Soferii din Romania, indiferent ca si-au achizitionat autoturism in regim second-hand sau nou, au o dilema atunci cand trebuie sa faca o revizie sau au nevoie de anumite reparatii. Daca pentru ITP pot alege orice punct autorizat RAR, cand vine vorba de reparatii personalizate, apare dilema – sa mearga cu automobilul la un service monomarca de brand sau la unul universal? Unde sunt partile bune si partile mai putin bune vom incerca sa aflam impreuna in randurile urmatoare.
Preturi umflate la service-urile auto monomarca pentru servicii identice
Daca vrei sa-ti schimbi filtrul de ulei sau vrei o revizie simpla la motor, vei constata cu stupoare ca daca mergi cu automobilul la un service monomarca preturile sa fie mult umflate pentru aceleasi servicii pe care le-ai primi la un service autorizat universal.
Anumite cheltuieli sunt intr-adevar justificate daca vorbim de service-uri amplasate in zone premium, daca vorbim de mai mult de 20 de angajati, dar dincolo de cheltuieli care trebuie amortizate cu salarizarea, logistica, chiria si alte lucruri concludente, de multe ori poti constata ca ti se cer preturi de 5 pana la 10 ori mai mari pentru un serviciu banal pe care il poti efectua si la un service autorizat universal.
Piese auto scumpe, chiar daca sunt OEM-uri
Piesele auto OEM, sunt cele care vin intr-o cutie pe care scrie BMW, AUDI sau OPEL, doar ca ele NU sunt facute in fabricile genuine BMW, AUDI sau OPEL, chiar daca clientii le considera 100% originale si de aceea sunt scumpe.
Nu sunt contrafacute, nici n-ar avea cum pentru ca sunt vandute intr-un service monomarca, doar ca acestea sunt construite sub brandul original in alte locuri precum piete din sud-estul Europei. Si in Romania sunt fabrici care fac piese in regim OEM pentru branduri auto de lux din Europa.
Piese aftermarket vandute ca piese originale
O alta problema in anumite service-uri monomarca e aceea ca, desi iti prezinta piese originale si te taxeaza ca atare, multe dintre ele sunt componente aftermarket. Vorbim de piese cu garantie si standarde de calitate, dar care sunt compatibile cu modelul tau de autoturism, dar nu sunt facute DOAR pentru modelul tau de autoturism. E ca o husa de telefon de SAMSUNG care se potriveste si la alte branduri, de exemplu.
Mai precis, companiile care importa piese auto in Romania ii au de clienti pe importatori. Care s-au gandit mai bine ca pot scoate bani frumosi daca il taxeaza pe om pentru niste piese ieftine, dar vandute ca si cum ar fi originale. Si aici vorbim despre piesele care nu prea se vad sau se cunosc: discuri frana, placute, kituri ambreiaj, planetare, bielete, brate. Adica te duci la reprezentanta, fiind convins ca ti se pun piese bune, originale, mai scumpe, dar care merita fiecare banut. Ei bine, nu mereu. Uneori ti se pun aceleasi piese pe care ti le pune si un service de cartier.
Pentru mai multe informatii relevante va asteptam sa reveniti.