SPOT este o platformă dedicată vizibilității fluxului logistic, ale cărei funcționalități susțin structura din ce în ce mai complexă a lanțurilor de aprovizionare moderne. SPOT reprezintă alegerea a peste 20.000 de utilizatori, clienți ai cargo-partner Group la nivel mondial, pentru organizarea activității logistice și a transporturilor. În continuare, prezentăm avantajele și caracteristicile principalele la care se așteaptă utilizatorii platformelor de supply chain management.
Domeniul logistic a devenit un factor-cheie în derularea activității generale a companiilor, datorită globalizării și creșterii complexității lanțului de aprovizionare. Cerințele clienților devin din ce în ce mai exigente în privința calității proceselor, a siguranței, a vitezei și transparenței în toate aspectele ce țin de fluxul logistic. Astfel, a devenit vital pentru companiile implicate în comerțul internațional să-și optimizeze procesele, să fluidizeze comunicarea și să minimizeze, pe cât posibil, eforturile de ordin administrativ, cu privire la activitatea logistică. Soluțiile software inteligente și structurile noi, integrate în sistemul IT, devin extrem de valoroase, oferind avantaje competiționale.
Platforma colaborativă și de vizibilitate SPOT, dezvoltată de cargo-partner, constituie rezultatul îmbinării expertizei logistice cu tehnologia informației, acumulate pe parcursul a peste trei decenii. În prezent, platforma are peste 20.000 de utilizatori înregistrați, ce provin din industrii dintre cele mai diverse, de la producție și retail până la transportul de marfă. Prin urmare, funcționalitățile pe care trebuie să le întrețină acest tip de platformă sunt la fel de diverse, în acord cu profilul utilizatorilor săi.
Vizibilitate
Funcția de urmărire și localizare a expediției (Track & Trace) este una dintre cele mai importante pentru o platformă dedicată fluxului logistic. Toate părțile implicate în transportul de bunuri – furnizorii, comercianții engros, retailerii, consumatorii finali, dar și agenții vamali și casele de expediții – au nevoie de acces permanent la detaliile referitoare la transport.
De exemplu, responsabilul cu formalitățile vamale pentru producătorul de ștampile Trodat Marking Devices (Xiamen) Co., Ltd., afirmă:
„Opțiunile de Track & Trace pe care SPOT ni le pune la dispoziție contribuie la optimizarea modului în care procesăm comenzile de achiziție, ne oferă un grad maxim de control al volumelor transportate și facilitează analiza de cost.”
Colaborare
Lipsa transparenței asupra mesajelor transmise poate avea ca efect pierderea câtorva ore de lucru, în care personalul va direcționa resurse pentru identificarea parcursului și statusului mărfii. O platformă inteligentă de supply chain management va asigura livrarea la timp a informațiilor către părțile implicate, astfel încât acestea să poată reacționa cu rapiditate în fața situațiilor neprevăzute.
SPOT Communicator are capabilități mai extinse decât simpla transmitere a informației dinspre o parte către cealaltă, întrucât permite utilizatorilor să definească, în mod clar, cine va primi informările și tipul acestora. Managerul responsabil de Supply Chain în cadrul Orbus Neich, producător mondial de dispozitive medicale, exemplifică:
„În trecut, gestionam toate comunicările referitoare la transporturi prin intermediul telefonului sau al e-mailului. SPOT a venit ca o noutate totală pentru noi, transformând plasarea comenzilor de transport și comunicarea aferentă, în procese mult mai ușor de derulat!”
Simplitatea și ușurința în utilizare constituie elemente esențiale pentru reducerea volumului de muncă la nivel administrativ, în special în contextul lanțurilor de aprovizionare moderne:
„SPOT simplifică modul în care PepsiCo desfășoară activitatea de comunicare cu partenerii săi internaționali, astfel încât ne putem baza pe un flux de informații continuu, de-a lungul întregului lanț de aprovizionare!”, declară un coordonator senior al departamentului de Global Procurement al Marbo Product d.o.o., companie membra PepsiCo, Inc.
Purchase Order Management
Alinierea modului de gestionare a comenzilor cu procesele de producție, depozitare și livrare a produselor aduce, în special în cazul companiilor cu operațiuni internaționale, reduceri semnificative de costuri, respectiv diminuarea efortului administrativ. O platformă inteligentă de supply management se comportă pro-activ si preia sarcina trimiterii de notificări, generând mesaje automate ce contribuie la siguranța efectuării transporturilor la timp; astfel, se limitează, pe cât posibil, situațiile în care transporturile trebuie efectuate în regim de urgență, așadar costurile sunt ținute sub control. În plus, scade nevoia stocurilor de rezervă, deci costurile aferente inventarului scad și ele.
Reprezentantul Meiko Electronics Co. Ltd., responsabil cu supervizarea proceselor de achiziții, confirmă:
”Clienții noștri se bazează pe informații cât mai exacte cu privire la transporturile de mărfuri, pentru a-și putea planifica producția proprie. Prin intermediul actualizărilor trimise de platforma SPOT, pot acționa în sensul alocării de resurse și au certitudinea unui flux de producție constant.”
Platforma de comunicare info-logistică SPOT este disponibilă și în România, exclusiv prin intermediul cargo-partner Group.
SPOT, pe scurt
SPOT este o platformă colaborativă, de vizibilitate asupra fluxului logistic, dezvoltată de cargo-partner în vederea fluidizării proceselor de comunicare, gestionării informațiilor, documentelor și bunurilor, de-a lungul întregului lanț de aprovizionare. SPOT asigură cadrul de derulare a activităților de producție, transport, depozitare și distribuție, interconectate printr-o comunicare eficientă și procese optimizate.
Despre cargo-partner
cargo-partner este o companie privată, de mărime medie, ce oferă o gamă completă de servicii de transport și logistică integrată, cu expertiză în transportul aerian, maritim și tehnologia informației. În calitate de partener ce oferă soluții complete, cargo-partner creează beneficii competitive pentru clienții săi, grație unui sistem de transport sprijinit de un sistem IT performant și unui management optimizat al vânzărilor și achizițiilor. Compania a fost fondată în urmă cu peste 30 de ani, iar în 2015 a înregistrat o cifră de afaceri de 540 de milioane de euro, prin aportul celor 2.365 de angajați.
Informații suplimentare
Doina Cristina Cherry, Marketing Manager
cargo-partner Expediții S.R.L.
Sos. București-Ploiești, nr. 42-44, Cladirea B, Aripa B2, Etaj 1, RO-013696, București, România
Tel. + 40 21408 2468, E-mail: doina.cherry@cargo-partner.com, www.cargo-partner.com