Acasă Blog Pagina 3630

Bilanț e-commerce România 2015: Cumpărăturile online au depășit pragul de 1,4 Miliarde EUR!

0

Conform cifrelor și estimărilor principalilor jucători din comerțul electronic românesc împreună cu GPeC, valoarea totală a retail-ului online autohton a crescut de la 1,1 Miliarde EUR în 2014 la peste 1,4 Miliarde EUR în 2015. Unele companii din domeniu consideră chiar că valoarea se apropie mai mult de pragul de 1,5 Miliarde EUR. Cifra face referire exclusiv la produsele fizice comercializate online (indiferent de natura lor) și nu la servicii, plăți de facturi la utilități, bilete de avion, rezervări hoteliere sau de vacanțe și călătorii, bilete la spectacole etc.

GPeC este, de 11 ani, cel mai important eveniment de e-commerce din România care, printre altele, centralizează datele și publică în fiecare an raportul oficial al pieței românești de comerț electronic. Iată care sunt principalele statistici pentru anul recent încheiat, potrivit raportului.

Potrivit ultimelor date disponibile, România are în prezent aprox. 19,8 milioane de locuitori din care 13 milioane au vârsta cuprinsă între 16 și 55 de ani, iar 11 milioane sunt utilizatori de Internet, comparativ cu decembrie 2014 când numărul internauților era de aprox. 10 milioane. Astfel, rata de penetrare a Internetului a crescut de la 49,76% la sfârșitul anului 2014 la aprox. 56% la finele anului 2015.

Din cele 11 milioane de utilizatori de Internet, 6,7 milioane au făcut cumpărături online vreodată. Majoritatea preferă să folosească încă desktop-ul atunci când cumpără online, dar Mobile-ul a crescut spectaculos în 2015, iar trend-ul se amplifică în decursul acestui an. Astfel, în ultimele luni ale anului 2015, peste 50% din traficul marilor magazine online a fost generat de dispozitive mobile.

1,4 milioane de români au cumpărat online prin intermediul unui dispozitiv mobil, iar aprox. 850.000 prin intermediul unei aplicații mobile. În prezent, rata de penetrare Mobile în România este de peste 100%, existând mai multe sim-uri active decât populația țării.

Rata de penetrare a dispozitivelor mobile de tip smartphone a cunoscut o ascensiune fulminantă în ultimii 4 ani. Dacă în România anului 2012 existau aprox. 2,5 milioane de smartphones, în prezent numărul acestora depășește 10 milioane, indicând o rată de penetrare de peste 50%.

Un cumpărător online face, în medie, 8,2 achiziții pe an – în ușoară creștere față de anul 2014 când media era de 8,1 și față de anul 2013 când cifra era de 7,9 achiziții/an. În schimb, cumpărătorii online români preferă în continuare și într-o majoritate covârșitoare de aprox. 90%, să plătească ramburs (în numerar, la livrarea produselor). Deși procentele au mai crescut ușor, doar 6-7% sunt plăți online prin card și 3-4% plăți prin alte metode decât numerar sau card, cum ar fi: online banking, micro-plăți prin sms etc.

Totuși, potrivit oficialilor Visa, numărul de tranzacții online plătite prin carduri Visa la magazinele online a crescut cu 20-25% în 2015 față de 2014. Tot cifrele Visa arată că românii cheltuiesc mai mult la magazinele online din străinătate decât la cele autohtone, valoarea medie a unei tranzacții fiind de 58 EUR în cazul magazinelor de peste hotare și de 40 EUR în cazul magazinelor online din România.

Numărul magazinelor online care înregistrează activitate comercială constantă a rămas în 2015 la același nivel cu anul 2014, respectiv aprox. 5.000 de magazine online. Potrivit cercetărilor GPeC există, însă, peste 20.000 de website-uri pe domeniu .ro care au funcție de „adaugă în coș, așadar teoretic numărul de website-uri de comerț electronic este semnificativ mai mare. Practic, doar cele 5.000 din acestea (cele la care ne raportam mai sus) generează trafic suficient de important și constant în timp, în așa fel încât să poată fi luate în calcul.

Se estimează că din cele 5.000 de magazine online active în peisajul e-commerce românesc, aprox. 200 sunt afaceri medii și mari, adică depășesc cel puțin pragul de 1 Milion EUR cifră de afaceri anuală.

Din totalul de 5.000 de magazine, 1.374 sunt înrolate în standardul de securitate 3D Secure, comparativ cu 1.173 la finele anului 2014.

În România există, în prezent, aprox. 14,5 milioane de carduri înrolate în sistemul 3D Secure, dar din acestea doar 1.329.919 sunt activate în sistem, adică sunt folosite efectiv în tranzacționarea online.

Din punct de vedere al plăților online prin card, volumul total înregistrat în 2015 depășește cu mult bilanțul pe 2014, respectiv: 514 milioane EUR au fost generate de plăți online prin card în 2015 (e-tail, dar și servicii, travel, plăți utilități etc.), comparativ cu 337 milioane EUR înregistrate în 2014. Din cele 514 milioane EUR, RomCard a generat un volum de 394 milioane EUR, iar procesatorul mobilPay un volum de aprox. 120 milioane EUR – ambele companii înregistrând creșteri semnificative în 2015 față de 2014.

