Continutul este la putere in universul strategiilor de optimizare SEO. Atunci cand vorbim de succesul unei strategii de optimizare SEO, vorbim automat de un continut de calitate promovat.
Iata cativa factori de care trebuie sa tii cont daca iti doresti sa apari in primele locuri in paginile de rezultate ale cautarii si daca vrei ca afacerea ta sa fie vizibila, cautata, cu multi vizitatori ce se transforma in clienti fideli.
1. Calitatea continutului
Inainte de toate, ai continut de calitate pe pagina ta? Daca vinzi ceva, asigura-le vizitatorilor ceva mai mult decat o simpla brosura cu aceleasi informatii care pot fi gasite cu usurinta pe alte sute de site-uri. Ofera-le un motiv ca sa isi petreaca mai mult de cateva secunde citindu-ti paginile, ceva relativ unic pentru ei, diferit, util, care nu se va gasi in alta parte.
Acestea sunt doar cateva criterii pentru a aprecia daca esti un furnizor de continut de calitate. Continutul este piatra de temelie pe care se bazeaza aproape toti ceilalti factori care asigura succesul unei strategii de optimizare SEO.
2. Cercetarea cuvintelor cheie relevante
Poate cel mai important factor intr-o strategie de optimizare SEO (dupa crearea de continut de calitate) este o buna cercetare a cuvintelor cheie. Exista pe piata o varietate de instrumente care iti permit sa descoperi cuvintele exacte prin care oamenii cauta continutul pe care il oferi. Tocmai de aceea, vei dori sa creezi continut folosind intocmai acele cuvinte cheie, pentru a putea produce continut care “raspunde” la acele cautari ale utilizatorilor.
3. Folosirea eficienta a cuvintelor cheie
Dupa ce ai efectuat acea documentare cu privire la cuvintele cheie, atunci trebuie sa le incorporezi in continutul site-ului tau. Sau, dacă ai creat deja un anumit continut de calitate inainte de a face o cercetare, este timpul de a reveni asupra acelui material si de a face unele schimbari.
Ideea este ca, daca vrei ca site-ul tau sa fie gasit in functie de cuvintele cheie, atunci este o idee excelenta sa le incorporezi in continutul tau nou, dar si in cel vechi.
Nu exista o anumita densitate standard a cuvintelor cheie care sa iti asigure succesul continutului si a strategiei de optimizare SEO.
Foloseste cuvintele cheie in limita bunului simt. Gandeste-te la cuvintele dupa care vrei sa fie gasita pagina ta, mai exact cuvintele relevante pentru continutul tau si foloseste-le natural in pagina.
4. Noutatea continutului
Cand vorbim de optimizare SEO, trebuie stiut ca motoarele de cautare adora continutul proaspat.
Asadar, nu poti actualiza paginile (sau data de publicare) in fiecare zi, gandindu-te ca vor deveni de actualitate si ca vor fi clasificate mai bine.
De asemenea, nu poti adauga pagini noi in mod constant, doar de dragul de a avea noutate, crezand ca asta iti va da un plus de prospetime paginii.
Cu toate acestea, Google are o componenta numita Query Deserved Freshness(QDF).
Daca exista o cautare care devine dintr-o data foarte populara fata de activitatea sa obisnuita, Google va aplica QDF acestui termen si va cauta sa vada daca exista continut nou pe aceasta tema. Dacă exista, acel continut nou este clasat mai bine in rezultatele cautarilor.
Daca ai un continut adecvat, pe tema corecta atunci cand QDF intra in vigoare, poti avea sansa de a fi in primele pagini de rezultate timp de cateva zile sau saptamani. Trebuie sa fii constient de faptul ca, dupa aceea, pagina ta ar putea fi retrogradata in pagina rezultatelor cautarii si acest lucru nu se intampla din cauza vreunei greseli, ci din cauza ca factorul de noutate a disparut.
Site-urile pot beneficia de acest impuls de noutate prin producerea de continut relevant, care se potriveste cu pulsul in timp real al industriei in care activeaza.
5. Cautarea verticala
In strategia de optimizare SEO exista si alti factori care asigura succesul continutului paginii web in motoarele de cautare. Pe langa listarea organica a siteurilor, exista si rezultate “verticale”.
Acestea provin de la motoarele “verticale” de cautare, dedicate lucrurilor precum imagini si stiri, locale si video. Daca ai continut care abordeaza aceste domenii, ar putea fi mult mai probabil ca acesta sa apara in cadrul sectiunilor speciale ale paginii cu rezultate ale cautarii.
Nu esti familiarizat cu “cautarea pe verticala”, fata de “cautarea pe orizontala?” Sa luam Google drept exemplu: motorul sau de cautare aduna continut de pe intreg Webul, in speranta de a potrivi cat mai multe intrebari generale in cadrul unei game largi de subiecte. Aceasta este cautarea pe orizontala, deoarece accentul este pus pe intreaga gama larga de subiecte.
Google ruleaza, de asemenea, motoare de cautare specializate, care se concentreaza pe imagini, pe stiri sau pe continut local. Acestea sunt numite motoare de cautare pe verticală, deoarece, in loc sa acopere o gama larga de interese, acestea sunt concentrate pe un singur segment, o sectiune verticala a spectrului global de interes.
Atunci cand cauti pe Google, vei primi listari ale paginilor web. Dar, de asemenea, vei obtine de multe ori sectiuni speciale in rezultate (pe care Google le numeste “OneBoxes”), care pot reprezenta rezultatele verticale considerate relevante pentru cautarea ta.
Avand un continut care da rezultate bune in cautarea verticala te poate ajuta sa reusesti sa cresti cateva pozitii atunci cand continutul paginii tale nu reuseste sa faca acest lucru. Așa ca, pentru a avea o optimizare SEO eficienta, asigura-te ca produci continut in domenii verticale cheie relevante pentru tine.
Motoarele de cautare incearca tot mai mult sa arate raspunsuri directe in paginile de rezultate ale cautarilor. Ai putea afla raspunsuri la intrebari de genul “de ce este cerul albastru” sau “Cat de batran este Mos Craciun” fara a fi nevoie sa dai click pe o anumita pagina web.
De unde obtin motoarele de cautare aceste raspunsuri? Uneori, ele le licentiaza, cum fac in cazul meniurilor sau al versurilor muzicale. Alteori, ele le aleg in mod direct de pe site-uri, oferind drept rezultat inapoi un link sub forma unui credit.
Exista o intreaga dezbatere in universul strategiilor de optimizare SEO cu tema: este eficienta folosirea continutului tau drept un raspuns direct sau nu?
Pana la urma, daca cineva primeste răspunsul de care are nevoie, atunci poate nu vor mai da click pe pagina ta si asa nu vei mai avea trafic si nici vizitatori ce se pot transforma in clienti.
Insa noi consideram drept succes folosirea de site-uri ca surse de raspuns direct din doua motive principale. In primul rand, este un semn ca site-ul este unul de incredere, lucru care poate ajuta ca acesta sa fie util si pentru alte tipuri de interogari. In al doilea rand, desi ingrijorarea isi poate face simtita prezenta, exista dovezi care confirma faptul ca un raspuns direct poate genera trafic catre site-ul tau.
Fie ca esti la inceput sau esti de ceva timp in domeniul strategiilor de optimizare SEO, dar cauti un suflu nou, speram ca vei tine cont de sfaturile noastre si ca te vor ajuta sa castigi cat mai mult trafic si potentiali clienti pe site.