiilor de nivel înalt cu factori guvernamentali şi neguvernamentali influenţi şi relevanţi pentru activitatea companiei.

Organizata sub motto-ul “În secolul XXI daca nu eşti diplomat, eşti în afara jocului”, conferinţa de Business Diplomacy s-a adresat managerilor de companii multinaţionale, antreprenorilor şi oamenilor de afaceri, decidenţilor din companii, responsabililor cu relaţiile internaţionale din diverse organizaţii naţionale şi internaţionale, dar şi celor interesaţi de o carieră în domeniul diplomaţiei.

20160329_105648

Participantii la conferinta, au apreciat noutatea si utilitatea conceptului in activitatea lor, incurajand Bursa Romana de Afaceri sa continue dezvoltarea programului Business Diplomacy prin workshopuri si traininguri aplicate pe care acesta le va organiza cu experti internationali cu experienta dovedita in expansiune si deschiderea de noi piete, dar si in identificarea riscurilor geopolitice la care sunt supuse afaceri astazi.

Acest lucru este o continuare a activitatii Bursei Romane de Afaceri care prin conexiunile internationale pe care le-a dezvoltat de-a lungul timpului, poate asigura o serie de servicii profesionale companiilor care vor sa faca afaceri internationale.

Cei cinci speakeri care au participat la conferinţa sunt Shaun RIORDAN, Valentin PREDA, Sergiu CELAC, Mihai IONESCU si Dumitru MIRON.

Primii doi speakeri, si anume Dl. Shaun RIORDAN si Dl. Valentin PREDA au participat in luna decembrie 2015 tot in calitate de speakeri la prima conferinta internationala de Business Diplomacy, care s-a desfasurat la Zwolle in Olanda.

Participantii au avut parte si de o interventie surpriza, Ambasadorul Romaniei in Australia si Noua Zeelanda, Excelenta Sa Doamna Nineta Barbulescu a intrat live prin skype, si a prezentat modul cum Ambasadorii Romaniei peste hotare sprijina internationalizarea companiilor romanesti.

Elementele de noutate desprinse din Conferinta:

  • Informaţii esentiale despre conceptul de Business Diplomacy ca generator de predictibilitate, stabilitate şi continuitate a businessului în mediul de afaceri global al secolului XXI.
  • Faptul ca tehnicile exclusiv utilizate până de curând doar de diplomaţii de carieră pentru a rezolva şi negocia probleme de stat sunt astăzi folosite de oameni de afaceri de succes pentru a-şi atinge obiectivele şi rezolva problemele.
  • Provocările la care sunt supuse afacerile internaţionale văzute din perspectiva mixtă a diplomatului în afaceri.
  • Sugestii despre necesitatea dezvoltării abilităţilor de a identifica, cultiva şi întreţine relaţii cu persoane cheie din mediile relevante, pentru a penetra şi dezvolta noi pieţe internaţionale.
  • Strategii despre cum să stabileşti conexiuni cu diferiţi actori globali.
  • Informaţii despre Networking Geostrategic, construcţia de coaliţii internationale, reţele de influenţă (acolo unde este permis) şi informare – instrumente utilizate pentru deschiderea de noi pieţe si stabilirea unor mecanisme de protecţie a afacerii.

„Business Diplomacy este un instrument la fel de important pentru o companie cu viziune internaţională aflată în expansiune, cât şi pentru o companie locală interesată de supravieţuire” a spus Valentin PREDA, presedintele Bursei Romane de Afaceri.

 

***

BURSA ROMÂNĂ DE AFACERI este prima şi cea mai complexă platformă de intermediere şi consultanţă în afaceri din România cu acces la piaţa internaţională, parteneri de afaceri, investitori străini, oportunităţi de afaceri, care facilitează internaţionalizarea companiilor româneşti, investiţiile private de capital, realizarea de parteneriate de afaceri, joint-ventures în ţară şi în străinătate, dezvoltarea şi/sau restructurarea afacerilor, vânzarea şi cumpărarea de afaceri la cheie. Noi conectăm oamenii de afaceri şi companiile la noi pieţe de desfacere, parteneri şi oportunităţi de afaceri.

