În prezent, companiile se bucură de apogeul oportunităților de promovare, indiferent de mediul pe care aleg să comunice, iar unul dintre cele mai adoptate trenduri este concentrarea eforturilor în crearea unei combinații ideale între TV, online, print și OOH. Pentru companiile care aleg să nu investească în TV, mixul dintre online și print este cea mai eficientă strategie atât din punct de vedere al bugetului, cât și al audienței atinse.
Abordarea strategiilor de marketing tradițional este cu atât mai eficace cu cât a rămas întipărită în memoria colectivă, iar consumatorii continuă să răspundă pozitiv datorită obișnuinței și a lipsei reclamelor agresive specifice mediului online. Materialele de print generează rezultate, acest lucru datorându-se calităților pe care tipăriturile le îndeplinesc în relația cu un consumator: contact direct cu brandul, credibilitate, nivel al retenției crescut.
În ultima perioadă se observă alegerea brandurilor de a investi în relația cu fiecare client în parte. Astfel, cu ajutorul tehnologiei și a digitalizării, companiile reușesc să implementeze campanii de marketing integrate, cu scopul de a crea experiențe de neuitat pentru publicul lor țintă.
O strategie de print marketing bazată pe date concrete despre consumator poate poziționa competitiv o companie, iar în acest context, ajutorul unui integrator de print poate fi cea mai bună soluție pentru atingerea rezultatelor dorite. Colaborarea cu o companie de print management garantează suportul profesionist al unui account manager dedicat și specializat care poate oferi soluții atât pentru problemele de implementare, dar și pentru optimizarea întregului proces.
Majoritatea campaniilor de print marketing se desfășoară la nivel național, iar gestionarea lor poate fi extrem de dificilă pentru aceia care nu au experiență în astfel de proiecte, menționează Călin Pascu. Implementarea unui proiect de print național ridică multe provocări: de la dificultatea de a superviza distribuirea tuturor materialelor tipărite, la calitatea acestora și până la timpul necesar pentru distribuție, care dacă depășește anumiți parametrii poate genera întârzieri în implementarea campaniei.
Orice neconcordanță între firma de curierat, tipografii și client duce adesea la nevoia de retipărire a materialelor, fapt care reprezintă timp pierdut și necesitatea investirii unui buget mai mare din partea companiei. Soluția pe care o oferă integratorul de print a apărut ca răspuns la nevoia reală a companiilor de a primi suport pentru proiectele dificil de gestionat, subliniază Călin Pascu.