Optimizarea SEO a devenit fundamentala in zilele noastre. De ce? Daca vei face o optimizare SEO ca la carte, te va ajuta sa iti pozitionezi site-ul cat mai sus in paginile motoarelor de cautare, pentru a fi gasit usor de catre publicul tau tinta.
Ce cauta, mai exact, motoarele de cautare? Cum iti poti construi site-ul in asa fel incat sa iti multumesti vizitatorii/ clientii, dar si sa fii gasit repede in paginile de cautare ale Google, Bing etc. Cum poate o optimizare SEO eficienta sa iti faca afacerea mai profitabila?
In primul rand, trebuie pornit cu inceputul, iar scurtaturile si investitiile in mijloace superficiale de promovare nu vor avea rezultatul scontat. Este ca si cum ai sari peste spalatul pe dinti si dusul de dimineata, dar folosesti benzi de albire a dintilor si parfum scump, irosind bani pe care ai putea sa ii folosesti chibzuit.
Scopul fundamental al optimizarii SEO nu este de a pacali motoarele de cautare, ci de a comunica intentiile tale acestora, pentru ca ele sa iti recomande site-ul ca fiind unul relevant in cautarile vizitatorilor.
De exemplu: sa comparam un site cu un tort. Linkurile, anunturile platite si strategia social media reprezinta glazura, iar continutul site-ului, informatia structurala, managementul tehnic al continutului si infrastructura reprezinta zaharul care da gust tortului. Fara el, tortul ar fi anost, fad, fara gust si ar fi aruncat la gunoi.
2. Ce urmaresc, de fapt, motoarele de cautare?
Motoarele de cautare vor sa isi faca treaba cat mai bine posibil, recomandand vizitatorilor site-uri si continuturi optimizate SEO cat mai bine pentru cautarile pe care acestia le-au efectuat. Asadar, cum se stabileste relevanta continutului?
Iata cativa parametri dupa care motoarele de cautare se ghideaza:
Continut: se tine cont de tema pe care o are un site, de textele de pe pagina si de titlurile si descrierile pe care le are
Performanta: cat de rapid este site-ul si daca acesta functioneaza corespunzator.
Autoritate: are site-ul tau suficient continut de calitate, optimizat SEO, pe care sa il promoveze? Este folosit site-ul tau ca referinta de catre alte site-uri bine cotate? Daca da, atunci pagina ta va fi listata cat mai sus in paginile de cautare
Experienta utilizatorului: este foarte important aspectul site-ului si siguranta acestuia
Iata si cateva lucruri de evitat pe site cand vine vorba de motoarele de cautare
Robotii motoarelor de cautare au un anumit spatiu de stocare al datelor, asa ca daca incerci sa abordezi tactici inselatoare de optimizare SEO pentru a-ti promova site-ul, acest lucru iti va dauna pe termen lung. Printre lucrurile pe care trebuie sa le eviti cand vine vorba de promovarea site-ului tau si clasarea lui in motoarele de cautare se afla:
1. Utilizarea excesiva a cuvintelor cheie in continutul site-ului
2. Cumpararea linkurilor nu iti vor aduce beneficii atunci cand vine vorba de optimizarea SEO
3. Aranjeaza site-ul in asa fel incat utilizatorul sa gaseasca usor informatiilor. Prea multe reclame sau un site intortocheat vor afecta negativ perfomantele site-ului.
3. Nu uita sa iti optimizezi SEO continutul si pentru alte platforme
In optimizarea SEO, strategia folosirii cuvintelor cheie este importanta, nu numai in cazul implementarii acesteia pe site, insa si pentru aplicarea ei pe alte platforme, precum:
Vei vedea ca a fi consecvent in folosirea cuvintelor cheie si in implementarea corecta a unei strategii SEO te va ajuta in eforturile de branding si iti va obisnui pubicul tinta sa te caute folosind acele cuvinte cheie.
4. Fii consecvent atunci cand folosesti nume de domenii
Denumirea domeniilor este fundamentala in orice strategie SEO si nu numai, asa ca utilizeaza domenii cu sub directoare (exemplu.com/awesome) versus sub-domenii (awesome.exemplu.com). Cateva sugestii pentru infiintarea unor domenii de succes ar fi:
Creeaza domenii cu denumiri stabile : daca tastezi www.exemplu.com, dar dupa aceea tastezi doar exemplu.com si nu esti redirectionat catre www.exemplu.com, inseamna ca motoarele de cautare vad site-ul drept doua site-uri diferite, ceea ce iti va ingreuna eforturile de optimizare SEO.
Nu te complica: domeniile mai vechi sunt mai bune decat cele noi, asa ca daca vrei sa cumperi unul mai vechi, asigura-te ca proprietarul anterior nu l-a folosit in scopuri indoielnice, care te-ar putea costa pe viitor prin suspendarea domeniului.
5. Optimizeaza pentru diferite tipuri de rezultate
Pe langa optimizarea SEO a continutului pentru desktop si tableta, asigura-te ca optimizezi SEO continutul atat pentru mobil, cat si pentru alte medii.
Optimizeaza SEO continutul video in asa fel incat motoarele de cautare sa il poata vedea. Daca site-ul tau utilizeaza Flash Player sau PDF-uri, asigura-te ca folosesti cele mai noi metode de implementare, in asa fel incat botii motoarelor de cautare sa iti poata citi repede continutul si sa il claseze.
6. Axeaza-te si pe meta taguri
Continutul de pe site-ul tau care e optimizat SEO corespunzator ar trebui sa contina meta descrieri. Meta descrierea ta ar trebui sa fie unica si sa fie relevanta pentru site-ul tau. Nu este recomandat sa folosesti aceeasi meta descriere pe mai multe pagini.
Cuvintele cheie sunt ignorate de motoarele de cautare din ziua de azi, dar daca doresti totusi sa le folosesti, fii sigur ca sunt relevante pentru continutul tau.
Meta titlul ar trebui sa fie si el unic. Gandeste-te la el ca la o reclama de 4-8 cuvinte, in asa fel incat sa faci vizitatorul curios si dornic sa dea click pe link-ul site-ului tau.