Partenerii evenimentului: CEC Bank, Alpha Bank, RBE Connect, Global Vision, ANBAR, ANEIR si United Business Agency.

Parteneri media: Wall-Street.ro , PRbox.ro , Manager.ro , BusinessCover.ro, Manager Express

Pentru informatii suplimentare referitoare la eveniment, ne puteti contacta la office@rbe.ro

 

Banner SapunulCheia.ro

Cum afectează noua realitate economică managementul creditului. Soluțiile pentru conflictul etern dintre vânzări și credit vor fi detaliate pe larg la World Credit Congress & Exhibition (București, 8-10 iunie 2016)

0

Noua realitate economică mondială impune redefinirea unor concepte cheie în ceea ce privește creditul și stabilirea unei înțelegeri comune a conflictului etern dintre credit și vânzări. Luis Eduardo Pérez Mata, CEO și Partener ICM Consultoria Capacitación Integral și Președinte al comitetului de organizare World Credit Congress & Exhibition (care se desfășoară la București, între 8 și 10 iunie 2016), consideră că  noua realitate economică mondială impune privirea acestui conflict într-o nouă dimensiune.

,,În cadrul unei companii, vânzările sunt considerate sursa veniturilor și principalul motor al existenței companiei respective. Pe de altă parte, creditul este privit de către companii ca un centru de cost și veriga cea mai slabă în relația cu consumatorul, din perspectiva soluției de ultimă instanță – colectarea – simplu spus – forțarea plății’’, consideră Luis Eduardo Pérez Mata. ,,În termeni și mai simpli, vânzările sunt privite ca operațiuni generatoare de venituri, iar creditul este perceput ca generator de costuri’’.

Conflictul dintre vânzări și credite mai poate fi sumarizat și prin alte câteva percepții: vânzările sunt considerate o zona de dezvoltare a afacerilor, fiind orientate către client, în timp ce creditul este privit ca o zonă de management al riscului. Vânzătorii motivează deseori prin ,,viziunea limitată a creditului’’ diminuarea capacității lor de a genera mai multe venituri. Pe de altă parte, ,,cei care se ocupă de credit susțin că vânzările ignoră un concept de bază: vânzarea nu este finalizată până când sumele nu sunt efectiv încasate, iar vânzătorii se gândesc doar la comisionul lor, și nu întotdeauna la ceea ce este mai bine pentru companie’’, elaborează Luis Eduardo Pérez Mata.

Concret, vânzările măsoară amplificarea activității economice pe care o pot înregistra companiile (generarea de ,,business nou’’), în timp ce creditul se concentrează pe sumele pe care entitățile economice le pot recupera.

Președintele comitetului de organizare World Credit Congress & Exhibition susține că ,,pentru a face lumină între cele două viziuni este necesară identificarea originii acestei confruntări eterne dintre credit și vânzări ca pas esențial pentru redefinirea conceptelor pe care le acceptăm despre credit’’. ,,Totul începe atunci când clienții vor să cumpere, pe baza unor plăți viitoare’’ mai arată Pérez Mata, speaker la World Credit Congress & Exhibition (București, JW Marriott Hotel, 8-10 iunie 2016,). Mai multe detalii despre Congres sunt disponibile aici: http://www.creditcongress.com/2016/romana/index.html

Una dintre secțiunile evenimentului va privi în detaliu interacțiunea dintre credit și vânzări pentru o mai bună și prudentă dezvoltare a activității economice. Este fundamental sa înțelegem că, în principiu, creditul este o funcție a vânzărilor, iar acesta este primul pas pentru (auto) orientarea spre un concept care adaugă valoare.

În mod tradițional, funcția creditului a fost asociată cu mediul de risc, deseori măsurat în funcție de indicatori foarte specifici (spre exemplu, numărul mediu de zile necesar pentru ca o companie să colecteze veniturile corespondente în urma unei vânzări, banii datorați de către debitori unei companii, pierderile survenite în urma neplății, pe scurt, componente ale datoriei rele). Experții financiari nu spun că astfel de indicatori sunt nepotriviți, ci mai degrabă incompleți, întrucât luarea unei decizii de creditare doar pe baza lor, în mod natural limitează contribuția pozitivă pe care creditul o poate aduce profitului. A vinde utilizând creditul înseamnă a vinde  mai mult.