Făcând abstracție de modalitatea de plată preferată, principalele categorii de produse vândute în 2015 au fost, în această ordine: produsele din gama Electro-IT (ex.: PC și componente PC, notebooks, tablete, telefoane mobile, electronice și electrocasnice etc.), produsele de tip Fashion și subsidiare (îmbrăcăminte, încălțăminte, accesorii, cosmetice, parfumuri, ceasuri etc.), produsele pentru casă și decorațiuni, precum și produsele destinate copiilor (de la jucării până la articole pentru copii de tip: cărucioare, vestimentație, consumabile etc.).

Din punct de vedere al valorii coșului mediu, segmentul Electro IT a înregistrat o scădere în 2015 comparativ cu 2014, de la 800 RON în 2014 la aprox. 680 RON în 2015, dar numărul de tranzacții a crescut. Produsele destinate copiilor au rămas pe o linie similară atât în 2014, cât și în 2015, valoarea medie a unei tranzacții fiind de aprox. 210 RON.

Creșteri ale valorii coșului mediu au înregistrat produsele din gama Fashion de la 160 RON în 2014 la 180 RON în 2015, precum și produsele din categoria Home & Deco de la 180 RON în 2014 la 220 RON în 2015, românii cheltuind mai mult pe aceste categorii.

Doar în ziua de Black Friday 2015 s-au vîndut online produse în valoare totală de aprox. 100 milioane EUR, înregistrându-se o creștere considerabilă față de Black Friday 2014, când valoarea era situată la aprox. 75 milioane EUR.

Fără a putea fi punctat un motiv anume, statisticile provenite de la principalii jucători precum și de la rețelele de afiliere arată că românii cumpără online cel mai mult în zilele de miercuri și joi ale fiecărei săptămâni.

Principalele beneficii și servicii pe care românii și le doresc de la magazinele online sunt, pe rând: transport gratuit, promoții și reduceri de preț, costul transportului în cazul returului să fie suportat tot de magazinul online (chiar dacă legislația în vigoare prevede că intră în sarcina cumpărătorului), iar livrarea produselor achiziționate să fie făcută cât mai repede.

“Piața românească de e-commerce continuă să crească de la un an la altul, iar cifrele tocmai publicate demonstrează acest lucru. Nu cred că greșesc când zic că industria de e-commerce este printre puținele din România post ‘89 care urmează – fără opreliști – o curbă ascendentă”, spune Andrei Radu, CEO & Founder GPeC.

În privința tendințelor și a așteptărilor consumatorilor de la magazinele online, Andrei Radu punctează:

“Trăim în secolul vitezei, deci clientul vrea ca totul să se întâmple cât mai repede, dacă se poate ieri și nu azi. Magazinele online și companiile de curierat trebuie să fie neapărat pregătite pentru a răspunde acestei nevoi.

 Apoi se conturează un shift foarte important în piață: dacă până de curând prețul produselor era factorul decisiv în decizia de cumpărare, acum prețul cel mai mic nu înseamnă totul – cumpărătorii încep să se orienteze către calitatea serviciilor și către serviciile post-vânzare, către timpul de răspuns rapid din partea comerciantului și – chiar dacă este covârșitor încă în decizia de cumpărare – prețul nu mai înseamnă hotarul peste care nu se trece. Calitatea serviciilor devine din ce în ce mai importantă.

 Deloc în ultimul rând, magazinele online trebuie să fie în pas cu tehnologia și mă refer aici la optimizarea site-urilor pentru dispozitivele mobile. Mobile Commerce-ul a devenit deja prezentul și nu un trend de viitor, iar magazinele trebuie să înțeleagă acest lucru.”

Informațiile din comunicatul de presă le puteți regăsi în infograficul atașat (design realizat de SilkMart.ro). Atât informațiile din comunicat, cât și infograficul pot fi preluate gratuit, cu condiția  menționării sursei: GPeC și link către www.gpec.ro

infografic-2015-rom online

_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

GPeC este cel mai important eveniment de E-Commerce din România, fiind singurul din online care se desfășoară pe parcursul a 8 luni în fiecare an. Cu o tradiție de 11 ani, GPeC este mixul perfect de Conferințe, Workshopuri, Expo, Cursuri intensive și, mai ales, Competiția Magazinelor Online, cu rolul precis de a contribui la dezvoltarea pieței de e-commerce.

Înscrierile în Competiția Magazinelor Online GPeC 2016 încep în luna Martie 2016, iar GPeC Summit, ediția de primăvară (3 zile de Conferință, Workshopuri, Expo), se va desfășura în luna Mai 2016. Toate detaliile vor fi publicate în curând pe website-ul www.gpec.ro.

 GPeC 2016 este un eveniment powered by FAN Courier – liderul pieței de curierat din România.

