Desi optimizarea SEO este adesea tratata cu superficialitate de catre necunoscatori, atunci cand este efectuata de catre o agentie SEO cu experienta, aceasta poate face diferenta intre un business de succes in mediul online si unul invizibil. In ultimii ani, au inceput sa apara tot mai multe agentii, lucru care te poate pune in dificultate atunci cand vrei sa faci o alegere pentru a investi in servicii SEO. Cum faci diferenta intre experti si amatori? Iata mai jos care sunt aspectele pe care trebuie sa le iei in considerare atunci cand cauti agentia SEO potrivita pentru tine si business-ul tau:
1) In primul rand, stabileste ce inseamna succesul pentru tine
Cu totii ne dorim succes. Ne gandim mereu la succes, visam la succes, iar unii dintre noi si actioneaza in consecinta. Insa ce inseamna succesul pentru tine cand vine vorba de SEO? Mai exact, de ce vrei sa investesti in serviciile unei agentii SEO si ce rezultate iti doresti sa obtii? Vrei doar ca site-ul tau sa apara in prima pagina de rezultate Google pe anumite cuvinte cheie? Iti doresti doar o crestere a traficului sau ti-ai propus si o crestere a vanzarilor?
Dupa ce iti stabilesti exact aceste obiective, trebuie sa intelegi si cum sunt evaluate rezultatele muncii pe care o depune agentia SEO cu care vei colabora, pentru a sti exact daca aceasta si-a facut treaba sau a esuat.
2) Comunica agentiei SEO ce asteptari ai de la ea
Inainte de a face o alegere finala, fii sincer cu tine insuti si cu agentia SEO cu care esti in discutii si comunica-i ce asteptari ai de la ea. Vrei ca aceasta sa fie neaparat localizata in orasul tau? Care este vechimea minima in domeniu pe care aceasta trebuie sa o aiba? Sau poate vrei o consultatie initiala gratuita, care sa te convinga sa mergi mai departe? Tu esti singura persoana care stie aceste lucruri, iar agentia SEO nu are de unde sa le cunoasca daca tu nu i le comunici.
3) Pune intrebarile-cheie
Odata ce ai ramas cu o lista restransa de agentii SEO, este timpul sa te intalnesti in persoana cu reprezentantii acestora pentru discutii avansate. In cadrul acestor intalniri, este important sa le pui cateva intrebari-cheie, care te vor ajuta sa iei o decizie obiectiva:
– cum ma veti ajuta sa imi ating obiectivele?
– care credeti ca este principalul avantaj pe care il oferiti ca agentie SEO?
– cum imi veti comunica schimbarile pe care le veti face site-ului meu?
– cum evaluati rezultatele optimizarii SEO?
– ce se intampla cand decidem sa oprim colaborarea?
In functie de domeniul de activitate al business-ului tau online, poti pune intrebari mult mai specifice pentru a afla in detaliu tot ce te intereseaza.
4) Verifica in Google pozitiile site-ului agentiei SEO
Ai angaja o companie de constructii daca ar avea sediul intr-o cladire care sta sa se prabuseasca? Cu siguranta, raspunsul este nu. In mod similar, poti verifica intr-un mod foarte practic daca agentia SEO cu care intentionezi sa colaborezi se ridica la nivelul promisiunilor pe care ti le face. Tasteaza in casuta de cautari din Google “optimizare SEO” sau “agentie SEO” si vezi pe ce pozitii listeaza site-ul agentiei respective. Daca site-ul apare in primele pozitii iar meta titlul si meta descrierea sunt concepute intr-un mod profesionist, care te atrage sa accesezi site-ul, este un semn ca agentia SEO este una de incredere.
5) Cere referinte si studii de caz
O agentie SEO profesionista va fi mai mult decat incantata sa iti ofere referinte, testimoniale si studii de caz cu privire la proiectele lor actuale si anterioare. Daca nu ti le ofera ei, cere-le tu! Studiile de caz sunt cele mai importante, deoarece acolo vorbesc doar rezultatele concrete, dar nu subestima nici valoarea referintelor. De obicei, daca oscilezi intre doua sau mai multe agentii SEO, referintele te pot ajuta sa iei decizia finala.