Unul dintre aspectele cele mai dificile in a avea un business online, care cer o anumita experienta in marketing digital, este de a integra serviciile SEO si managementul de continut, in asa fel incat sa satisfaca criteriile de exigenta ale algoritmilor Google. Google RankBrain este unul dintre cei mai noi si mai importanti algoritimi utilizati de catre Google. Intelegand modul in care acesta functioneaza si tinand cont de acesta in strategia generala de marketing online, antreprenorii online vor reusi sa creeze continut de calitate, bine optimizat SEO, care le va ajuta website-ul sa se pozitioneze cat mai favorabil in Google.

Ce urmareste algoritmul Google RankBrain?

Google are grija sa tina secret felul in care functioneaza majoritatea algoritmilor sai, deoarece in trecut, multe website-uri, pentru a ajunge cat mai sus in SERP, au comis abuzuri folosind tehnici de black hat SEO, lucru care a scazut considerabil standardele de calitate in ceea ce priveste continutul site-urilor. Iata cateva dintre problemele vechi responsabile cu aceasta scadere de calitate:

– cumpararea de linkuri

– ascunderea textului (cloaking)

– folosirea excesiva a cuvintelor cheie (keyword stuffing)

– baclinkuri spam

In prezent, Google intelege altfel optimizarea SEO, algoritmii acestuia indreptandu-si atentia catre continutul de calitate, util si relevant pentru utilizator, si care sa fie lipsit de trucurile de care abuzau odinioara pseudo-specialistii in optimizare SEO.

Avand in vedere ca, in prezent, focusul central se afla in zona satisfacerii intentiei de cautare a utilizatorilor de internet, Google RankBrain are rolul de a usura gasirea informatiilor de care acestia au nevoie. Astfel, pe masura ce Google a ridicat standardele in ceea ce priveste continutul si modalitatea de a obtine pozitii de top in SERP, au crescut si pretentiile consumatorilor de informatie, produse si servicii online. Mai exact, pentru a-l satisface pe Google trebuie sa satisfaci intai utilizatorul si sa ii oferi o experienta placuta si utila de navigare pe website-ul tau.

Fiind un algoritm pe care Google il prezinta ca fiind un concept foarte apropiat de A.I. (inteligenta artificiala), RankBrain poate sa adapteze si sa castige cunostinte despre intentiile utilizatorilor motorului de cautare si despre tipul de informatie pe care il cauta. Imbinand optimizarea SEO cu un continut unic, interesant si relevant pentru utilizator, antreprenorii online pot castiga audienta, fiind in acelasi timp apreciati si de Google, prin intermediul algoritmului RankBrain.

Cum functioneaza Google RankBrain si ce poti face pentru a imbina optimizarea SEO cu un management de continut eficient?

1. Foloseste cuvinte cheie de tip long-tail

In trecut, optimizarea SEO a unei pagini web presupunea folosirea de cuvinte cheie scurte, simple si generaliste. In prezent, RankBrain cauta expresii cheie, in special formulari lungi si naturale, pe care oamenii le folosesc uzual pentru a efectua cautari in Google. Creand o conexiune intre termenii de cautare si frazele cheie, RankBrain ghideaza utilizatorii catre paginile web ce se potrivesc cel mai bine cautarii dorite. Multe cerinte ale utilizatorilor sunt, de asemenea, expresii cunoscute sub numele de cuvinte cheie long-tail.

Folosind cuvinte cheie principale alaturi de unele aditionale, poti comunica mai clar si mai usor topicul de continut intr-o modalitate care poate fi mai simplu de analizat si de interpretat de catre RankBrain. In momentul in care RankBrain iti intelege continutul pentru a-l putea conecta cu interogarile utilizatorilor, site-ul tau va obtine pozitii mai favorabile in paginile de rezultate Google.

Tiparele care rezulta din cuvintele cheie si termenii cautarii asociati sunt conexiuni pe care Google RankBrain le inregistreaza pentru referintele ulterioare. Atunci cand continutul tau produce in mod sistematic rezultate valoroase, site-ul tau va beneficia de pozitii mai bune in SERP si un trafic mai mare in momentul in care vor fi facute cautari asemanatoare in viitor.

2. Scrie natural, dar strategic si targetat

Daca te vei concentra prea mult pe folosirea cuvintelor cheie cu o anumita frecventa, vei scapa din vedere esentialul optimizarii SEO iar exprimarea poate deveni ciudata si nenaturala, ceea ce va impacta experienta utilizatorului.

Pentru a-ti da seama daca ai un continut de calitate care sa respecte in acelasi timp si regulile de optimizare SEO, raspunde-ti la urmatoarele intrebari: “Este continutul pe care il produci vizualizat si distribuit?”; Genereaza site-ul/blogul tau comentarii si alte tipuri de interactiune cu utilizatorii?”

Daca raspunsul este DA, inseamna ca informatia pe care o oferi este folositoare, unica si raspunde la intrebarile la care utilizatorii de internet cauta un raspuns.

Dincolo de detaliile tehnice de creare a unui continut bun, este necesar ca atentia sa fie mentinuta asupra continutului care este cautat si care are valoare informativa, aceasta fiind cheia de a imbina continutul de calitate cu tehnicile de optimizare SEO.

3. Optimizeaza-ti site-ul si pentru dispozitivele mobile

Un site care beneficiaza de optimizare SEO si pe telefonul mobil este un aspect important pentru recunoasterea pozitiva din partea lui Google RankBrain. Unul din motive este faptul ca expresiile organice de tip long-tail sunt generate adesea de comenzi vocale specifice utilizatorilor de smartphone-uri. Intrucat cautarile de pe un laptop sau calculator pot consta intr-un cuvant sau doua, cautarile mai lungi sunt mult mai comune cand vine vorba de trendul in crestere a cautarilor mobile verbale pentru a accesa internetul.

Banner SapunulCheia.ro