Tot la București, în cadrul World Credit Congress & Exhibition, vor fi dezbătute și detaliate instrumente certe prin care indicatorii tradiționali pe baza cărora sunt luate decizii ca urmare a unui proces de investigație și analiză financiară, pot fi completați,nu doar prin prisma riscului, ci și prin evaluarea clienților prin prisma valorii pe care o aduc organizațiilor lor. Aceasta implică o cunoaștere a clienților, a modului în care își conduc afacerile, a proceselor lor interne de plăți, a tiparelor după care își respectă obligațiile, a situațiilor lor financiare și mai ales a valorii afacerilor lor la momentul în care este evaluată (și decisă) oportunitatea vânzării. Dacă nu este avută în vedere valoarea produsului la momentul vânzării, decizii eronate bazate doar pe evaluarea riscului pot fi ușor luate și, prin urmare, pierderea companiei poate fi mai mare decât aceea cauzată de o plată făcută cu întârziere de către client.

Piața financiară din România oferă deja instrumente care pot fi folosite pentru compensarea riscului astfel încât vânzările să fie profitabile (factoring, asigurare împotriva neplății, opțiuni PUT, etc). Cu toate acestea, există totuși și instrumente inovatoare aplicate la nivel internațional care, deși sunt noi, se află la îndemână.

,,Transformarea managementului creditului corporate și al creanțelor începe printr-o nouă înțelegere și viziune care să includă faptul că acest management are un canal direct de comunicare, deschis și îndreptat spre clienți, cu impact fundamental pentru îmbunătățirea vânzărilor și, drept consecință, pentru majorarea veniturilor’’, afirmă Luis Eduardo Pérez Mata. ,,Dacă transpunem această viziune din operații dedicate controlului riscului asociat vânzărilor, în servicii îndreptate spre consumator, fără a diminua importanța fluxurilor de numerar, putem să stabilim noi reguli și să oferim noi indicatori care stau la baza generării de vânzări. Regulile includ răspunsurile eficiente la nevoile consumatorilor, oferirea de soluții pentru problemele lor interne, totul subsumat scopului final de a genera mai multe venituri’’, mai spune Luis Eduardo Pérez Mata.

Speakerii invitați la World Credit Congress & Exhibition vor detalia rezultate și inițiative concrete pentru această transformare, bazate pe reacțiile primite de la clienți și în urma unei colaborări extinse între vânzări și credit, pe baza concluziei financiare ,,afacerile sunt rezultatul vânzărilor și în 80% dintre cazuri acestea necesită (o formă de) credit. Creditul trebuie trebuie să fie sinonim cu profitul pentru o adaptare eficientă și profitabilă la schimbările majore ale mediului de afaceri, la nivel internațional.

Luis Eduardo Pérez Mata, CEO și Partener ICM Consultoria Capacitación Integral și Președinte al comitetului de organizare World Credit Congress & Exhibition, autor al volumelor ,,Strategii pentru colectarea creanțelor’’ și co-autor al lucrării ,,Cel mai bine ținut secret al profitului’’, va fi speaker la World Credit Congress & Exhibition, care se desfășoară la București, între 8 și 10 iunie 2016. România a fost aleasă în premieră pentru o țară din Europa Centrală și de Est, ca stat gazdă al acestui congres.

Organizatorii – ICM Consultoria Capacitación Integral și Leadership Events, în parteneriat cu Doingbusiness.ro și Business Mark, estimează o participare de 600 de specialiști din sectorul bancar, al colectării de creanțe și al serviciilor conexe. Congresul reprezintă platforma ideală pentru interacțiunea specialiștilor din piața financiară, bancară, a consultanței/serviciilor financiare, profesioniști care activează la nivel global.

Reprezentanții companiilor mici, mijlocii, mari și corporațiilor multinaționale care doresc să participe la cea de-a cincea ediție a World Credit Congress&Exhibition, se pot înregistra aici: http://2016.creditcongress.com/?locale=rom.

