Departamenul de HR contribuie la atingerea unui nivel înalt de business performance. În acest context, BusinessMark a organizat a treia ediție a conferinței „HR Business Strategist”, care a avut loc pe 23-24 februarie 2017, la Hotel Radisson Blu din București.
Evenimentul a reunit experți din domeniul HR care au abordat teme precum: rolul coordonatorului de resurse umane la nivel de business strategy & development, result-centric leadership, career mapping for millennials sau cultura organizațională.
Speakerii primei zile au fost: COSMIN DODOC, HR Director, Fashion Days, JUDITH KIS, Human Resources Director, Groupama, LIANA PRECUP, Human Resources Manager, Evozon Systems, ANDREEA ILINCA, Human Capital Manager, Global Employer Services, Deloitte România, ANDREI CREȚU, Co-Fondator, 7card, ROXANA CÎLȚEA, Head of Human Resources, Sanofi România& Moldova.
COSMIN DODOC, HR Director, Fashion Days, a explicat cum a evoluat conceptul de HR de-a lungul timpului: „În ultimii ani, ideea generală despre HR s-a schimbat. Acum, nu mai este vorba doar despre a fi drăguț cu oamenii, ci despre a fi fair cu angajații și totodată cu business-ul. De cele mai multe ori, deciziile pe care le luam la Fashion Days sunt atât din prespectiva business-ului, cât și din cea a HR-ului. Departamenul nostru ia deciziile de business împreună cu board-ul companiei, astfel putem spune că HR-ul are un rol din ce în ce mai important.”
Acesta a adăugat că zona de business partnering este esențială în speech-ul pe care HR-ul îl face.
În continuare, JUDITH KIS, Human Resources Director, Groupama, a vorbit despre un program de leadership creat de compania Groupama: „Ne-am îndreptat atenția spre întărirea echipei și ne-am propus sa abordăm leadership-ul din alte prespective. Primul lucru pe care l-am implementat a fost coaching-ul individual și coaching-ul de echipă cu scopul de a ajuta angajatorul să ajungă la performanță împreună cu echipa lui. A urmat leadership-ul de experimentare și de învățare, astfel încât managerii noștri să-și poată pune întrebări la care altfel nu s-ar fi gândit. De asemenea, am mai pus accent pe leadership behaviour atât la nivel individual, cât și de grup.”
LIANA PRECUP, HR Manager, Evozon Systems, a oferit detalii despre cultura organizațională: „Suntem alături de angajatori atunci când au succese pe proiect, știm atât problemele relevante, cât și pe cele irelevante. Suntem HR umani. Ieșim cu oamenii, luăm prânzul cu ei, utilizăm un limbaj colocvial, vorbim despre greșeli.”
Totodată, Liana a precizat cât de importantă este comunicarea dintre un lider și un angajat: „Încurajăm liderii să dea feedback. În același timp, îi încurajăm pe oamenii care au nevoie de feedback să-l ceară.”
„În HR se așteaptă să fie implementate elemente noi în acest an precum: digitalizarea, reproiectarea echipelor de lucru, reproiectarea rolurilor sau reproiectarea nivelelor de management”, a declarat ANDREEA ILINCA, Human Capital Manager, Global Employer Services, Deloitte România.
ANDREI CREȚU, Co-Fondator, 7card, a pus accentul pe dualitate între obiectivele pe termen scurt și ceea ce se încearcă a se construi pe termen lung: „Pe termen scurt avem nevoie de achiziție și retenție a membrilor echipei, însă lucrurile nu sunt atât de simple pe cât par… Trebuie să existe o aliniere profundă între ambiții la nivel personal, între scopurile companiei, clienți, implicare socială și semnificație.”
ROXANA CÎLȚEA, Head of Human Resources, SanofiRomânia& Moldova, crede că atenția asupra omului este importantă pentru dezvoltarea companiei: „Bunul simț, felul în care pui în practică ceea ce înveți, respectarea promisiunilor, repezintă succesul în HR. Important este ca oamenii să simtă că ceea ce spui e adevarat, să simtă că sunt parte a companiei.”
