Optimizarea SEO on page include toate etapele care trebuie parcurse pentru a face un site mai usor de navigat de catre utilizatori si mai usor de descifrat de catre Google. Daca esti antreprenor online, o optimizare seo on page facuta ca la carte de catre o agentie SEO profesionista te va ajuta sa ocupi pozitii mai bune in motoarele de cautare, sa atragi mai multi clienti care sa iti cumpere produsele si serviciile si sa iti devansezi competitorii. In ultima vreme, Google a devenit din ce in ce mai inteligent si tine cont de tot mai multe criterii atunci cand clasifica site-urile in paginile sale de rezultate. Un criteriu a carui importanta a crescut exponential in ultima perioada este experienta utilizatorilor. In continuare, iti vom prezenta cele mai importante tehnici de optimizare SEO on page, astfel incat site-ul business-ului tau sa fie mai accesibil, atat pentru robotii Google, cat si pentru utilizatori.

1. Optimizarea meta titlului si a meta descrierii

Acestea sunt de departe cele mai importante elemente in optimizarea SEO on page. Meta titlul trebuie sa fie scurt, insa suficient de atractiv pentru utilizatori. Acesta este primul element al unui site indexat de motoarele de cautare si afisat utilizatorilor, avand o importanta majora: trebuie sa il faca pe user ca, din zeci sau sute de rezultate afisate in SERP, sa aleaga sa intre pe site-ul tau. Pe de alta parte, meta descrierea trebuie sa contina o descriere succinta (maximum 165 de caractere) a produselor sau serviciilor pe care le ofera business-ul tau. Atentie: daca meta titlul sau meta descrierea sunt prea generale sau irelevante pentru utilizatori, acestia vor ignora site-ul tau si vor alege unul mai potrivit nevoilor lor.

In meta titlu ar trebui incluse numele business-ului si cuvinte cheie specifice domeniului respectiv (spre exemplu, daca ai o pizzerie cu livrare, ar trebui sa incluzi formule precum “livrare pizza acasa” sau „livrare pizza la domiciliu”). In meta descriere trebuie sa incluzi principalul beneficiu al business-ului tau (“rapid”, “ieftin”, “livrare gratuita” etc). Desi nu aduce niciun beneficiu din punct de vedere al optimizarii SEO, este indicat sa adaugi in meta titlu sau meta descriere si numarul de telefon, deoarece acesta poate genera un “call-to-action”: este mult mai probabil ca utilizatorii sa puna mana pe telefon si sa comande pizza daca numarul de telefon este atat de vizibil.

2. Includerea celor mai importante taguri HTML

Acest pas este esential pentru a evidentia, atat pentru Google, cat si pentru utilizatori, diferite sectiuni ale site-ului: tagul [H1] are importanta cea mai mare si este rezervat titlului, fiind recomandata o singura folosire a acestuia pe pagina, iar tagul [H2] poate scoate in evidenta alte sectiuni sau aspecte importante ale unei pagini.

3. Optimizarea continutului

Optimizarea SEO a continutului unui site se realizeaza in functie de strategia de cuvinte cheie. Acestea trebuie insa alese foarte atent, in urma unui research minutios, si trebuie tinut cont de densitatea cuvintelor cheie (daca procentul acestora in cadrul continutului depaseste 3%, putem vorbi de “keyword stuffing”, procedeu penalizat de Google). Este recomandat sa folosesti cuvinte cheie de tip long-tail (mai lungi), deoarece este mai usor sa obtii pozitii fruntase pe acestea in Google (spre exemplu, mult mai usor ajungi in primele pozitii in Google daca optimizarea SEO on page este facuta pe long-tailul “livrare pizza Bucuresti non-stop” decat daca ai incerca sa rankezi pe cuvantul “pizza” ).

4. Optimizarea imaginilor

Acest pas este mult mai important pentru Google decat pentru utilizatori. Deoarece motorul de cautare nu poate “vedea” imaginile in acelasi mod precum oamenii, trebuie sa il ajuti sa isi dea seama despre ce este vorba intr-o fotografie folosind cuvinte cheie in numele fisierului (este mult mai indicat ca o fotografie care arata o pizza quatro stagioni sa se numeasca “pizza_quatro_stagioni.jpg” decat “dsc48322.jpg”), ALT text (textul care apare atunci cand pui mouse-ul pe o imagine) si titlul imaginii (este un tag HTML care ar trebui sa contina o descriere relevanta).

5. Optimizarea linkurilor

Optimizarea SEO on page trebuie sa aiba in vedere linkurile interne, atat pentru a obtine beneficii SEO, cat si pentru a oferi utilizatorilor o experienta de navigare mai usoara. Din acest motiv, este indicata folosirea cuvintelor cheie in ancore si in structura linkurilor, precum si folosirea permalinkurilor.

Banner SapunulCheia.ro