 

World Credit Congress& Exhibition este sprijinit de Expense Reduction Analysts, Tao Institute for Credit & Risk Management și Kompass Romania, iar sponsorii evenimentului sunt: EOS (Gold Sponsor), EuroCollectNet Lawyers (Bronze Sponsor) și Advantage Software Factory.

Partenerii evenimentului sunt: Corporate Rebels, Irish Credit Management Training, the Credit Coach, ACCEE, Profit Centred Credit Group, Chartered Institute of Credit Management, Malta Association of Credit Management (M.A.C.M.) și GEKKO Collections.

Partenerii media ai evenimentului sunt: Ciclo de Riesgo, Credit Matters, AGERPRES, Hotnews, Transilvania Business, Spatiul Construit, Calendar Evenimente, Jurnalul de Afaceri, Evenimente Biz, CariereOnline, RBE Connect si PRBOX.ro, Manager Expres, Credit Today, Invest Club, MANPRES și FocusEconomics.

Banner SapunulCheia.ro

Curs Open: Ms Project 2010 for Advanced

0

Connect Events organizeaza in zilele de 16 si 17 aprilie, a IV-a editie e cursului practic MS Project 2010 – Advanced Techniques. Trainingul va avea loc la Bucuresti, in locul deja obisnuit – Hotel Marshal Garden (Calea Dorobanti nr 55B).

In cadrul acestui training veti invata cum sa lucrati cu interfata de utilizator a programului Microsoft Project 2010, cum sa definiti si sa gestionati proiectele dar si cum sa creati rapoarte elaborate si sa gestionati bugete. Programul de training este unul intensiv si se adreseaza managerilor de proiect dar si tuturor persoanelor ce isi doresc sa invete cum sa coordoneze eficient un proiect utilizand un software profesionist.
Pe parcursul celor 2 zile de curs, veti invata sa:
 Realizati planul de activitati al proiectului;
 Planificati bugetul si sa asignati resursele la sarcini;
 Realizati un master plan si sa definiti legaturile in cadrul proiectului;
 Gestionati sarcini, resurse si costuri;
 Gestionati in comun resursele si sa evaluati proiectele.

Bonus!!!
Oferim tuturor participantilor inregistrarea audio a intregii sesiuni de curs.

Cum te poti inscrie?
Pentru detalii legate de inscriere, va rugam sa ne trimiteti un e-mail la: rezervare@connectevents.ro si va vom raspunde in cel mai scurt timp.

Departament Marketing & Comunicare
Sorina TIRCA
0727 317 419
rezervare@connectevents.ro
www.connectevents.ro

Banner SapunulCheia.ro

Asociatia Fluens organizeaza Balul Seniorilor pentru varstnicii din Centrele de Stat

0

Balul seniorilor

Asociatia Fluens, în colaborare cu Directia Generalã de Asistenta Socialã si Protectia Copilului Sector 1 si Directia Generalã de Asistentã Socialã a Municipiului Bucuresti organizeaza în data de 9 aprilie, la Cafeneaua Actorilor din Parcul Tineretului, un eveniment unic – Balul Seniorilor, care marcheaza încheierea unui proiect de success “Porti deschise- acces la servicii sociale inovative pentru persoane vârstnice institutionalizate”, finantat prin granturile SEE 2009- 2014, în cadrul Fondului ONG in Romania.

La actiune vor fi prezenti 50 de vârstnici institutionalizati, din cadrul centrelor CSS Straulesti, CSS Odai, CIA Sf. Elena, CIA Sf. Vasile si Centrul Medico-Social al Municipiului Bucuresti (Sf. Luca).

Acestora li se vor alatura numerosi invitati, care se vor bucura impreuna cu bunicii din centre, de un adevarat spectacol ce va include cantece populare, romante, muzica usoara, interpretare muzicala si teatrala, dans, sketchuri amuzante. Vor fi alaturi de noi artisti cu suflet mare, vedete indragite precum Cristina Cioran si Dan Helciug; ne va insoti vocea calda a cantaretei Oanei Hera, dar si energia gazdei noastre, Lucia Marzan, care ne va atrage în ritmuri de tango, Astarte Maria ne va invalui in muzica pianului si a vocii sale placute si iar apoi ne vom molipsi de entuziasmul copiilor minunati de la Academia de Talente Contrapunct.

