Pe 29 septembrie, la București, BusinessMark a organizat cea de-a patra ediție a conferinței „Business Challenge” – un eveniment dedicat inițiativelor antreprenoriale și IMM-urilor. Participanții au avut oportunitatea să afle, de la speakerii invitați, care sunt factorii care determină succesul unui business:
ELENA BADEA, Managing Director, Valoria a deschis conferința și a discutat despre evoluția afacerilor în 2017, luând în considerare un blitz survey privind evoluția prognozată de companiile din România pe parcursul anului în curs. Una dintre întrebările incluse în studiu vizează principalele 5 provocări la care se aștepată mediul de afaceri în 2017. 54% dintre companiile respondente spun că instabilitatea politică și legislativă va fi una dintre probleme, în timp ce 49% semnalează situația generală a economiei.
CRISTIAN PĂSAT, Director General, Nutrivita a făcut o paralelă între oportunitatea pe care a avut-o și investiția în afacerea pe care a inițiat-o. Există și un citat care îl inspiră în activitatea sa de zi cu zi << Cred foarte mult în noroc și descopăr că, pe cât muncesc mai mult, pe-atât am mai mult parte de el >> Thomas Jefferson. Mai mult, Cristian completează faptul că pune accent pe câteva lucruri cheie: motivație, intuiție, curaj, perseverență, moment, echilibru, schimbare, echipă și rezultat.
RUCSANDRA HUREZEANU, Fondator & CEO, Ivatherm a prezentat povestea și performanțele primei companii românești de dermocosmetice cu apă termală Herculane. După 12 ani de la momentul în care brand-ul a fost lansat pe piață, Ivatherm are cota de piață de 10% în România, se află printre primii 5 jucători, este prezent în 15 țări și exportul reprezintă 30% din cifra de afaceri. Ruscandra Hurezeanu consideră că elementul diferențiator este dat de apa termală Herculane, dar și de abordarea inovatoare pe care o au. Aceasta a încheiat prezentarea cu câteva gânduri pentru antreprenori: „Giganții nu sunt ceea ce credem noi că sunt. Sursa marii lor forțe poate să se transforme în slăbiciuni. Îndrăzniți să aveți vise mari!”
CRISTINA GONGU, Director Sucursala Ilfov, CEC BANK a completat discuțiile cu șase aspecte esențiale pe care antreprenorii și IMM-urile ar trebui să le aibă în vedere pentru a construi o relație solidă cu banca: cum să gândești ca un bancher, cum să alegem banca, cum să identifici produsele bancare de care are nevoie compania ta, cum să gestionezi costurile bancare, modalități de a reduce costurile operaționale în raport cu gestiunea conturilor și ingredientele unei relații de succes cu bancherul tău. Acestea din urmă sunt: încrederea, transparența, comunicarea și colaborarea.
MIHAI VÎNĂTORU, Managing Partner, DWF- Digital Workforce a prezentat participanților 6 situații în care SEO nu este alegerea potrivită pentru promovarea unui business: compania are probleme de Cash-flow, orizontul de timp pentru atingerea obiectivului SEO nu este suficient, business-ul nu este matur din punct de vedere operațional, oferiți produse noi, pe o piață insuficient de bine formată, afacerea țintește preponderant clienți dintr-o anumită zonă geografică și activități într-un domeniu cu decizie foarte rapidă de achiziție.
RADU SAVOPOL, Fondator, 5 to go a vorbit despre drumul pe care l-au parcurs din momentul în care s-au hotărât să se lanseze afacerea în România: la început o fost o simplă idee, a urmat obținerea francizei și deschiderea locațiilor în București și în țară. Acesta a încheiat prezentarea cu un gând pozitiv: „Suntem ca un joc de Monopoly: oamenii își consolidează cartierele, tranzacționează, vând. Cam așa este 5 to go, un small business, un business viu”.
Viziunea lui RUSLAN COJOCARU, Fondator, Tucano Coffee, este ca, până în 2020, să existe 300 de spații Tucano Coffee, toate animate de un concept unic și de o atmosferă diferită. Acest lucru vine în completarea a ceea ce înseamnă brand-ul: spații creative, oameni și culturi diferite, muzică & evenimente, provocări acceptate, dragoste, pace, cheese cake și drumeții pe munte.
