Cele patru modele de afaceri din prezent. Cea mai noua paradigma este Matchmaking-ul

0
126

Paradigmele de business se schimba rapid odata cu utilizarea tehnologiilor digitale in afaceri, iar supravietuirea si cresterea afacerii poate fi asigurata doar printr-o informare precisa si prin implementarea unor schimbari potrivite la momentul oportun.

Acum investitorii și companiile pun mai mult accentul pe activele digitale, platforme, integrarea businessului cu alte sisteme digitale. Aceste schimbari sunt resimțite în toate modele de afaceri traditionale.

Cele patru modele de afaceri din prezent (3+1)

Potrivit unui studiu al unei corporatii Big4, aproape orice afacere se incadreaza in prezent intr-unul din cele patru modele principale de afaceri mai jos prezentate:

  1. Constructorii de active – axați in principal pe aspectul fizic al lucrurilor: companiile cu acest model vor construi, dezvolta și / sau închiria bunuri fizice pe care apoi le utilizează pentru a face și a vinde obiecte fizice. Acest model include multe întreprinderi tradiționale de la fabricarea și vânzarea cu amănuntul a sapunului până la livrarea și distribuția de camioane, afaceri imobiliare & construcții etc.
  1. Furnizorii de servicii – un alt model de afaceri care poate fi considerat tradițional, furnizorii de servicii angajează personal pentru a oferi un serviciu clienților.
  1. Creatorii de tehnologie – unul dintre modelele de afaceri mai noi. Aceste companii se concentrează pe crearea de drepturi de proprietate intelectuala.
  1. Platformele –  al caror business vine din creearea de conexiuni utilizand sisteme digitale – The Matchmakers: Aceste platforme si retele de afaceri au rolul de “agenți de potrivire” a nevoilor membrilor retelei / platformei acordand servicii suplimentare la costuri mici.

In ceea ce priveste modul in care companiile isi pot solutiona nevoile de parteneriat, finantare, transfer / vanzare a afacerii, trebuie spus ca lucrurile au evoluat tot la fel de mult. Daca in urma cu 10 ani consultantii specializati ofereau in schimbul unor flat fee-uri platite in avans, studii de fezabilitate, business planuri, rapoarte despre piete internationale si liste de potentiali clienti – model care presupunea in plus si numeroase deplasari peste hotare si implicit costuri de alte mii de euro (fara ca vreun rezultat sa fie asigurat), in prezent acest gen de nevoi si noutati sunt foarte eficient solutionate prin intermediul platformelor online de business matchmaking care ofera optiunea promovarii in blind a solicitarii de afaceri si conectarea cu partenerii potriviti, la un cost rezonabil.

Dacă sunteți interesati să aflati cum va puteti integra in noi modele de business care sa foloseasca avantajele tehnologiilor digitale, ne puteti contacta la telefon 021.266.56.77 sau prin email confidential@rbe.ro

Pentru a populariza aplicarea notiunii de Matchmaking in business, Bursa Romana de Afaceri organizeaza in perioada 7-9 iunie 2018, in parteneriat cu Asociatia Nationala a Brokerilor de Afaceri din Romania, Cursul de Brokeraj de Afaceri – detalii aici.