_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

Persoană de contact: Andrei Radu / andrei.radu@gpec.ro / + 40 757 48 28 24

Banner SapunulCheia.ro

Adore Cakes s-a mutat în casă nouă

0

Celebra manufactură de prajituri, care a ajuns în scurt timp favorita multor persoane publice din România, pe care le-au cucerit cu rețete unice, gusturi rafinate și ingrediente naturale, s-a mutat recent în casă nouă. După o perioadă în care au funcționat în centrul vechi al Capitalei, acum, Adore Cakes are un showroom mare în zona de nord.
“Noi nu suntem o cofetărie, noi nu vindem prăjituri, noi realizăm prăjituri la comandă, avem sute de rețete proprii, dar realizăm și compoziții unice din ingredientele favorite ale clienților. La showroom-ul nostru se vine doar cu programare pentru degustare. Este un concept nou, unic în România, pe care l-am dezvoltat abia după ce ne-am câștigat în timp clienți fideli, după ce am fost convinși că ceea ce creăm noi are impact la consumatorul de dulce rafinat. Noul showroom are o zonă de bucătărie deschisă, tocmai pentru că ne-am dorit ca vizitatorii noștri să vadă cum lucrăm, și o zonă de living unde îi poftim la degustări. E cald și primitor”, a declarat Alina Dulămescu, creator de dulciuri și acționar Adore Cakes.
Adore Cakes onorează evenimente private și corporate, dar concepe rețete unice, personalizate, pentru restaurante și cafenele, astfel locațiile beneficiază de produse manufacturate, de cea mai bună calitate, care se găsesc doar în locul respectiv, și-și ia de pe cap grija de a prepara în locație partea de deserturi. În plus oferă clienților lor prajituri create cu talent de o manufactură cu reputație foarte bună în branșă.
Printre clienții fideli ai Adore Cakes se numără Cătălin Botezatu, Giulia Huidu, Diana Dumitrescu, Sophia și mulți alții dar și locații premium precum Fumetto și Aqua.
https://www.facebook.com/Adore-Cakes-778290688963069/?ref=hl

Banner SapunulCheia.ro

Scade considerabil numărul firmelor aflate în insolvență. Avocat Mihaela Florea vă sfătuiește

0

 

Numărul firmelor care au intrat în insolvență a scăzut cu 52% în primele 11 luni din 2015, la 9.446, față de 19.703 în perioada similară a anului trecut, potrivit datelor Oficiului Național al Registrului Comerțului.

Firmele de comerț cu ridicata și cu amănuntul au înregistrat cele mai multe insolvențe, respectiv 3.464, dar cu 47% mai puține decât în aceeași perioadă a anului precedent. Pe locul doi se află firmele din domeniul construcțiilor, cu un număr de 1.406 de insolvențe, jumătate din cel înregistrat anul trecut, scrie Profit.ro.

Pe primul loc după numărul de insolvențe se plasează Bucureștiul cu 1.666 insolvențe (-47,18%), județul Bihor cu 518 (-62%), și Timiș cu 466 (-40%). Cele mai puține firme în incapacitate de plată s-au înregistrat în  Călărași (65), Sălaj și Covasna (câte 68 de insolvențe).

La sfârșitul lunii noiembrie 2015, în România erau active 1,1 milioane firme și persoane fizice autorizate.

Dacă firmei dvs îi este cerută insolvența în instanță de către un creditor, aveți 10 zile la dispoziție să contestați în instanță sau să recunoașteți starea de insolvență. Din acest moment, puteți cere judecătorului să-i oblige astfel pe creditori, pe cel care v-a dat în judecată, să plătească o cauțiune de cel mult 10% din valoarea creanțelor.

“Atunci când creditorul solicită instanței deschiderea procedurii insolventei, debitorul, în termen de 10 zile, este bine sa conteste starea de insolventa prin formularea unei contestații, solicitând totodata instantei de judecată să-l oblige pe creditor la plata unei cauțiuni.” a precizat avocata Mihaela Florea pentru Puterea.ro.

 

Banner SapunulCheia.ro

SMART ID DYNAMICS ADUCE IN PORTOFOLIUL IDMAG.RO CEA MAI NOUA TEHNOLOGIE MOBILA ZEBRA

0

TC8000 TOUCH MOBILE COMPUTER – NEXT GENERATION OF RUGGED MOBILITY

NOUL COMPUTER MOBIL LANSAT DE ZEBRA TECHNOLOGIES REVOLUTIONEAZA OPERATIUNILE DIN DEPOZIT, ECONOMISIND O ORA PE UTILIZATOR PE TURA

MAI MULTE CARACTERISTICI, CU 14% MAI MULTA PRODUCTIVITATE

DESIGNUL INOVATIV AL COMPUTERULUI MOBIL DE CLASA ENTERPRISE TC8000 CRESTE PRODUCTIVITATEA SI REDUCE OBOSEALA OPERATORULUI

Smart ID Dynamics introduce in portofoliul de produse Idmag noul terminal mobil TC8000 de clasa enterprise, o inovatie de referinta in tehnologia dedicata depozitelor, care va aduce castiguri semnificative in ceea ce priveste productivitatea si va reduce oboseala fizica a operatorilor. Computerul TC8000 este ergonomic si usor, avand un design inovativ ce reduce oboseala musculara prin eliminarea miscarilor de tip “inclinare si verificare” pe care personalul din depozite le face in mod repetat, cu terminalele traditionale. Eliminarea miscarilor repetitive salveaza secunde importante, ce in final duc la economisirea unei ore pe operator / tura – crescand in acest fel productivitatea cu 14% pe fluxul de lucru.