DRAGOȘ IRIMESCU, Fondator & CEO, Wetterbest a adus în discuție două elemente cheie în dezvoltarea unui business: informarea și intuiția în antreprenoriat. Acesta a precizat că, în cei 10 ani de activitate, Wetterbest înseamnă: 35.000 de tone de oțel prelucrat, 20.000 de acoperișuri, 2 fabrici, 250 de angajați, 40 de linii automate. Dincolo de efortul depus pentru a atinge aceste obiective, Dragoș Irimescu precizează faptul că a pus accent pe implicarea în comunitate, informarea continuă și câteva principii de business: oameni, specialiști, tineret și tradiții, rezultate, valori și agendă.
FLORENTINA ȘUȘNEA, Managing Partner, PKF Finconta a discutat despre evoluția companiei în timp: despre început și viitor. Astăzi, PKF finconta ocupă locul 6 în topul Consultanților fiscali, locul 10 în topul firmelor din București, are peste 200 de clienți și 50 de experți. Nu în ultimul rând, a amintit faptul că personalitatea PKF Finconta este construită pe câteva atribute care îi conectează cu clienții: tonul vocii, direct și prietenos, conectarea, un univers captivant, puternic și imaginativ.
DANIEL CRĂCIUN, Co-fondator, Lensa.ro a povestit cum a reușit să își dezvolte business-ul de la un site de 500 euro la o afacere de 1.000.000 euro. Pe parcursul prezentării acesta a făcut referire la provocările ultimilor ani, dar și cele curente, la acțiunile de impact ale companiei, la lecțiile de business învățate. A menționat că: dacă nu ai un scop final, este foarte greu să perseverezi, acțiunea este vitală, dar planificarea aduce eficiență, o afacere crește doar cu o echipă bună.
Cum se dezvoltă o idee îndrăzneață într-o afacere de succes? „Prin ambiție, orgoliu, un strop de nebunie și foarte multă muncă”, afirmă MARIANA ROTARIU, Fondator, Pro Life Clinics. În 2009, din dorința de a oferi o alternativă la serviciile medicale ambulatorii integrate în spitalele de stat, a lansat business-ul Pro Life Clinics. De la 5 medici și o asistentă în 2009, afacerea sa a ajuns să numere, în anul 2017, 36 de medici dintre care 26 lucrează doar la Pro Life Clinics, 20 de asistente și un total de 70 de colaboratori.
CRISTIAN TUDOR, Fondator & Director Executiv, Microgreens România a prezentat modelul său de business, din perspectiva celui mai mare producător de microplante din România. Acesta a introdus pe piață o nouă categorie de legume sub forma unor plante tinere, comestibile, intrate în categoria de SUPERFOOD, datorită conținutului ridicat de substanțe benefice. La final, a menționat câteva lucruri pe care pune accent în activitatea sa: creează contextul, roagă-te, educă-te, distrează-te.
Conferința s-a încheiat cu un workshop susținut de Evolutiv Consultants Network, bazat pe simularea de business SIMTALENT. CRISTINA ȚIRULNIC, Executive Partner și DRAGOȘ CRISTIAN FINARU i-au invitat pe participanți să preia rolul de manageri în 5 companii aflate în concurență, fiecare având responsabilitatea de a-și conduce și dezvolta echipa. Participanții au avut parte de o experiență practică, care îi va determina și sprijini pe manageri să valorifice potențialul fiecărui membru al echipei.
Evenimentul „Business Challenge” a fost organizat de BusinessMark alături de: CEC Bank, PKF Finconta, Evolutiv Consultants Network, Camera de Comerț Bilaterală Bulgaria-România, Ingenius Hub, Asociația Pentru Antreprenoriat România. Partenerii media ai conferinței au fost: AGERPRES, NewMoney, PRwave, Curierul Național, MoneyBuzz, Jurnalul de Afaceri, BusinessCover, FEMEI ÎN AFACERI, Business24, Ziare.com, AngajatorulMeu.ro, FinancialMarket.ro, Manager Express, Gazetadeștiri, Săptămâna Financiară, Debizz, Global Manager, PortalManagement, Energynomics, Financiarul.ro, Roportal, Calendar Evenimente, PRBox, Rbeconnect, Vox Capital, Transilvania Business, Revista Valoarea, Bucuresteni.ro, MLM News, Startups.ro, Administratie.ro, MediaRabbit, Chalbert, FinZoom.ro.
Despre BusinessMark
BusinessMark este o companie ce oferă servicii integrate de B2B și pune la dispoziția clienților săi modele de dezvoltare complexe cu scopul de a-i conecta în mod direct cu mediul de afaceri și de a crea oportunități de parteneriat strategic. Atât prin organizarea de evenimente business, cât și prin serviciile de B2B Public Relations, BusinessMark își propune să vină în întâmpinarea partenerilor săi cu strategii de comunicare și promovare centrate pe business matchmaking și crearea de oportunități de dezvoltare.