Dacă ar fi să ascultăm cele mai recente știri privind rata șomajului în
România, am zâmbi mulțumiți văzând cum marile orașe se bucură de tot mai multe
companii care influențează semnificativ numărul șomerilor. În orașele
importante din toate regiunile României din ce în ce mai multe companii își
deschid porțile și angajează de la studenți care de abia au părăsit băncile
facultății până la persoane mai în vârstă cu o amplă experiență profesională.

Pentru că în următoarele rânduri vom vorbi pe baza celor mai recente
cifre, iată că un studiu elaborat de Coface „Top 500 Companii din Europa
Centrală și de Est” în anul 2018 a dezvăluit că cele mai importante companii
din România în funcție de cifra de afaceri includ: Automobile Dacia SA, urmată
de OMV Petrom, apoi de Kaufland, Rompetrol, British American Tobacco Trading,
Carrefour, Lidl și Star Assembly. Statisticele arată că principalele tipuri de
angajatori sunt companiile multinaționale, companiile de stat, companiile
private și ONG-urile.

Devine lesne de înțeles de ce situația șomajului este mai îmbucurătoare
la oraș și de ce în zonele rurale șomajul atinge cote îngrijorătoare. Se pare
că persoanele cel mai grav afectate de fenomenul șomajului sunt tinerii cu
vârsta cuprinsă între 15 – 24 ani.

Privind spre cifrele și statisticele recente publicate de Institutul
Național de Statistică, în luna noiembrie a anului 2018, rata șomajului a
scăzut la 3,9%. Numărul șomerilor cu vârsta cuprinsă între 15 – 74 ani a fost
estimat pentru luna noiembrie 2018 la 358.000 persoane. Cifrele sunt ceva mai
bune, dat fiind că în luna noiembrie a anului 2017 numărul șomerilor a fost
estimat la 427.000 persoane. Numărul șomerilor în vârstă de 25 – 74 ani
reprezenta 71,3% din numărul total al șomerilor estimat pentru luna noiembrie a
anului 2018.

Lăsăm timpul să treacă și ajungem în anul 2019. Conform statisticilor,
la sfârșitul lunii martie a anului 2019, s-au înregistrat 278.000 șomeri. Cele
mai ridicate rate ale șomajului s-au înregistrat în Sud – Vest și în Nord – Est,
în timp ce în București și în Vest s-au constatat cele mai scăzute niveluri ale
ratei șomajului.

Sunt foarte mulți factori care contribuie la rata șomajului. În zonele
rurale se înregistrează mai multe cazuri de șomaj tocmai pentru că aici nu își
pot desfășura activitatea companiile multinaționale și companiile de stat și
private. Sectoarele de activitate sunt mult mai limitate, așa că, după cum
arată statisticele, o pondere mare a populației din regiunile Nord – Est și Sud
– Vest este implicată în activități agricole.

În mijlocul acestor statistici, intervine PromoteGram, o platformă 100%
românească, care și-a propus să valorifice potențialul socio-economic de
dezvoltare al tinerilor și operatorilor economici din zone rurale și nu numai,
prin intermediul social media. Cu alte cuvinte, șomerii și tinerii cu vârsta
cuprinsă între 16 – 35 ani cu domiciliu în mediu rural și nu numai, care sunt
activi pe platformele online de socializare, își pot genera în mod regulat
venituri. PromoteGram susține tinerii care îndeplinesc criteriile de înscriere
pe platformă cu ceea ce s-ar numi „know-how” în marketing-ul de recomandare, și
anume cu training-uri, cursuri online și workshop-uri despre cum poți deveni un
influencer.

Poate că sună destul de confuz, dar în practică, lucrurile sunt mult mai
simple. Dacă aveți vârsta cuprinsă între 16 – 35 ani și cel puțin 300 de fani
care vă urmăresc contul de Instagram sau Facebook, atunci puteți deveni un
influencer, adică o persoană care testează produse și împărtășește cu toți
fanii părerea lor și experiența pe care au avut-o cu un anumit produs sau
serviciu. Produsele aparțin operatorilor economici din zonele rurale și nu
numai, așa că se pune accentul și pe dezvoltarea unei zone rurale sau a unei
regiuni, precum și pe dezvoltarea economiei locale.

PromoteGram face legătura între influencer și producător. Pe lângă
activitatea pe platformele de social media și numărul minim de 300 fani, un
potențial influencer trebuie să știe foarte bine limba română,  trebuie să fie creativ, să fie dispus să
învețe și să investească timp.

Banner SapunulCheia.ro