Prin aceasta actiune ne dorim sa aducem un plus de bucurie, speranta si energie bunicilor din centre care, de-a lungul proiectului “Porti deschise”, au constientizat ca nu sunt singuri, ca sunt importanti si ca incercam sa le oferim suportul necesar pentru a le imbunatati starea de sanatate si pentru a-i scoate din izolare. Invitatii vor fi alaturi de varstnici in toate momentele oferite si puse în scena, oferindu-le cadrul de a retrai momente din tineretea lor prin intermediul dansului si muzicii.
Fondurile stranse în cadrul evenimentului vor fi utilizate pentru continuitatea proiectului si pentru asigurarea accesului la servicii medicale atat de necesare varstnicilor singuri.

Rezultatele din cadrul proiectului “Porti deschise”, de la inceput pana in prezent, sunt uimitoare: zeci de varstnici au fost implicati în grupuri terapeutice, în special axate pe ameliorarea simptomelor dementelor si maladiei Alzheimer. Au avut loc in jur de 100 de evenimente de socializare in azile si in afara acestora, s-au organizat excursii in tara, in care au fost implicate cel putin 40 de persoane varstnice deplasabile. De asemenea, multi dintre bunici au participat la spectacole si evenimente festive, iar in fiecare camine am organizat constant ateliere artistice. Am refacut gradina Centrului Medico-social al Municipiului Bucuresti, impreuna cu voluntari din companii, am format o retea de persoane care sa-i sune periodic pe varstnicii care nu au apartinatori, iar în cadrul Caminului Straulesti am organizat un grup de terapie prin tango si muzica. Nici partea medicala nu a fost omisa. Astfel, am realizat ochelari pentru 60 de persoane varstnice si urmeaza sa asiguram consultatii stomatologice si teste de osteoporoza. Schimbarea personala a multor varstnici dintre este incredibila: persoane care nu vorbeau si se miscau foarte greu si-au recapatat pofta de viata, dorinta de a se implica, de a iesi din centru, si-au recastigat amintirile.
Va invitam cu drag sa fiti alaturi de varstincii din centrele de stat la acest eveniment dedicat lor! Sa le oferim impreuna din sperantele si bucuria noastra de viata si sa le aratam ca ne pasa de ei. Va rugam sa ne anuntati prezenta dvs. prin e-mail la adresa contact@asociatiafluens.ro

Evenimentul este parte a proiectului “Porți deschise – acces la servicii sociale inovative pentru persoane vârstnice instituționalizate”, finanțat din Granturile SEE 2009 – 2014, în cadrul Fondului ONG în Romania și care se desfasoară în perioada 15 aprilie 2015 – 14 aprilie 2016.

Despre Asociația Fluens
Asociatia Fluens derulează, cu ajutorul echipei de voluntari, programe care vin în sprijinul celor mai vulnerabile categorii sociale: copii abandonați, bătrâni singuri, tineri aflați la început de drum, persoane bolnave și familii care provin din medii defavorizate. Asociatia dezvoltă o serie de proiecte în parteneriat cu direcțiile de protecție a copilului, căminele de vârstnici, institutii publice și private.
Activitatea organizatiei poate fi urmarită online, pe www.asociatiafluens.ro sau www.facebook.com/damdirectiebinelui

Banner SapunulCheia.ro

9 din 10 oameni de afaceri din Iași și din județele învecinate sunt încrezători sau foarte încrezători în evoluția pozitivă a economiei locale în anul 2016

0

Barometrul mediului de afaceri din Iași și județele învecinate realizat de către Doingbusiness.ro și EY România în data de 23 martie 2016, la Iași, în cadrul evenimentului BUSINESS to more BUSINESS, arată o încredere fără precedent a antreprenorilor și managerilor locali în evoluția pozitivă a economiei în 2016.

Studiul a fost realizat pe baza răspunsurilor oferite de un eșantion reprezentantiv constituit din antreprenori și manageri din regiunea Iași, selectați din audiența reprezentată de companii cu cifre de afaceri de peste 250.000 de Euro, participante la eveniment.

