Brandul este un element individual si definitoriu pentru fiecare afacere in parte. Este modul prin care un business transmite publicului ceea ce este, prin intermediul unui logo, a unei voci a brandului, ce are rolul de a capta atenția clienților.

Brandul se formează în urma unui proces de branding, condus de către specialiști. Atunci când toți cei 6 pași sunt realizați ca atare, oamenii îți vor recunoaște afacerea doar prin intermediul logo-ului sau motto-ului. Când spun „I’m lovin’ it” știi deja la ce lanț de fast-food mă refer.

Pasul 1: Dezvoltarea echipei de branding

Pentru a crea o imagine de brand de succes, ai nevoie de o echipă unită în spate, ce luptă pentru același scop. O singură persoană nu se poate ocupa de toate aspectele ce țin de procesul de branding. Unii se descurcă la imagine, alții la redactarea de conținut scris, în timp ce alții la promovarea afacerii on-line și off-line.

Brandurile sunt create de către administratorii organizațiilor, însă sunt concretizate de către o echipă bine închegată, creativă și unită. Ai posibilitatea de a avea propria ta echipă de branding angajată sau de a colabora cu o agenție de branding digital.

Pasul 2: Analiza de piață

Nici un text sau logo nu poate fi creat fără o analiză de piață în prealabil. Prin documentație, vei ajunge să înțelegi:

  • Ceea ce clientul își dorește de la afacerea ta;
  • Care sunt punctele tale forte;
  • Care este elementul diferențiator al afacerii tale;
  • Pe ce ton trebuie să te adresezi publicului tău;
  • Concurența și mediul din care afacerea ta face parte;
  • Nevoile clienților;
  • Modul prin care serviciile/produsele tale pot schimba viața oamenilor în bine.

Poți ajunge la astfel de răspunsuri cu ajutorul chestionarelor sau prin cercetarea de piață, realizată de către specialiștii în domeniu. Este foarte important ca procesul de branding să fie realizat pentru consumator.

Așadar, analiza afacerii și a mediului din care provine se bazează pe trei criterii esențiale:

  1. Misiunea;
  2. Concurența;
  3. Mediul de afaceri (industria).

Te poți folosi de o multitudine de instrumente de analiză, adoptate și de către designeri, pentru a aduna informații valoroase:

  • Declarații de viziune/misiune;
  • Analiza SWOT;
  • Analiza PEST.

Proiectanții ce se vor ocupa de procesul de branding al afacerii tale vor avea nevoie de aceste analize, deoarece sunt printre singurele care au capacitatea de a oferi un limbaj comun, ce vor conduce discuțiile legate de strategii, între antreprenori și echipa specializată de marketing.

Pasul 3: Analiza audienței

Motivația pentru care ai deschis o afacere este legată de pasiunea pentru domeniu și profitul pe care-l ai la final de zi. Însă, nici o afacere nu poate funcționa fără clienți, iar clienții sunt persoane umane, cu idei, dorințe și probleme ce așteaptă să fie rezolvate.

Analiza afacerii și analiza publicului va răspunde la întrebările:

  • Cine?
  • Ce?
  • De ce?

Pasul 4: Dezvoltarea poziționării brandului

Prin angajarea unei echipe de marketing ce să se ocupe de procesul de branding, vei avea ocazia să te poziționezi pe piață, printre sutele de afaceri asemănătoare. Însă, aceștia vor determina și punctul de diferențiere cu ajutorul căruia te vei face auzit.

Poziționarea mai este legată și de promisiunea pe care o faci publicului tău țintă. O echipă profesionistă va avea posibilitatea să definească valorile tale unice. Capacitatea afacerii tale de a-și menține promisiunea face ca lucrurile să funcționeze pe mai departe.

Pasul 5: Creează mesaje și stiluri vizuale coerente

În această etapă intervine magia echipei de branding. Identitatea vizuală și tonul afacerii este coordonat de către imaginile consistente și mesajele coerente. Acestea au capacitatea de a atrage, intriga și convinge audiența de produsele și serviciile pe care le oferi.

Aceste două elemente sunt părțile culminante ale procesului de branding, iar ele sunt formate din:

  • Logo;
  • Culorile folosite;
  • Formele utilizate;
  • Numele brandului;
  • Descrierile despre viziunea și misiunea brandului etc.

Pasul 6: Lansarea brandului și evaluarea sa

A sosit momentul să lansezi brandul tău pe piață. L-ai lansat, ai evaluat reacțiile oamenilor și ai lăsat totul să decurgă de la sine. Însă, asta este una dintre cele mai mari greșeli pe care o companie o poate face. Brandul trebuie menținut, îmbunătățit și actualizat.

Așadar, vei avea în continuare nevoie de o echipă de branding profesionistă, ce se poate ocupa și implica în proiectul tău. Procesul de branding nu se realizează în decursul unei singure zile, cu o singură persoană.

Pentru definitivarea imaginii și vocii finale a afacerii tale, este nevoie de multă muncă, documentație vastă și implementare de strategii de marketing. Toate acestea au rolul de a creea din numele, logo-ul și vocea brandului o amintire depozitată în memoria de lungă durată a oricărui consumator, în vederea obținerii succesului.

Banner SapunulCheia.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.