Tendințele de consum ale cumpărătorilor devin din ce în ce mai complexe, iar exigențele lor se răsfrâng asupra strategiilor de comunicare ale companiilor. Aceste schimbări sunt vizibile mai ales în industria FMCG unde rapiditatea cu care produsele sunt folosite sau consumate necesită ca sursele de informare să fie cât mai diverse pentru a facilita o ulterioară decizie de cumpărare.
Brandurile au opțiunea de a-și transmite mesajele către consumatori prin intermediul unei multitudini de canale și, de cele mai multe ori, aleg să o facă adaptând strategia de promovare pentru mai multe dintre aceste mijloace de comunicare. În acest fel, ei păstrează constant legătura cu audiența pe care o vizează. Studiile recente demonstrează că publicul pune accent pe raportul calitate/preț în achiziționarea produselor sau serviciilor, dar și pe experiența de cumpărare pe care un brand le-o oferă. „Se observă, în ultimii ani, tendința ca doar promovarea online să nu mai fie de ajuns pentru a convinge consumatorii. Aceștia se întorc către print ca un mijloc de informare veritabil și de încredere. În acest fel, campaniile online trebuie dublate de campanii de print care oferă o altă dimensiune informațiilor transmise. Brandurile trebuie să coreleze strategiile din online cu cele din offline în așa fel încât consumatorii să se bucure de o experiență unică, deoarece îi poate face să achiziționeze un produs sau un serviciu”, spune Călin Pascu, Manager General Agenția de Print.
Promovarea tipărită oferă numeroase avantaje consumatorilor printre care și acela de a verifica dacă prețul produselor din magazin coincide cu cel din online. Revistele promoționale captează atenția cititorului pentru mai mult timp decât o reclamă din mediul digital și favorizează reținerea informațiilor prezentate. Rapiditatea cu care sunt consumate produsele din industria FMCG obligă companiile să comunice constant cu publicul și să îi ofere acestuia accesul neîngrădit la ofertele pe care le lansează. „Fie că vorbim despre produse alimentare, băuturi răcoritoare, medicamente, cosmetice sau produse de curățat, caracterul trecător și necesitatea înlocuirii rapide a lor constituie o provocare continuă pentru departamentele de marketing de a ține publicul informat în permanență. Revistele promoționale și toate celelalte forme de promovare tipărite compun modalități excelente de comunicare cu publicul și asigură contactul direct cu acesta, generând rezultate pozitive.”, spune tot Călin Pascu, Manager General Agenția de Print.