Cu cat folosesti mai des masina, cu atat iti dai seama si de faptul ca va veni momentul in care va trebui sa schimbi una sau mai multe piese. Aceste inlocuiri ale pieselor, reprezinta si cheltuielile cele mai insemnate ale masinii. Este important sa exploatati cat mai bine masina si sa nu cauzati un disconfort mare al motorului, astfel incat masina voastra sa nu se strice prea rapid. O distributie defecta poate duce la un numar mare de probleme, de aceea este important sa va asigurati ca toate lucrurile sunt in ordine.

Din ce este format kitul de distributie?

Pentru functionarea corecta a masinii, kitul acesta este indispensabil, rolul acestui ansamblu fiind de a alimenta in permanenta cilindrii motorului cu aer, dar si carburant. Distributia mai contribuie si la evacuarea gazelor arse. Un exemplu concret este un kit de distributie Opel Astra J .Cureaua de angrenare este una dintre componentele cele mai importante ale acestui kit de distributie, ea functionand continuu si fiind responsabila cu piesele auxiliare, pompa de apa, alternatorul, servodirectia si instalatia de climatizare. De obicei, aceasta curea se fisureaza datorita segmentului de fibra de sticla aflat in interiorul acesteia.

Kitul de distributie mai este format si din rola de intindere, rola conducatoare, pompa de apa, suruburi, arcuri si piulite. Rola de intindere poate fi atat automata, cat si semiautomata, rolul ei constand in compensarea efectului de alungire a curelei. Rola conducatoare mentine o pozitie corecta a curelelor de distributie, fiind necesar ca acestea sa fie ghidate cu ajutorul unei role speciale. Pompa de apa transporta lichidul de racire in canalele speciale ale masinii din blocul motor, astfel incat sa faca posibila eliminarea continua a caldurii acumulate in exces.

Cand trebuie schimbat acest kit?

Manualul de utilizare al masinii iti zice cand trebuie sa schimbi kitul si exista sanse mari ca in cazul masinii tale, acest numar sa fie de 50.000 de kilometri. Daca nu schimbati la timp acest kit de distributie, veti incepe sa aveti probleme cu componentele, acestea functionand nesincronizat. De asemenea, problemele pot ajunge pana in situatia ruperei curelei, a rolei de intindere, precum si a celor de ghidaj. In acest caz, pe langa costurile distributiei si manoperei, veti mai suporta cu siguranta si eventualul cost al transportarii masinii cu ajutorul unei platforme.

De obicei, aici se intampla ca soferii sa aiba de-a face si cu decizia de a repara sau nu, motorul, ceea ce poate costa extrem de mult. Orice sofer trebuie sa aiba in vedere toate aceste lucruri, astfel incat sa evite situatia neplacuta de a i se strica masina.

Banner SapunulCheia.ro