Zebra a colaborat cu utilizatori din intreaga lume pentru a re-gandi, reface designul si a reconstrui computerele mobile industriale, bazandu-se pe cercetari aprofundate si pe analizarea factorilor umani. In acest fel a rezultat noul computer mobil rugged TC8000 cu sistem de operare Android™- cu 33% mai usor decat computerele mobile traditionale, care cere mai putin efort muscular si de incheietura a mainii la utilizare, totul pentru a ajuta la cresterea productivitatii operatorilor din depozite. De asemenea, timpul de training in vederea utilizarii este mult mai redus iar introducerea datelor se face rapid si mai precis.

KEY FACTS

Proiectat pentru a fi utilizat in depozite, companii de logistica, productie si medii back-of-store din retail, noul TC8000 ofera baterie triple-shift (permite utilizarea timp de 3 schimburi, iar schimbarea bateriei se face fara a opri terminalul), poate fi utilizat in managementul depozitelor, audit de pret, store receiving, inventariere, voice-directed picking (VDP) si aplicatii de aprovizionare/reaprovizionare.

TC8000 este disponibil cu cel mai avansat motor de scanare al Zebra si cu primul scanner de proximitate hands-free intr-un device handheld, care poate fi activat dintr-un support de curea, un toc de prezentare sau un cart mount (kit instalare pe stivuitor, etc)

Romeo Iacob, Managind Director, Smart ID Dynamics
“Noul terminal mobil TC8000 va imbunatati si va eficientiza activitatile operatorilor din depozitele logistice. Am testat acest terminal si suntem incantati de designul acestuia si usurinta de utilizare. Faptul ca este un terminal ergonomic cu display “heads up” atat de usor de utilizat, mai ales de catre persoane nefamiliarizate inca cu terminalele mobile, face ca acest computer sa devina in curand un standard in industria mobile computing pentru depozite”.

Resurse: Video: https://www.youtube.com/watch?v=Uv-sovuTD9g

Fisa accesorii: https://www.idmag.ro/img/capturi_software/diverse_foto_site/TC8000%20Touch%20Computer,%20Accessories%20Guide,%20EMC%20Global.pdf

Fisa tehnica: https://www.idmag.ro/img/produse/75001-90000/89970/Zebra-TC8000–PREMIUM–802-11-A-B-G-N–BT-4-0–NFC–2D-IMAGER-STD-RANGE–SE4750SR—8-MP-CAMERA–4–WVGA-DISPLAY–1-GB-RAM–8-GB-FLASH–ANDROID-KITKAT-4-4-3–PROXIMITY-SENSOR–ACCELEROMETER–GYROSCOPE–DIGITAL-COMPASS–INTERNATIONAL_fisa_tehnica.pdf

<h2>Despre SMART ID DYNAMICS</h2>

Smart ID Dynamics se bazeaza pe o experienta relevanta, fiind recunoscut ca furnizor important de solutii complete bazate pe cele mai noi tehnologii si platforme, disponibile atat in varianta on premises cat si in varianta cloud, in functie de cerintele de business si specificatiile clientilor, dar si un dezvoltator de solutii software pentru zona de automatizare si “Industrial IOT”, aplicatii complexe integrate cu sisteme informatice disponibile pe piata cu un inalt nivel de competitivitate. Platforma e-commerce idmag.ro este marca inregistrata Smart ID si se adreseaza companiilor din Productie, Retail, Logistica, Distributie, Utilitati, Servicii, in vederea achizitionarii in real time a instrumentelor necesare desfasurarii activitatilor de business uzuale.

Banner SapunulCheia.ro

Lansarea Structurii de Economie Socială Asociaţia Centrul de Educaţie şi Recreere „Căsuţele din Moisei”

0

Asociaţia Centrul de Educaţie şi Recreere „Căsuţele din Moisei” este o structură de Economie Socială care a implementat proiectul POSDRU/173/6.1/S/148909 „Paşi spre incluziunea profesională prin dezvoltarea economiei sociale”, cofinanţat din Fondul Social European, Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007 – 2013, Axa prioritară 6 „Promovarea incluziunii sociale”, domeniul major de intervenţie 6.1 „Dezvoltarea economiei sociale”.

            Sâmbătă, 19 decembrie 2015, în Moisei, a avut loc conferinţa de lansare a Structurii de Economie Socială, eveniment la care au participat reprezentanţi ai beneficiarului, precum şi reprezentanţi ai unor instituţii cu responsabilităţi în domeniul administraţiei publice locale. În cadrul conferinţei, au fost prezentate rezultatele şi investiţiile implicate de proiect.

Întins pe o suprafaţă de aproximativ un hectar, Centrul de Educaţie şi Recreere „Căsuţele din Moisei” este, în fapt, un ansamblu turistic format din 3 căsuţe din lemn şi recepţie, amplasat în Moisei, în preajma pârâului Izvorul Negru. Ansamblul oferă 18 locuri de cazare în cele trei căsuţe, fiecare având două camere cu câte trei paturi, baie proprie şi chicinetă comună.

