Economia României va continua să crească în anul 2016, chiar și într-un climat de incertitudine politică, pe fondul creșterii consumului și a majorării investițiilor private.
Cătălin Păuna, economistul șef pentru România al Băncii Mondiale, a declarat în deschiderea Conferinței Business to More Business, organizată de doingbusiness.ro și Kompass România în București pe data de 10 noiembrie 2015 că: ,,Perspectivele economice sunt bune, însă trebuie să gestionăm riscurile. După părerea noastră creșterea economică se va accentua, unul dintre motoare va fi consumul intern dar și investițiile private vor reprezenta un motor de creștere economică și vedem asta din cifrele din primele 9 luni ale anului 2015. În scenariul de bază, noi vedem o creștere economică anul acesta de 3,6%, ne așteptăm la o accelerare în 2016 la 3,9% și la 4,1% în 2017’’.
BUSINESS to MORE Business reprezintă evenimentul de referință pentru 35.000 de companii care formează comunitatea Kompass din România. Prin trei sesiuni de afaceri, conferința a oferit participanților oportunitatea de a înțelege noile provocări ale economiei românești, de a discuta și descoperi soluții pentru succesul companiilor lor dar și de a întâlni potențiali parteneri de afaceri și colaboratori.
,,Rostul unui business este să crească și să genereze mai mult profit. De aceea ne-am și dorit ca în prima parte a evenimentului să discutăm câteva elemente de strategie, lucruri care ar putea ajuta anterprenorii dar și companiile mai mari să crească, să obțină rezultate mai bune atât, în contextul legislativ și fiscal național oferit de economie în acest moment cât și în cel regional’’, a declarat Dumitru Ion, directorul general al doingbusiness.ro.
În cadrul primei sesiuni a Conferinței – ,,Strategii de Afaceri’’, Lucian Anghel – CEO BCR Pensii și Președinte al Bursei de Valori București a subliniat importanța încrederii pe care oamenii de afaceri trebuie să și-o consolideze în raport cu mersul economiei.
,,Faptul că ai o perspectivă de doi ani de acum încolo în care să ai o creștere economică consistentă, în jur de 4% anual, ar putea să le dea speranță companiilor. Această speranță se poate transmite în investiții care să genereze locuri de muncă. Dacă nu ai încredere cum va arăta viitorul, ca antreprenor e foarte greu să investești, să te extinzi. Pentru noi este un feed-back foarte important pe care îl primim în cadrul Conferinței. Spre exemplu depistăm zone în care economia se mișcă mai bine sau în care economia a rămas în urmă’’, a declarat Lucian Anghel.
Cea de-a doua sesiune a fost dedicată tacticilor de afaceri de succes (vânzări, marketing, noul management, tehnologie, finanțare și taxe) și a dezvoltat rolul pe care tehnologia și comunicațiile îl au în noua economie digitală:
,,Consider că activăm într-un context favorabil astăzi, desigur sunt și multe provocări, însă putem să influențăm modul în care generăm rezultate. Practic trăim o perioadă în care nu se mai vorbește doar de eficiență ci de eficiența impactului pe care putem să îl generăm în societate, în business, către clienții noștri, către clienții clienților noștri, iar tehnologia este un numitor comun pentru această transformare’’, a declarat Violeta Luca, Marketing & Operations Director Microsoft România. La rândul lui, Răzvan Ionescu, Director Marketing Sector Business Telekom consideră că ,,Sectorul IT&C s-a poziționat de câțiva ani într-un sector care schimbă modul în care se face business. Cred că avem o responsabilitate foarte mare, să învățăm firmele, chiar și pe cele care nu sunt pregătite, cum să fie pregătite. La acest lucru am contribuit, cu satisfacție în 2015: foarte multe companii au început să se gândească: cum pot face business altfel? Cei care nu vor intra în trenul ăsta vor avea probleme și vor fi automat absorbiți. Noi ne vom asuma în continuare rolul de a forma și de a da o direcție economiei’’.
În cadrul Conferinței, care a inclus și o sesiune specială dedicată dezvoltării rețelei de afaceri (networking) prin discuții cu participanții, speakerii și specialiștii prezenți, a fost lansată Ediția 2015 a publicației Major Companies in Romania – un instrument complet de evaluare a evoluției economiei românești pe baza celor mai recente date financiare disponibile ale companiilor. Raportul este realizat pe baza unei metodologii create de EY Romania, care analizează domeniile din 23 de sectoare ale economiei, prin calcularea unui scor de performanță a companiilor.
,,Încercăm să oferim o imagine foarte corectă asupra performanțelor companiilor mari din România. Cred că am reușit să oferim pentru mai mult de 100 de domenii pe care le-am analizat, clasamente privind atât rezultatele financiare dar și importanța companiilor respective pentru economie și pentru societate’’, a declarat Dumitru Ion despre ediția 2015 a Major Companies in Romania.
,,Este un reper despre care știm că este foarte apreciat de oamenii din business, un instrument de lucru, de segmentare, prin care se poate face o dezvoltare a propriei afaceri, pentru că informațiile pe care le aduce sunt de cea mai bună calitate și sunt filtrate printr-o metodologie care aduce plus-valoare’’, apreciază Elena Badea, Director de Marketing EY Romania.
Publicația Major Companies in Romania este disponibilă aici: http://doingbusiness.ro/MCR_2015.pdf, iar mai multe detalii despre conferința BUSINESS-to-more-BUSINESS sunt disponibile aici: http://b2mb.doingbusiness.ro/ro/home/
Partenerii BUSINESS-to-more-BUSINESS au fost Microsoft, Telekom, BCR, BCR Pensii, SAS, Total Soft, Biriș Goran SPARL, Expense Reduction Analysts, Equatorial, Edenred, BearingPoint, Dr. Pendl & Dr. Piswanger, AIR FRANCE KLM, Sodexo, World Vision, iar Consiliul Investitorilor Străini este organizația suport a evenimentului.
Conferința a fost promovată prin parteneriate media de: Hotnews.ro, Agerpres, spatiulconstruit.ro, Manager Express, Evenimente Biz, Cariere, Calendar Evenimente, Magazinul Progresiv, Jurnalul de Afaceri, Transilvania Business,Femei în afaceri, bucureșteni.ro, Manpres, PR Box, RBE Connect.
Despre Doingbusiness.ro
Doingbusiness.ro este un portal de afaceri dezvoltat de International Business Promotion (IBP), ce oferă utilizatorilor informații depre oportunitățile din economia românească precum și prezentarea principalelor companii active în fiecare domeniu. Proiectele IBP includ: publicațiile Romanian Business Digest și Major Companies în România în variante print și online incluse în portalul de afaceri www.doingbusiness.ro, servicii de agenție de evenimente, IBP Events (atât evenimente proprii, cât și pentru clienți), servicii de comunicare și direct marketing (call center, direct mailing, direct e-mailing, cercetare de piață etc).
Doingbusiness.ro este organizator al seriilor de evenimente: IMM ReStart Descopera-ti Potentialul (2015), CEO Conference – Shaping the Future (2015), IMM ReStart – Resurse și consultanță pentru dezvoltare (2014), Economia Azi – Opțiuni și oportunități pentru IMM-uri (2013), Realitatea în Afaceri – Drumul către performanță (2012), IMM Focus Regional (2011), Emerging Europe Energy Summit și Emerging Europe Investment Summit (2010).