Daca site-ul tau nu apare in prima pagina a rezultatelor cautarii in Google, exista sanse foarte mari sa pierzi potentiali clienti care sunt interesati de produsele si serviciile tale. O vizibilitate mai buna in paginile motoarelor de cautare este esentiala pentru cresterea numarului de vizitatori pe site-ul tau si duce la o rata de conversie mai buna, precum si la cresterea vanzarilor si a profiturilor. Daca nu ai suficient timp sau experienta in domeniul SEO pentru a imbunatati prezenta site-ului in motoarele de cautare, atunci ai nevoie de servicii SEO profesionale, oferite de catre o agentie.
Desigur, trebuie sa te informezi foarte bine inainte de a lua o decizie, deoarece exista destule agentii digitale care cauta sa obtina venituri rapide, fara sa livreze clientilor rezultatele dorite.
Iata care sunt principalele intrebari pe care trebuie sa le adresezi unui reprezentant al unei agentii, pentru a te asigura ca vei beneficia de servicii SEO profesionale:
1. Pot vedea o lista a clientilor cu care ati colaborat?
O agentie cu experienta in domeniu ar trebui sa impartaseasca informatii relevante din portofoliul de clienti tuturor celor care isi doresc sa afle mai multe cu privire la acest subiect.
Pe baza informatiilor primite, poti vedea cat de serioasa este respectiva agentie si te poti convinge daca cei cu care a colaborat au beneficiat de servicii SEO profesionale.
2. Ce strategie se va folosi pentru a imbunatati pozitia site-ului meu in motoarele de cautare?
Aceasta este o alta metoda prin care te poti asigura ca vei beneficia de servicii SEO profesionale. Consultantul din cadrul unei agentii SEO ar trebui sa iti explice pe indelete care sunt strategiile pe care le-ar folosi pentru a imbunatati pozitia site-ului tau in motoarele de cautare si sa poata face o estimare realista asupra momentului in care iti va aduce rezultatele dorite.
In momentul in care te gandesti serios la o colaborare, agentia de SEO ar trebui vina cu o propunere in care sa mentioneze, dupa o examinare initiala a site-ului tau, care sunt metodele eficiente prin care te poate propulsa in topul cautarilor, mentionand probleme si cum pot fi remediate.
Ar trebui sa te asiguri ca potentialii colaboratori realizeaza si demersuri off-page, menite sa creasca vizibilitatea site-ului tau prin promovarea continutului tau pe alte site-uri, bloguri sau retele sociale.
3. Exista garantia ca site-ul meu se va pozitiona pe primul loc dupa scurt timp?
Daca potentialul colaborator iti da un raspuns afirmativ, atunci intrerupe orice negociere, deoarece nu iti va oferi servicii SEO profesionale. Este absolut imposibil sa garantezi prima pozitie in motoarele de cautare. Numerosi consultanti de SEO fac astfel de predictii si prezinta garantii false, in speranta unor castiguri imediate, fara prea mult efort.
Daca strategia de optimizare este una eficienta, se vor vedea rezultate pozitive chiar din prima luna, insa nimeni nu poate sa ofere garantia ca te va aduce intr-un anumit timp pe prima pozitie.
4. Voi afla despre toate modificarile facute la nivelul site-ului meu?
Optimizarea eficienta a site-ului va necesita, cel mai probabil, o serie de modificari la nivel de cod al paginii existente. Este important ca de fiecare data sa stii exact ce ajustari intentioneaza agentia de SEO sa realizeze pe site-ul tau. Daca iti doresti sa afli dinainte ce schimbari se fac, ar trebui sa mentionezi inca de la inceput acest lucru.
5. Cum se vor masura rezultatele strategiei de optimizare SEO?
Exista o serie de indicatori prin care poti evalua succesul strategiei de optimizare SEO realizate de catre o agentie. In primul rand, trebuie sa urmaresti exact cat trafic organic are site-ul tau. Consultantii cu experienta in domeniu ar trebui sa stie sa utilizeze Google Analytics pentru a urmari evolutia site-ului in clasamentul motorului de cautare, numarul de linkuri de pe alte site-uri care aduc trafic catre site-ul tau si alti indicatori de acest gen, informandu-te transparent in privinta acestora.
6. Cat de des vom comunica?
O agentie care ofera servicii SEO profesionale ar trebui sa realizeze un raport lunar detaliat, in care sa mentioneze toata activitatea pe care a intreprins-o in perioada respectiva pentru a imbunatati pozitia site-ului tau in motoarele de cautare. De asemenea, ar trebui sa iti raspunda prompt la toate intrebarile pe care le ai cu privire la respectivul raport.
7. Care sunt costurile unor astfel de servicii?
Nu in ultimul rand, trebuie sa stii cat vei plati si cand vei plati pentru serviciile de SEO. Majoritatea agentiilor practica tarifarea pe un an, cu plata lunara, iar suma variaza in functie de complexitatea activitatii depuse si de timpul alocat site-ului tau.