Odată finalizate lucrările de construcţie şi amenajare a spaţiului, Centrul de Educaţie şi Recreere poate acum pune la dispoziția publicului, pe lângă cazare, diferite trasee turistice, activităţi şi tabere pentru copii. În taberele tematice organizate aici, micuţii vor avea parte de mediul ideal pentru relaxare, recreere şi învăţare a unor meşteşuguri tradiţionale păstrate din străbuni, cum ar fi olăritul şi cusutul, dar au ocazia să-şi întărească şi spiritul creativ, realizând fotografii şi tablouri unice, inspirate din împrejurimile pitoreşti ale Moiseiului. De cealaltă parte, înfiinţarea acestui Centru pune accent pe angajarea în activităţile programate a forţei de muncă locale, cu precădere a meşterilor populari din zonă, sprijinind astfel păstrarea meşteşugurilor tradiţionale şi încurajând educaţia incluzivă.

5

 


Cristina CORDEA,

Preşedinte Centrul de Educaţie şi Recreere

„Căsuţele din Moisei”

Tel.: 0740.664.171
contact@casuteledinmoisei.ro

 

 

 

 

 

 

<!doctype html >

Banner SapunulCheia.ro

AV-TEST: Punctaj maxim pentru G DATA INTERNET SECURITY FOR ANDROID

0

Solutia de securitate mobila protejeaza cu succes utilizatorii de Android si este extrem de usor de utilizat.

Institutul de cercetare AV-TEST a analizat 25 de aplicatii de securitate pentru Android. G DATA INTERNET SECURITY for Android a primit note maxime si a impresionat testerii cu detectia completa si ușurinta in utilizare. Organizatorii au creat un scenariu de testare realist si au indreptat solutiile de securitate impotriva amenintarilor actuale. G DATA INTERNET SECURITY for Android a performat in fiecare categorie si a fost distins cu mult ravnita certificare AV-TEST.

“Cu numeroase brese de securitate si dispozitive fara patch-uri de securitate, sa utilizezi software de protectie de incredere pe smartphoneuri sau tablete cu Android, este esential. Rezultatele AV-Test arata ca in mod regulat G DATA ofera cea mai buna protectie posibila.”

Maik Morgenstern, CTO  AV-TEST GmbH

Cele 25 de solutii de securitate au scanat un numar de 7.125 de mostre de malware.

Testul detaliat poate fi vazut aici: https://www.av-test.org/en/antivirus/mobile-devices/android/

Protectie eficienta pentru smartphone-uri si tablete

G DATA INTERNET SECURITY for Android ofera protectie fiabila multilaterala pentru dispozitive mobile ce folosesc sistemul de operare Android. Pe langa protectia impotriva malware-ului, a aplicatiilor primejdioase si pericolelor in timpul navigarii pe Internet, aplicatia inteligenta de securitate protejeaza utilizatorii impotriva consecintelor grave ale pierderii sau furtului dispozitivului. Smartphone-urile pot fi localizate si toate datele stocate pe acestea pot fi sterse de la distanta, protejandu-le astfel de accesul tertilor. Modulul de control parental integrat ajuta parintii sa se asigure ca smartphone-ul sau tableta sunt utilizate de copii asa cum a fost prevazut. Spre exemplu, continutul web nepotrivit varstei este blocat automat in browser-ul special pentru copii. Pentru a preveni facturile scumpe de telefon, apelurile si mesajele text pot fi blocate, disponibile ramanand doar apelurile de urgenta. Acest lucru permite micilor exploratori sa navigheze pe Internet in siguranta, iar parintii pot incredinta copiilor lor dispozitivul mobil fara nicio grija.

Principalele caracteristici pe scurt:

         ·            Securitate impotriva phishing-ului si website-urilor daunatoare, datorita detectiei bazate pe Cloud

         ·            Protectie impotriva aplicatiilor periculoase: Verificatorul de aplicatii verifica permisiunile pe care acestea le solicita si avertiveaza despre problemele pe care le pot crea aplicatiile prea curioase si prea bagacioase

         ·            Protectie impotriva malware-ului de Android: Noul conexiune Cloud permite modulului de scanare avansata sa detecteze toate tipurile de malware si sa ramana in permanenta pe deplin actualizat, toate acestea cu economie de resurse

         ·            Filtru de apeluri i SMS-uri personalizabil pentru apeluri de telemarketing si altele de acest gen

         ·            Protectie in cazul pierderii sau furtului: In cazul in care smartphone-ul sau tableta sunt pierdute sau furate, toate datele stocate pe acestea pot fi sterse, dispozitivul poate fi blocat sau localizat

         ·            Control parental cuprinzator, configurabil, astfel incat copiii sa poata folosi dispozitivul mobil in siguranta

 

Banner SapunulCheia.ro

Lansarea Structurii de Economie Socială Asociaţia Centrul de Inovație și Creație „iMMart”

0

Asociaţia Centrul de Inovație și Creație „iMMart” este o structură de Economie Socială care a implementat proiectul POSDRU/173/6.1/S/148909 „Paşi spre incluziunea profesională prin dezvoltarea economiei sociale”, cofinanţat din Fondul Social European, Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007 – 2013, Axa prioritară 6 „Promovarea incluziunii sociale”, domeniul major de intervenţie 6.1 „Dezvoltarea economiei sociale”.