26% dintre cei intervievați cred că afacerile lor vor înregistra creșteri cuprinse între 10% și 20% în 2016 față de 2015, 15% dintre repondenți apreciază că volumul lor de afaceri va fi mai mare cu peste 20% anul acesta și doar 8% dintre cei intervievați văd o contracție a afacerilor în 2016. 52% dintre repondenții ieșeni văd o creștere iminentă a numărului de angajați, ca nevoie obiectivă generată de o economie în creștere.

Barometrul mediului de afaceri local realizat în 23 martie 2016 oferă un sondaj blitz pentru capturarea percepției privind mersul economiei la nivel regional și se adaugă Barometrului Național ,,A vision for growth’’ realizat de EY România si Doingbusiness.ro în perioada 26 ianuarie – 8 februarie 2016, pe baza răspunsurilor primite de la 421 de manageri din cele mai mari companii care operează în România. Detalii despre Barometrul Național sunt disponibile aici, iar mai multe detalii despre Barometrul mediului de afaceri din județul Iași și localitățile învecinate sunt disponibile aici.

,,Pentru că de mai mulți ani aducem la Iași consultanța fiscală, instrumentele de optimizare inteligentă a afacerilor, absorbția eficientă a fondurilor europene, cele mai noi tehnici de vânzări și veritabile rețete de dezvoltare personală a managerilor, am fost în măsură să observăm cu bucurie în 2016 o sofisticare a mediului de afaceri local, care a devenit mai pretențios, dar mai ales, am generat o interacțiune fără precedent între speakerii invitați de noi și audiența care ne-a onorat cu prezența la BUSINESS to more BUSINESS. Acest lucru ne mulțumește pe deplin’’, a declarat Dumitru ION, CEO doingbusiness.ro. ,,Este drept, anul acesta la Iași am făcut un lucru în premieră: am putut să comparăm percepția mediului de afaceri local de anul trecut, așa cum am măsurat-o chiar atunci, cu evoluția concretă a economiei, și să surprindem dinamica acestor percepții prin adăugarea rezultatelor noi-nouțe obținute pentru anul 2016.’’, a mai spus Dumitru Ion.

 Evenimentul a fost moderat de către jurnalistul economic Radu Soviani, iar interacțiunea audienței cu speakerii a fost asigurată în cadrul sesiunii de consultanță fiscală, financiară și management performant de către Arcadie Parfenie, Tax Senior Manager, EY Romania, Dr. Victor Voicu, Managementul Produsului Core Segment Business, Telekom Romania, Cati Stoican – Director General Adjunct, Safety Broker (care a prezentat audienței soluțiile potrivite pentru transferul riscurilor din afaceri), Ana Crăciun – Services Sales Team Coordinator în cadrul Coface, Alina Dobrescu – Manager Portofoliu Corporate, Reteaua de sănătate REGINA MARIA și Roxana Mircea – Managing Partner REI Finance Advisors, care a oferit cele mai bune soluții, chiar și individuale, pentru absorbția fondurilor europene. Transformarea digitală și schimbarea comportamentului consumatorilor au fost analizate pe larg de Marius Hărătău – Sales and Marketing Manager, Quartz Matrix (partener Microsoft), Dumitru Ion – CEO, Kompass România și de Elena Badea, Marketing Director, EY Romania, care a susținut în plus și un atelier de succes dedicat limbajului trupului în afaceri.

Partenerii media ai evenimentului au fost AGERPRES, Calendar Evenimente, Evenimente Biz, Jurnalul de Afaceri, MANPRES, PRbox.ro, RBE Connect, Spațiulconstruit.ro, Cariere, Manager Express, Transilvania Business, InvestClub, Radio România Iași, Ziarul de Iași, Iași4U, IASIFUN, Evenimentul Regional al Moldovei.