Cea de-a doua sesiune de discuții i-a avut ca speakeri pe: SIMONA POPOVICI, Group Human Resources Director, KMG International, MARIUS CIURARIU, Human Resources Director, Provident Financial, VICTOR DRAGOMIRESCU, CEO, Romanian Software, OANA TRUCĂ, HR Business Partner, Skanska, IOAN DUMITRAȘCU, Partener, PeliFilip, ALINA RĂDULESCU, HR Director, Teamnet.
Group Human Resources Director, KMG International, SIMONA POPOVICI, a vorbit despre complexul industrial din Năvodari, Petromidia, și mixul între generații: „Pentru Petromidia legătura dintre generații înseamnă supraviețuire și viitor, așa că ne-am gândit la o soluție pentru a aduce oameni noi și tineri în complex. Astfel, am segmentat toată organizația pe generații, meserii și nivele, iar apoi am studiat nevoile și interesele fiecăruia, am aflat ce au de oferit și astfel am făcut matchingul.”
MARIUS CIURARIU, HR Director, Provident Financial, a vorbit despre crearea unei noi structuri: „Atunci când ne-am gândit la o nouă structură, am luat în considerare următoarele lucruri: relația dintre clienți și reprezentanți să rămână în mijlocul afacerii, renunțarea la structurile ierarhice și implementarea mixului de echipe.”
În continuare, VICTOR DRAGOMIRESCU, CEO, Romanian Software, a povestit despre Generația Millennials: „Tinerii vor veni ca forță de muncă în companii, iar noi, ca departament, trebuie să ne adaptăm tehnologiilor și să găsim aplicații care să corespundă cu cerintele lor. Departamentele de HR ar trebui sa fie proactive, sa investeasca in tehnologii”.
OANA TRUCĂ, HR Business Partner, Skanska, a susținut că diversitatea și incluziunea înseamnă mai mult decât să ai un numar de femei și bărbați în companie: „Incluziunea este crearea acelui spațiu comun în care oamenii aduc ceea ce e mai bun din ei, în care sunt apreciați și acceptați. Unul dintre principalele beneficii ale diversității și incluziunii este acela că poate să rețină talentele în organizație și astfel valorile companiei sunt puse în practică.”
IOAN DUMITRAȘCU, Partener, PeliFilip, a vorbit despre legi și reguli interne: „Angajații sunt interesați de recompensa muncii, de condiții bune de lucru și de prespectiva evoluției profesionale. Avocații intervin atunci când există diferențe între așteptări și de cunoaștere, între ceea ce este permis sau interzis.”
ALINA RĂDULESCU, HR Director, Teamnet, a povestit despre mai multe strategii de resurse umane, susținând că strategia Top Down este cel mai răspândit model care urmărește livrarea obiectivelor de business.”
Partenerii evenimentului au fost: Romanian Software, Deloitte Romania, AIRFRANCE/ KLM, TotalSoft, World Class, Biroul de traduceri Champollion, LEO HR, Chocolissimo, Donut Studio, Leonidas, Max Relax, Wellington și On Screen.
Evenimentul a fost organizat cu sprijinul: CCIFER, British Romanian Chamber of Commerce și Bilateral Chamber of Commerce Bulgaria-Romania.
Parteneri media: E-JOBS, Portal HR, Jurnalul de afaceri, Promoafaceri, Global Manager, Femei in Afaceri, Business Woman, StartUps, PR BOX, RBE, Business24, Ziare.com, Calendar evenimente, Legal Marketing, Avocatura.com, Transilvania Business, Finzoom Debizz, Administratie.ro, Roportal.ro, MLM News, Revista Valoarea, Bucuresteni.ro, Manager Express, Economia Online, Chalbert, Antreprenor in Romania, Plan de afacere.ro, Rabbit Media și Vox Capital.
Despre BusinessMark
BusinessMark este o companie ce oferă servicii integrate de B2B, oferind clienţilor săi modele de dezvoltare complexe, conectându-i în mod direct cu mediul de afaceri şi creând oportunităţi de parteneriat strategic. Atât prin organizarea de evenimente business, cât și prin serviciile de B2B Public Relations oferite, BusinessMark își propune să vină în întâmpinarea partenerilor săi cu strategii de comunicare și promovare centrate pe business matchmaking și crearea de oportunități de dezvoltare.