            Sâmbătă, 19 decembrie 2015, în comuna Moisei din judeţul Maramureş, a avut loc conferinţa de lansare a Structurii de Economie Socială, eveniment la care au participat reprezentanţi ai beneficiarului, precum şi reprezentanţi ai unor instituţii cu responsabilităţi în domeniul administraţiei publice locale. În cadrul conferinţei, au fost prezentate procesul implementării, rezultatele şi investiţiile implicate de proiect.

Scopul asociației este promovarea incluziunii sociale a persoanelor ce aparțin grupurilor vulnerabile din regiunile Nord-Vest și Nord-Est, prin creșterea oportunităților de ocupare a acestora. Pentru atingerea scopului, asociația şi-a propus mai multe obiective, între care: desfășurarea unor activități economice, cu caracter accesoriu și strâns legate de scopul principal al asociației, în principal cercetare-dezvoltare în științe sociale și umaniste; fabricarea de articole textile; crearea de locuri de muncă pentru persoanele aparținând grupurilor vulnerabile din regiunile Nord-Vest și Nord-Est ale României; derularea unor programe culturale, de integrare socială şi de agrement; precum şi diverse activități educative.

Mai exact, Centrul de Inovație și Creație „iMMart” pune la dispoziţia beneficiarilor săi spaţiul şi specialiştii necesari pentru desfăşurarea de ateliere de creaţie cu şi pentru tinerii, copiii şi femeile din comunităţile locale şi limitrofe structurii de economie socială, reuşind astfel să ţintească trei mari deziderate: sprijinirea comunității, păstrarea tradiției şi implicarea tinerilor prin activități educative. În atelierele organizate de „iMMart” se vor folosi materii prime naturale, ce respectă specificul local, astfel rezultând articole vestimentare, decorative şi de design interior inspirate din modelele populare şi motivele ornamentale maramureşene, care vor putea apoi fi valorificate.

   Gabriela LUPŞA,

Preşedinte Centrul de Inovație și Creație

 iMMart

Tel.: 0722 642 038
contact@immart.ro

 

 

Banner SapunulCheia.ro

Peste 80% dintre utilizatorii de Android folosesc un sistem de operare neactualizat

0

G DATA a publicat Mobile Malware Raport pentru cel de-al treilea trimestru al anului.

Sisteme de operare neactualizate ruleaza pe mai mult de 80% din smartphone-urile si tabletele cu Android. Doar aproximativ 20% din utilizatori folosesc un sistem de operare Android actualizat. Acesta este rezultatul unui sondaj efectuat in octombrie 2015 in randul utilizatorilor de solutii de securitate G Data pentru dispozitive Android. Acest fapt se intampla fie din cauza intarzierilor lungi cu care producatorii isi lanseaza update-urile, fie pentru ca aceste actualizari nu sunt disponibile pentru dispozitivele mai vechi. Analize suplimentare si cifre actuale pot fi gasite in ultimul raport G DATA Mobile Malware pentru Q3/2015, care este acum disponibil online.

In actualul Mobile Raport, expertii in securitate de la G Data au analizat care sunt versiunile Android de pe smartphone-uri si tablete care aveau instalata o solutie de securitate G Data. Peste 80% dintre utilizatori folosesc versiuni neactualizate ce contin brese cunoscute de securitate si doar aproximativ 20% folosesc un sistem de operare actualizat. Deoarece statisticile au fost generate in octombrie 2015, noul sistem de operare Android 6 (Marshmallow) nu este inclus in raport.

574.706 mostre noi de malware de Android in trimestrul 3

Pana la sfarsitul trimestrului al treilea din 2015, analistii G DATA au inregistrat deja mai multe cazuri de malware de  Android (1.575.644) decat in intreg anul 2014 (1.548.129). 574.706 tulpini malware de Android diferite au fost descoperite numai in al treilea trimestru. Aceasta reprezinta o crestere de 50% fata de aceeasi perioada a anului precedent.

Previziuni suplimentare

•                       Android OS ca un gateway pentru Internet of Things: De la aplicatii de fitness pana la autovehicule, tot mai multe dispozitive sunt conectate impreuna in retea si pot fi controlate de pe un smartphone sau de pe o tableta. Astfel de aplicatii si sisteme de operare Android sunt ce in ce mai populare in randul infractorilor cibernetici, deoarece acestea le pot oferi acestora o noua oportunitate de atac.

•                       Smartphone-uri cu malware preinstalat: Tot mai multe smartphone-uri si tablete sunt afectate de firmware manipulat. Sunt asteptate rezultate noi pe aceasta tema in urmatoarele luni.