Evenimentul de la Iași a fost organizat după debutul seriei de evenimente Business to MORE Business, care a avut loc la Brașov, în data de 10 martie 2016. Proiectul continua cu evenimentele din Ploiești (14 aprilie), București (18 mai), Sibiu (26 mai), Constanța (16 iunie), Cluj-Napoca (13 octombrie), Galați (10 noiembrie),  Oradea (24 noiembrie), Timișoara (decembrie). Totodată, în octombrie 2016, la București, Doingbusiness.ro organizează deja prestigiosul eveniment CEO Conference (detaliile despre CEO Conference 2015 sunt disponibile aici: http://evenimente.doingbusiness.ro/mcr-events/2015 ).

 

***

Despre Doingbusiness.ro

Doingbusiness.ro este un portal de afaceri care oferă utilizatorilor informații depre oportunitățile din economia națională precum și prezentarea principalelor companii active în fiecare domeniu. Proiectele noastre includ: publicațiile Romanian Business Digest și Major Companies in Romania în variante print și online.

Serviciile noastre includ: servicii de agenție de evenimente, servicii de comunicare și direct marketing – call center, direct mailing, direct e-mailing, cercetare de piață. Doingbusiness.ro este organizator al seriilor de evenimente proprii: CEO Conference, Business to more Business, IMM ReStart, Emerging Europe Energy Summit și Emerging Europe Investment Summit.

Mai multe detalii despre evenimentele organizate în 2015 de Doingbusiness.ro sunt disponibile aici. Mai multe detalii despre evenimentele ce vor fi organizate în 2016 de către doingbusiness.ro sunt disponibile aici.

IMG_5148

Banner SapunulCheia.ro

Ce trebuie sa luam in calcul atunci cand alegem o carte de vizita de la Muhlbachprint?

0

Modalitatile de promovare ale unei afaceri sau a unui brand s-au diversificat intr-atat de mult incat am putea spune ca avem posibilitati nenumarate astazi de a ne face cunoscuta o afacere. Dintre toate acestea insa, cartile de vizita reprezinta fara indoiala o modalitate excelenta de promovare si de mentinere a unei legaturi permanente cu clientii nostri. Una dintre provocarile pe care le presupune o afacere este cu siguranta data si de alegerea unor carti de vizita cu impact, care sa starneasca interesul unui potential client.
Desi acestea sunt elemente atat de importante chiar si in conditiile actuale, de foarte putine ori luam in calcul alegerea unor carti de vizita cu impact care sa ne avantajeze in adevaratul sens al cuvantului. In acest sens, una dintre cele mai renumite tipografii din Sebes , http://www.muhlbachprint.ro/carti-de-vizita.html, ne ofera cateva sfaturi importante cu privire la detalii de care trebuie sa tinem cont in momentul in care vrem sa avem carti de vizita profesionale.
Unul dintre aspectele cele mai importante ale unei carti de vizita bine alese este dimensiunea acesteia. De cele mai multe ori cartile de vizita au un format standard, insa cartile de vizita ne dau posibilitatea de a le personaliza dupa bunul plac, astfel ca selectarea unei dimensiuni diferita de cea standard cu siguranta ne va scoate in evidenta. Nu optati insa pentru dimensiuni mult prea mari deoarece acest lucru poate strica complet design-ul unei carti de vizita excelenta.
Forma cartii de vizita este de asemenea una destul de standardizata avand in vedere ca majoritatea cartilor de vizita pe care le regasim astazi au forma dreptunghiulara. Simultant insa avem posibilitatea de a alege si alte forme inedite precum o forma patrata.
Calitatea hartiei utilizate in crearea acestora este de asemenea un aspect important. Alegeti o hartie de calitate atunci cand alegeti cartile de vizita din pricina faptului ca impactul tactil este deosebit de important pentru un potential client. Cu siguranta un carton lucios si rezistent nu este un aspect care va fi trecut usor cu vederea.
Nu in ultimul rand insa, mesajul pe care il transmiteti este de departe cel mai important aspect al unei carti de vizita. In acest sens, recomandarea specialistilor este aceea de a ne alege cu foarte mare atentie cuvintele. Optati pentru un text cat mai scurt dar care sa aiba un impact major asupra celui care primeste cartea de vizita.
www.muhlbachprint.ro este o tipografie din Sebes care ofera o gama variata de servicii de tiparire la preturi deosebit de avantajoase.

Banner SapunulCheia.ro

RECENTE