Piata muncii din Romania tranziteaza un moment critic in istoria sa. Cercetari recente in domeniu arata faptul ca unul din doi romani se gandeste sa paraseasca tara. Acesta este unul dintre principalele motive pentru care companiile trebuie sa investeasca din ce in ce mai mult in dezvoltarea unei strategii de employer branding menite sa atraga si sa pastreze cei mai buni angajati.
Strategia de employer branding, integrata in cea de comunicare si aplicata in interiorul unei companii actioneaza in doua sensuri. Primul este proiectat in exterior si include strategia de content marketing pentru a crea continut relevant cu scopul de a consolida si de a augmenta imaginea si reputatia companiei. Astfel, compania se pozitioneaza ca „employer of choice” si devine prima alegere in mintea profesionistilor din industria in care activeaza.
Prezentata pe scurt, strategia de employer branding se refera la toate elementele de identitate ale unei companii, care o diferentiaza de concurenta si care ii ofera posibilitatea de a atrage si de a pastra cei mai potriviti angajati. explica Adriana Cocirta, Owner Nomade Communication.
Recrutarea clasica nu mai functioneaza. Daca vrei sa atragi candidati buni, este ideal sa comunici transparent si sa prezinti cat mai bine mediul de lucru atunci cand promovezi un job in interiorul companiei. In situatia in care lucrezi cu o agentie de recrutare, credibilitatea ta in fata unui candidat, mai ales a unuia cu experienta creste foarte mult. Traim in era in care strategia de recrutare conteaza in atingerea obiectivelor de business, spune Alexandra Micu, Owner Talent Center.
Crearea unei pagini separate de recrutare in website, evidentierea politicilor, programelor si pachetelor de compensatii si beneficii in social media, respectiv publicarea povestilor angajatilor reprezinta doar cateva dintre tacticile care trebuie aplicate intr-o strategie eficienta de employer branding.
Fiecare companie are la dispozitie doua alegeri: fie isi continua activitatea, lasandu-i pe candidati sa isi formeze o opinie aleatorie, fie controleaza naratiunea si isi construieste o imagine puternica, alaturi de o reputatie impecabila, bazata pe transparenta si pe o atitudine sustenabila. Contextul economic national si international ne-a motivat sa construim o divizie de employer branding, alaturi de Talent Center – companie de training, consultanta si head hunting. Scopul meu si al Alexandrei – Owner Talent Center – este acela de a sustine companiile in efortul lor de a avea o strategie coerenta de comunicare si de a forma echipe omogene care sa ajute la dezvoltarea lor, precizeaza Adriana Cocirta.
Al doilea sens vizeaza cultura organizationala concentrata asupra angajatilor carora li se ofera motive de mandrie si li se recunoaste deschis aportul muncii lor si valoarea pe care o aduc, atat la nivel profesional, cat si personal companiei. Astfel, echipele sunt mai productive, mai implicate in activitate si mai eficiente in atingerea obiectivelor.
Poti sa ai candidati buni daca incerci sa respecti criteriile lor de evaluare: sa fii transparent, flexibil in ceea ce priveste negocierea salariala si sa ai manageri de departament care stiu sa sustina un interviu. Imaginea conteaza in recrutare, iar candidatii verifica posibilii angajatori pe LinkedIn, pe Facebook si cer referinte directe din interiorul companiei daca au prieteni care lucreaza acolo. Employer branding-ul incepe din interiorul companiei, iar primii angajati pe care trebuie sa ii recrutezi sunt cei pe care ii ai deja, completeaza Alexandra Micu.