•                       Malware complex pentru frauda pe online banking: expertii in securitate de la G DATA se asteapta sa vada o crestere a programelor malware complexe, care combina campaniile de atac, atat pe Windows, cat si pe Android, ce vizeaza clientii de online banking. Scopul infractorilor este de a manipula tranzactii bancare pe Internet.

G DATA Mobile Malware Report este disponibil online la adresa: https://secure.gd/dl-en-mmwr201503

Infographic_MWR_Q3_New_Malware_years_EN_CMYKInfographic_MMWR_Oct_2015_Android_Versions_EN_CMYK

Banner SapunulCheia.ro

Prognoza G DATA pentru 2016: Internet of Things sub lupa microscopului

0

Furnizorul de securitate IT publica patru previziuni despre infractionalitatea cibernetica de anul viitor.

Programele malware preinstalate pe smartphone-uri si atacurile cibernetice asupra automobilor au tinut prima pagina a ziarelor in 2015. Unul din doi utilizatori de Internet au devenit victime ale infractionalitatii informatice in acest an (sursa: Bitkom). In 2016, interconectivitatea in crestere ramane o problema la moda. Companiile vor continua sa digitalizeze procesele de productie, iar utilizatorii privati vor conecta mai multe dispozitive dintre care multe pot fi controlate prin intermediul Internetului sau prin aplicatii. Cu toate acestea, in multe cazuri, implicatiile de securitate nu sunt luate in serios. Infractorii cibernetici sunt constienti de aceste evolutii si vor fi in cautarea mai multor obiective de atac si posibilitati de manipulare in acest domeniu, in 2016. Expertii G Data in securitatea datelor au facut patru previziuni pentru anul urmator.

„Nu numai companiile si autoritatile isi digitalizeaza procesele – infractorii o fac si ei. Comertul de droguri la nivel mondial nu mai are loc la colt de strada, ci in magazine ilegale, dedicate, pe Internet. Chiar si armele pot fi comandate la un simplu clic. Aceaste activitatati vor continua sa creasca in 2016, deoarece tranzactionarea prin Internet este mai putin riscanta pentru infractori.”

Eddy Willems, G DATA Security Evangelist

Previziunile de securitate IT pentru 2016

Cresterea digitalizarii activitatii infractionale

Limitele infractionalitatii vor disparea. Droguri, arme, carti de identitate sau identitati complete pot fi comandate in magazine ilegale, cu doar un singur clic. Activitatile infractionale sunt intr-o mare crestere in acest domeniu de pe Internet.

Internet of Things in obiectivul infractorilor cibernetici

Automobile, benzi de fitness si retele atacate: Internet of Things devine din ce in ce mai popular, atat acasa, cat si la locul de munca. Infractorii isi vor consolida activitatile in acest domeniu în 2016 si vor fi, in mod special, in căutarea unor brese de securitate pentru a se infiltra in retele companiilor. Prin urmare, Internetul Obiectelor va deveni “Internetul Amenintarilor”.

Cyber Crime as a Service (CAAS)

Forumuri ilegale ofera o gama larga de kituri exploit si alte tipuri de malware. Expertii G Data in securitate se asteapta ca din ce in ce mai mult infractorii cibernetici sa isi ofere serviciile in mod direct ca “Cyber Crime as a Service”, atacand companii, autoritati sau persoane fizice in functie de dorintele clientilor lor.

Retelele wireless gratuite atrag infractorii cibernetici 

Tot mai multe spatii si cladiri publice, cum ar fi aeroporturi, gari sau centre comerciale, sunt echipate cu hotspot-uri wireless gratuite. Infractorii cibernetici vor profita de asta in anul urmator pentru a capta datele utilizatorilor increzatori.

 

Banner SapunulCheia.ro

Sezonul sarbatorilor de iarna: trei saptamani de promotii pentru infractorii online

0

G DATA atrage atentia asupra perioadei in care efectuam cumparaturi online in cautare de cadouri si ofera sfaturi despre cum sa ne ferim de pericole.

 De pe telefon, tableta sau computer, cumparaturile online de cadouri sunt in plina expansiune. Anul trecut, numai in Germania, 37 de milioane de cumparatori au decis sa cumpere cadouri online, pentru a evita magazinele aglomerate si cozile de la casele de marcat (Sursa: Bitkom). Aceasta perioada nu este doar sezonul cu cele mai mari vanzari pentru comercianti – este, de asemenea, sezonul de varf pentru infractorii online care sustrag date personale, precum si sume mari de bani. Acestia ruleaza campanii dedicate de Craciun: trimit e-mailuri cu oferte dubioase ce fac referire la anumite cadouri sau avize de expeditie false pentru a colecta date cu caracter personal de la utilizatorii de Internet. Succesul este garantat mai ales in timpul sezonului de iarna, cand oamenii sunt in asteptarea comenzilor si a notificarilor de transport pentru bunurile pe care le-au cumparat online. O alta inselatorie des intalnita este manipularea tranzactiilor financiare, atunci cand cumparatorii sunt gata sa plateasca prin transfer bancar. G DATA avertizeaza asupra campaniilor online sofisticate de dinainte de Craciun si arata cum se pot face cumparaturi in conditii de siguranta.

 

„In fiecare an, in jurul sarbatorilor de Craciun, casele de marcat din supermarket-uri si magazinele online sunt solicitate din plin. Acesta este, de asemenea, varf de sezon pentru infractorii online “, explica Ralf Benzmuller, Head of G DATA SecurityLabs. „Atacatorii sunt in cautare de date de acces pe carduri de credit si date ale conturilor de email, precum si credentialele pentru serviciile de plata online. Instrumentele lor principale sunt mesajele cu URL-uri de phishing incluse si atasamente de e-mail infectate. Utilizatorii ar trebui sa acorde o atentie sporita pentru a se proteja impotriva acestora.“

Cele mai populare scheme utilizate de catre infractorii online in timpul sezonului: 

Escrocheria #1: Afaceri dubioase oferite prin e-mail

In special in timpul sezonului de sarbatori de iarna, utilizatorii de Internet sunt bombardati cu mesaje cu oferte de smartphone-uri, tablete, bijuterii sau produse de firma la preturi foarte mici. Aceste oferte sunt prea frumoase sa fie adevarate – de cele mai multe ori se dovedeste ca asa este. Link-urile din e-mailuri conduc utilizatorul catre un site infectat cu programe malware sau un magazin web fals. In acest fel, utilizatorii isi servesc datele lor personale – adresa de email, adresa postala, date de acces pentru serviciile de plata – pe tava. Atunci cand este utilizata plata in avans, cumparatorii isi pierd banii si astepta transportul care nu mai ajunge niciodata.

Escrocheria #2: Notificari de transport false primite in inbox

Atunci cand comandati bunuri online, un curier vi le va livra la adresa. Prin urmare, clientii asteapta primirea unui mesaj care ii informeaza ca articolul comandat a fost livrat. Acesta este motivul pentru care, infractorii trimit prin e-mail notificari de expediere trucate. Link-uri catre pagini web de “online tracking “, duc, de  multe ori, direct intr-o capcana malware si sustrag informatii cu caracter personal.  

Escrocheria #3: “ Felicitari de sezon” prin e-mail, mesaje text sau aplicatii mobile

In prezent, din comoditate sau lipsa de timp, oamenii trimit felicitari electronice. Infractorii fac uz de acest lucru prin trimiterea de mesaje SMS, mesaje e-mail sau aplicatii mobile, ce contin link-uri catre site-uri infectate cu malware. E-mailurile pot contine, de asemenea, un atasament infectat cu malware.

Escrocheria #4: Manipularea de tranzactii bancare online

Multe cadouri achizitionate online sunt platite in avans, prin intermediul online banking. Pentru a pacali utilizatorii sa viziteze un site web manipulat sau pentru a deschide un atasament infectat, infractorii trimit remindere de plata falsificate sau note de comanda. Site-urile infectate contin adesea un troian bancar specializat – daca infectia este de succes, platile efectuate de catre victima sunt redirectionate catre un alt cont bancar. 

Sfaturi G Data pentru cumparaturi de Craciun si online banking in siguranta:

Protejati-va pe Internet: o solutie completa de securitate ar trebui sa fie parte din fiecare calculator, smartphone sau tableta. Suita de securitate ar trebui sa aiba o protectie puternica în timp real impotriva amenintarilor online curente.

Ramaneti permanent actualizati: Orice software, aplicatie, precum si sistemul de operare pe un computer sau un dispozitiv mobil ar trebui sa fie actualizate si toate update-urile disponibile ar trebui sa fie instalate cat mai repede posibil. In acest fel, utilizatorii vor acoperi vulnerabilitatile, care altfel ar fi exploatate de infractori. 

Efectuati operatiunile de online banking in siguranta: Cand efectuati transferuri de bani sau alte tranzactii bancare, ar trebui sa va asigurati ca utilizati o solutie cu doua cai de autentificare. Protectia poate fi imbunatatita prin utilizarea tehnologiei G DATA BankGuard care este inclusa in toate solutiile desktop. 

Cumparati numai de la magazine web cunoscute: Cumparatorii sunt sfatuiti sa verifice cu atentie magazinele online inainte de a cumpara ceva; un bun indicator sunt termenii si conditiile, precum si informatii despre costurile de transport. Verificarea reputatiei site-ului are cu siguranta sens pentru a vedea daca operatorul site-ului nu este cunoscut ca o “oaie neagra”.

Stergeti e-mailurile spam: Mesaje cu oferte de cadouri dubioase, precum si alte mesaje spam necesita a fi sterse imediat. Utilizatorii ar trebui sa nu deschida fisierele atasate si sa nu dea clic pe link-urile  incluse. Dupa toate probabilitatile vor conduce utilizatorul direct intr-o capcana malware.

Efectuati plati online in conditii de siguranta: In timpul procesului de plata, trebuie sa se acorde o atenție deosebita la orice mesaj de securitate al browser-ului. Un simbol verde in forma de lacat si prefixul https: // in bara de adrese sunt un bun indicator ca utilizatorul este pe un site web securizat. Nicio plata nu ar trebui sa fie efectuata in cazul in care unul dintre cele doua lipsesc.

Banner SapunulCheia.ro

RECENTE